Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Halkla İlişkilerde Yaratıcı Uygulamalar HIR 030 0 3 + 1 4 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü LÜTFİYE YAŞAR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

The aim of this course is to enable students to use innovative applications in solving marketing problems by understanding the importance of creativity in public relations, creative applications and basic strategies used in public relations.

Dersin İçeriği

The content of this course includes the concept of creativity, guerrilla marketing and public relations, new trends in marketing, total quality management, impression management, image restoration, green efficiency, risk management and problem management.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Halkla ilişkilerde yaratıcı stratejiler geliştirebilme Soru-Cevap, Boşluk Doldurma Testleri,
2 Halkla İlişkilerde yenilikçi uygulamaları problem çözmede kullanabilme Anlatım,
3 Halkla ilişkilerde yaratıcılık unsurunu anlayabilme Soru-Cevap,
4 Halkla ilişkilerde yenilikçi uygulamaları kavrayabilmek Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Halkla İlişkilerde Yenilikçilik
2 Halkla İlişkilerde Yaratıcılık Kavramı
3 Gerilla Halkla İlişkiler
4 Stratejik Halkla İlişkiler
5 Kişilerarası Halkla İlişkiler
6 İzlenim Yönetimi
7 Vize
8 İmaj Restorasonu
9
10 Yeşil Etkinlik Yönetimi
11 Risk Yönetimİ
12 Sorun Yönetimi
13 Kimlik Yönetimi
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

- Özözer, Yekta (2010). Ne Parlak Fikir! Yaratıcı Düşünme Yöntemleri.  İstanbul: Sistem Yayıncılık.

-Roberts, Kevin (2011). Lovemarks Etkisi & Tüketici Devriminde Galip Gelmek.Çev.: Çiğdem Aksoy. Hümanist Kitap Yayıncılık.

Ders Kaynakları

- Ünlü, Simge (2018). Kişisel Halkla İlişkiler. Eğitim Yayınevi.

- Ünlü, Simge (2018). Yeşil Etkinlik Yönetimi Planlama ve Yaklaşımlar. Eğitim Yayınevi.

- Ersoy Mesiha Saat (2011). Kalite Yönetimi Toplam Kalite Yönetimi ve Kalite Denetimi. Ankara: İmaj Yayıncılık.

-Göztaş Aylin, Kamanlıoğlu Ebru Belkıs(2010). Politik Gündem Odağında Halkla İlişkiler ve Gündem Yönetimi. İstanbul: Nobel Yayın Dağıtım.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar. X
2 Kurum ve hedef kitleleri arasında köprü görevi görür.
3 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. X
4 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar. X
5 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler. X
7 Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar. X
8 Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 7 PÇ 8
1 Halkla ilişkilerde yaratıcı stratejiler geliştirebilme
2 Halkla İlişkilerde yenilikçi uygulamaları problem çözmede kullanabilme
3 Halkla ilişkilerde yaratıcılık unsurunu anlayabilme
4 Halkla ilişkilerde yenilikçi uygulamaları kavrayabilmek
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)