Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Reklamda Yaratıcılık HIR 011 0 3 + 2 4 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. BERKAY BULUŞ
Dersi Verenler Arş.Gör.Dr. BERKAY BULUŞ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersin amacı popüler reklam mecraları için reklam üretimini öğretmek ve geliştirmektir.
Dersin İçeriği Dersin içeriğinde kitle iletişim araçlarının özelliklerine göre reklam üretim ilkeleri bulunmaktadır.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
2 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama,
3 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem,
4 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Gözlem,
5 Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Gözlem,
6
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı ve tanışma
2 reklam nedir ve reklam türleri üzerinden reklam tasarımıörnek çalışmalar ve değerlendirilmesi
3 yerel, ulusal, uluslararası reklamcılık stratejileri
4 aynı reklamı değişik mecralara uyarlama
5 viral kampanya tasarımı ve uygulaması
6 reklam kampanyasının etkisinin ölçülmesi
7 Kampanya briefi
8 ara sınav
9 Ajans kimliği, ajans kültürü, ajans tanıtım metinleri (Misyon, vizyon, etkinlik alanları, referanslar, çalışan profilleri)
10 Ajans tanıtım ve sunum materyali (PowerPoint sunumu)
11 Konkur araştırma sonuçlarının (ürün, tüketici, Pazar) yorumlanması
12 Stratejik çalışmalar (hedef kitle, mecra, bütçe) ve yaratıcı çalışmalar
13 Yapım süreci
14 Sunumlar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar.
2 Kurum ve hedef kitleleri arasında köprü görevi görür.
3 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder.
4 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar.
5 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler.
7 Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar.
8 Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 7 PÇ 8
1 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar.
2 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder.
3 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar.
4 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler.
5 Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar.
6
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 20
1. Kısa Sınav 50
1. Proje / Tasarım 10
2. Ödev 20
Toplam 100
6. Final 50
5. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Kısa Sınav 1 5 5
Ödev 1 5 5
Sözlü Sınav 1 5 5
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 136
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,44
Dersin AKTS Kredisi 5