Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Reklam Psikolojisi HIR 029 0 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. AYDA İNANÇ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu ders, öğrencilerin  reklam mesajlarının ikna süreçlerini ve tüketici davranışlarının psikolojisini anlamalarını amaçlamaktadır. Bu dersin nihai amacı, reklamların tüketici psikolojisindeki etkilerinin anlaşılmasıdır. 

Dersin İçeriği

Bu ders, reklamın psikolojik etkilerine genel bir bakış sağlar ve bu etkileri psikoloji alanındaki son gelişmeler bağlamında tartışır. Bu ders, tüketici kararlarının nasıl alındığına dair daha fazla bilgi sağlamakta ve tüketicilerin reklamlar aracılığı ile nasıl ikna ettiğini detaylı ve eleştirel olarak ele almaktadır. 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 reklamcılığı ikna edici kılan birçok temel ilkeyi öğrenmek Beyin Fırtınası,
2 reklamın ikna aşamalarının altında yatan psikolojik süreçleri öğrenmek Soru-Cevap, Anlatım,
3 İkna edici reklam kuram ve modellerini anlamak Soru-Cevap, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Reklam ve reklam psikojisine giriş
2 Reklam ve reklam psikojisine giriş (devam)
3 Tüketici Davranışları
4 Tüketici Davranışları (devam)
5 Reklam nasıl işler
6 Reklam nasıl işler (devam)
7 Vize
8 Reklam psikolojisi kuram ve modelleri
9 Reklam psikolojisi kuram ve modelleri
10 Reklam psikolojisi kuram ve modelleri
11 Reklam psikolojisi kuram ve modelleri
12 Reklam psikolojisi kuram ve modelleri
13 Reklam psikolojisi kuram ve modelleri
14 Final
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Robert B. Cialdini, "İknanın Psikolojisi”, MediaCat Kitapları, 4. Baskı 2020.

Müge Elden, Reklam ve Reklamcılık, Say Yayınları, 2016.

Robert Heath, " Bilinçaltını Ayartmak: Reklam Psikolojisi", The Kitap, 2020. 

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar. X
2 Kurum ve hedef kitleleri arasında köprü görevi görür.
3 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. X
4 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar. X
5 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler. X
7 Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar. X
8 Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 7 PÇ 8
1 reklamcılığı ikna edici kılan birçok temel ilkeyi öğrenmek
2 reklamın ikna aşamalarının altında yatan psikolojik süreçleri öğrenmek
3 İkna edici reklam kuram ve modellerini anlamak
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 3 5 15
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 131
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,24
Dersin AKTS Kredisi 5