Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Hizmet Pazarlaması ISL 315 5 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. EMRE YILDIRIM
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi MERVE TÜRKMEN BARUTÇU,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Hizmet pazarlamasıyla ilgili temel kavramların öğrencilere anlatılmasıdır. Hizmet pazarlama karması elemanları, hizmet işletmelerin müşteri şikayetleri ve müşteri tutma konusunda neler yapılması gerektiğinin açıklanmasıdır.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriği, hizmet pazarlaması kavramının tanımı ile hizmet pazarlaması faaliyetlerinin etkilendiği çevresel şartların incelenmesi ve hizmet pazarlama sürecinin elemanları olan hizmet pazarlama karmasının anlatılması ve hizmet işletmelerinde müşteri şikayetleri ve müşteri tutma yollarının ele alınmasıdır.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Hizmet pazarlamasının temelini teşkil eden kavram ve olguları açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
2 Hizmet pazarlaması karmasını analiz eder ve oluşturur Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
3 Hizmet kalitesi, müşteri beklentileri ve müşteri memnuniyeti kavramlarını sentez ederek, uygulamaya yönelik önerilerde sunar Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
4 Hizmet sektöründe ürün tasarımı kavramını anlar, belirli sektörler için hizmet tasarımı formüle eder Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama,
5 Hizmet sektöründe arz ve talep yönetimi konularında analizler yapar ve pazarlama stratejileri oluşturur Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
6 Hizmet sektöründe fiyatlandırma konusuna ilişkin temel ilkeleri bilir ve uygun fiyatlandırma stratejileri oluşturur Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
7 SERVICECAPE kavramını bilir ve kurgular Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Hizmetlerin Rolü ve Önemi Hizmet Pazarlaması ve Stratejileri, Remzi Altunışık (Ed.), İstanbul Beta Yayınevi
2 Hizmetlerin Özellikleri ve Hizmetlerde Pazarlama Karması Hizmet Pazarlaması ve Stratejileri, Remzi Altunışık (Ed.), İstanbul Beta Yayınevi
3 Hizmet Kalitesi Yönetimi ve GAP Modeli Hizmet Pazarlaması ve Stratejileri, Remzi Altunışık (Ed.), İstanbul Beta Yayınevi
4 Hizmet Kalitesi Yönetimi ve GAP Modeli Hizmet Pazarlaması ve Stratejileri, Remzi Altunışık (Ed.), İstanbul Beta Yayınevi
5 Hizmet Tasarımı ve Yeni Hizmetler Hizmet Pazarlaması ve Stratejileri, Remzi Altunışık (Ed.), İstanbul Beta Yayınevi
6 Hizmet Tasarımı ve Yeni Hizmetler Hizmet Pazarlaması ve Stratejileri, Remzi Altunışık (Ed.), İstanbul Beta Yayınevi
7 Hizmetlerin Sunumunda Hizmet Delilleri ve Servicescape Hizmet Pazarlaması ve Stratejileri, Remzi Altunışık (Ed.), İstanbul Beta Yayınevi
8 Ara Sınav
9 Hizmetlerin Sunumunda Hizmet Delilleri ve Servicescape Hizmet Pazarlaması ve Stratejileri, Remzi Altunışık (Ed.), İstanbul Beta Yayınevi
10 Hizmetlerde Dağıtım ve Sunum Hizmet Pazarlaması ve Stratejileri, Remzi Altunışık (Ed.), İstanbul Beta Yayınevi
11 Hizmetlerde Başarısızlık ve Şikayet Yönetimi Hizmet Pazarlaması ve Stratejileri, Remzi Altunışık (Ed.), İstanbul Beta Yayınevi
12 Öğrenci Sunumları Hizmet Pazarlaması ve Stratejileri, Remzi Altunışık (Ed.), İstanbul Beta Yayınevi
13 Öğrenci Sunumları Hizmet Pazarlaması ve Stratejileri, Remzi Altunışık (Ed.), İstanbul Beta Yayınevi
14 Final Sınavı Hizmet Pazarlaması ve Stratejileri, Remzi Altunışık (Ed.), İstanbul Beta Yayınevi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Hizmet Pazarlaması ve Stratejileri, Remzi Altunışık (Ed.), İstanbul Beta Yayınevi

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir.
2 Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir.
3 Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler.
4 Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir.
5 Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir.
6 Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir.
7 Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir.
8 İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur.
9 Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 Hizmet pazarlamasının temelini teşkil eden kavram ve olguları açıklar
2 Hizmet pazarlaması karmasını analiz eder ve oluşturur
3 Hizmet kalitesi, müşteri beklentileri ve müşteri memnuniyeti kavramlarını sentez ederek, uygulamaya yönelik önerilerde sunar
4 Hizmet sektöründe ürün tasarımı kavramını anlar, belirli sektörler için hizmet tasarımı formüle eder
5 Hizmet sektöründe arz ve talep yönetimi konularında analizler yapar ve pazarlama stratejileri oluşturur
6 Hizmet sektöründe fiyatlandırma konusuna ilişkin temel ilkeleri bilir ve uygun fiyatlandırma stratejileri oluşturur
7 SERVICECAPE kavramını bilir ve kurgular
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 40
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 20 20
Kısa Sınav 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 124
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,96
Dersin AKTS Kredisi 5