Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Reklam Psikolojisi | HIR 029 | 0 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AYDA İNANÇ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilerin reklam mesajlarının ikna süreçlerini ve tüketici davranışlarının psikolojisini anlamalarını amaçlamaktadır. Bu dersin nihai amacı, reklamların tüketici psikolojisindeki etkilerinin anlaşılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders, reklamın psikolojik etkilerine genel bir bakış sağlar ve bu etkileri psikoloji alanındaki son gelişmeler bağlamında tartışır. Bu ders, tüketici kararlarının nasıl alındığına dair daha fazla bilgi sağlamakta ve tüketicilerin reklamlar aracılığı ile nasıl ikna ettiğini detaylı ve eleştirel olarak ele almaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | reklamcılığı ikna edici kılan birçok temel ilkeyi öğrenmek | Beyin Fırtınası, | |
2 | reklamın ikna aşamalarının altında yatan psikolojik süreçleri öğrenmek | Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | İkna edici reklam kuram ve modellerini anlamak | Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Reklam ve reklam psikojisine giriş | |
2 | Reklam ve reklam psikojisine giriş (devam) | |
3 | Tüketici Davranışları | |
4 | Tüketici Davranışları (devam) | |
5 | Reklam nasıl işler | |
6 | Reklam nasıl işler (devam) | |
7 | Vize | |
8 | Reklam psikolojisi kuram ve modelleri | |
9 | Reklam psikolojisi kuram ve modelleri | |
10 | Reklam psikolojisi kuram ve modelleri | |
11 | Reklam psikolojisi kuram ve modelleri | |
12 | Reklam psikolojisi kuram ve modelleri | |
13 | Reklam psikolojisi kuram ve modelleri | |
14 | Final |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Robert B. Cialdini, "İknanın Psikolojisi”, MediaCat Kitapları, 4. Baskı 2020. Müge Elden, Reklam ve Reklamcılık, Say Yayınları, 2016. Robert Heath, " Bilinçaltını Ayartmak: Reklam Psikolojisi", The Kitap, 2020.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar. | X | |||||
2 | Kurum ve hedef kitleleri arasında köprü görevi görür. | ||||||
3 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. | X | |||||
4 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar. | X | |||||
5 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler. | X | |||||
7 | Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar. | X | |||||
8 | Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | reklamcılığı ikna edici kılan birçok temel ilkeyi öğrenmek | |||||||
2 | reklamın ikna aşamalarının altında yatan psikolojik süreçleri öğrenmek | |||||||
3 | İkna edici reklam kuram ve modellerini anlamak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 3 | 5 | 15 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 131 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |