Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İletişim Bilimlerine Giriş | ILT 101 | 1 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET GÜZEL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MEHMET GÜZEL, Doç.Dr. TUĞÇE BORAN, Arş.Gör.Dr. SÜHEYLA AYVAZ, |
Dersin Yardımcıları |
Yardımcı Kaynaklar: İletişim Sözlüğü: Erol Mutlu Enformasyon Devrimi Efsanesi: Yusuf Kaplan Enformatik Cehalet: Nabi Avcı Kitle İletişiminin Kültürel İşlevleri Üzerine |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İletişim olgusunu tanımlayarak iletis¸im su¨rec¸leri, temel iletis¸im kavramları, iletişimin yapısı, fonksiyonları, o¨zellikleri, tu¨rleri, iletis¸im bilimlerinin digˆer disiplinler ile ilis¸kileri, etki araştırmaları kapsamında ortaya çıkan iletis¸im modelleri konusunda öğrenciyi bilgilendirmektir. |
Dersin İçeriği | İletişim kavramı, iletişim süreçleri, iletişimin özellikleri, iletişim türleri, iletişim bilimi ve ilişkili olduğu disiplinler, temel iletişim modelleri dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, dersin tanıtımı ve okuma listesinin paylaşılması | |
2 | İletişim alanı; kavramsal ve tarihsel analiz | |
3 | İletişim süreci ve öğeleri | |
4 | Sanayi Devrimi ve Kitle İletişiminin Doğuşu | |
5 | Kitle iletişimi ve iletişim türleri | |
6 | Erken çalışmalar: Chicago Okulu ve iletişim çalışmalarına katkıları | |
7 | Ara sınav | |
8 | İletişim ve ideoloji | |
9 | İletişim ve küreselleşme | |
10 | İletişim ve kültür | |
11 | İletişim ve Gazetecilik | |
12 | Siyasal İletişim | |
13 | Temel İletişim Modelleri | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
İletişimin ABC’si: Ünsal Oskay İletişime Giriş: Mete Çamdereli İletişim Bilimi: Judith Lazar İletişim Kuramları Tarihi: Armand ve Michele Mattelart |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar. | ||||||
2 | Kurum ve hedef kitleleri arasında köprü görevi görür. | ||||||
3 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. | ||||||
4 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar. | ||||||
5 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler. | ||||||
7 | Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar. | ||||||
8 | Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |