Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Marka Yönetimi HIR 026 0 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. DAMLA KARŞU CESUR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencileri, marka, markanın unsurları ve bağıntılı kavramlar hakkında bilgilendirmek, marka yönetimi ve pazarlama iletişimi açısından teori ve uygulama konularını anlama, araştırma ve özümsemeye teşvik etmek dersin amaçlarını oluşturmaktadır.

Dersin İçeriği

Marka ve markanın unsurlarını kavrama

Marka yönetimi sürecini anlama
Marka stratejilerini bilme

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Marka ve markanın unsurlarını kavrama Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Marka yönetimi sürecini anlama Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Marka stratejilerini bilme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Marka ve marka yönetimi kavramları
2 İsim, sembol ve slogan
3 Pazar analizi
4 Bölümleme (Segmentasyon)
5 Konumlandırma
6 Marka kimlik ve kişiliği
7 Marka mimarisi
8 Ara Sınav
9 Kurum, ürün ve marka
10 Kişi marka kavramı
11 Marka yönetiminin uygulanabileceği farklı alanlar
12 Örnek çözümlemeler
13 Örnek çözümlemeler
14 Dersin genel değerlendirmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Uğur Batı, Marka Yönetimi, Alfa, 2015. 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar. X
2 Kurum ve hedef kitleleri arasında köprü görevi görür.
3 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. X
4 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar. X
5 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler. X
7 Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar. X
8 Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 7 PÇ 8
1 Marka ve markanın unsurlarını kavrama
2 Marka yönetimi sürecini anlama
3 Marka stratejilerini bilme
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 1 5 5
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 1 3 3
Ödev 3 7 21
Proje / Tasarım 3 5 15
Performans Görevi (Uygulama) 4 5 20
Performans Görevi (Seminer) 3 2 6
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 124
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,96
Dersin AKTS Kredisi 5