Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Reklam Kampanyası Tasarımı ve Yönetimi (Sektör Dersi) ITM 018 0 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi İSMAİL KURTULDU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Reklam filmi yapım aşamalarının uygulamalı olarak öğrencilere temel düzeyde öğretilmesi. Temel düzeyde kamera, ışık, ses ve kurgu becerilerinin öğrenciye uygulamalı olarak kazandırıması. 

Dersin İçeriği

Bir reklam filmi, fikir aşamasından başlanarak yapım öncesi, yapım ve yapım sonrası faaliyetlerinin uygulamalı olarak aktarılması.  

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Temel düzeyde kamera, ses ve ışık kullanımı Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
2 Temel düzeyde kurgu programı kullanımı Anlatım, Eşleştirme Testler,
3 Reklam film aşamalarını uygulamalı olarak deneyimleme Anlatım, Problem Çözme, Eşleştirme Testler,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı ve reklam filmi fikir aşamasının tartışılması
2 Fikrin, sanata dönüşmesi
3 Reklam filmi yapım öncesi hazırlıkları
4 Temel düzey kamera kullanımı
5 Temel düzey ses ve ışık kullanımı
6 Reklam filmi senaryosu yazımı ve kurgu
7 Uygulamalı ara sınav
8 Öğrencilerin reklam filmi önerilerinin değerlendirilmesi
9 Reklam filmi çekimi (uygulamalı)
10 Reklam filmi çekimi (uygulamalı)
11 Reklam filmi çekimi (uygulamalı)
12 Reklam filmlerinin kurgulanması
13 Reklam filmlerinin kurgulanması
14 Öğrencilerin hazırladığı reklam filmlerinin izlenmesi ve değerlendirilmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar. X
2 Kurum ve hedef kitleleri arasında köprü görevi görür. X
3 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. X
4 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar.
5 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler. X
7 Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar. X
8 Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 7 PÇ 8
1 Temel düzeyde kamera, ses ve ışık kullanımı 5
2 Temel düzeyde kurgu programı kullanımı 5
3 Reklam film aşamalarını uygulamalı olarak deneyimleme 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Performans Görevi (Uygulama) 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ödev 1 20 20
Proje / Tasarım 2 50 100
Performans Görevi (Uygulama) 0 40 0
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,8
Dersin AKTS Kredisi 5