Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Siyasal İletişim ve Kampanya Yönetimi | HIR 316 | 6 | 3 + 2 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SİMGE ÜNLÜ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, siyasal iletişim bağlamında ele alınan siyasal kampanyaların tarihsel gelişimini, temel ögelerini ve başarıya ulaşma koşullarını temel örnekler üzerinden öğrenciye kavratmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu derste, genel olarak sosyal ve siyasal iletişimin anlamı üzerinde durulacaktır. Kampanyaların özelliklerinden ve ögelerinden bahisle, ABD, Avrupa ve Türkiye´den başarılı kampanya örnekleri üzerinde tartışılacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrencinin, siyasal kampanyalara ilişkin tarihsel gelişim süreçlerini ve belli başlı siyasal kampanya türlerini kavraması | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Öğrencinin siyasal kampanyaların temel aktörlerini tanıması. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
3 | Öğrencinin modern ve post-modern seçim kampanyalarının temel özelliklerini, temel unsurlarını ve dayandıkları mecraları ayrıştırabilmesi. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | ABD´deki ve Kıta Avrupa´sındaki kampanya uygulamalarının farklılıklarını algılayabilmesi ve farklılığın nedenlerini kavrayabilmesi. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
5 | Kamuoyu oluşturulmasına katkıda bulunabilir hale gelmesi. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
6 | Hedef kitlelerle ve kampanya aktörleriyle iletişim kurup sürdürebilmeyi başarması ve küçük ölçekli de olsa kendisi bir kampanya örgütleyebilir olması. | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Siyasal İletişime Giriş | Oya Tokgöz (2010) Seçimler, Siyasal Reklamlar ve Siyasal İletişim. Ankara: İmge Kitabevi. Yusuf Devran (2004) Mesaj, Strateji ve Taktikler, Siyasal Kampanya Yönetimi. İstanbul: Odak İletişim. |
2 | Siyasal İletişim ve Siyasal Kampanyalar | Oya Tokgöz (2010) Seçimler, Siyasal Reklamlar ve Siyasal İletişim. Ankara: İmge Kitabevi. Yusuf Devran (2004) Mesaj, Strateji ve Taktikler, Siyasal Kampanya Yönetimi. İstanbul: Odak İletişim. |
3 | Kampanya Türleri ve Kampanya Yönetimi | Oya Tokgöz (2010) Seçimler, Siyasal Reklamlar ve Siyasal İletişim. Ankara: İmge Kitabevi. Yusuf Devran (2004) Mesaj, Strateji ve Taktikler, Siyasal Kampanya Yönetimi. İstanbul: Odak İletişim. |
4 | Siyasal Kampanyaların Sahipleri: Siyasal Partiler, Adaylar, İktidar ve Yönetim Organları, Çıkar Grupları, Toplumsal Hareketler. | Oya Tokgöz (2010) Seçimler, Siyasal Reklamlar ve Siyasal İletişim. Ankara: İmge Kitabevi. Yusuf Devran (2004) Mesaj, Strateji ve Taktikler, Siyasal Kampanya Yönetimi. İstanbul: Odak İletişim. |
5 | ABD´de ve Kıta Avrupası´nda Siyasal Kampanyaların Gelişimi, Özellikleri: Temel Örnekler | Oya Tokgöz (2010) Seçimler, Siyasal Reklamlar ve Siyasal İletişim. Ankara: İmge Kitabevi. Yusuf Devran (2004) Mesaj, Strateji ve Taktikler, Siyasal Kampanya Yönetimi. İstanbul: Odak İletişim. |
6 | Siyasal Kampanyalar ve Siyasetin Medyatikleşmesi | Oya Tokgöz (2010) Seçimler, Siyasal Reklamlar ve Siyasal İletişim. Ankara: İmge Kitabevi. Yusuf Devran (2004) Mesaj, Strateji ve Taktikler, Siyasal Kampanya Yönetimi. İstanbul: Odak İletişim. |
7 | Kampanyaların Amerikanlaşması | Oya Tokgöz (2010) Seçimler, Siyasal Reklamlar ve Siyasal İletişim. Ankara: İmge Kitabevi. Yusuf Devran (2004) Mesaj, Strateji ve Taktikler, Siyasal Kampanya Yönetimi. İstanbul: Odak İletişim. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Siyasal Kampanyaların Ögeleri I: Yüz yüze iletişim, Medyanın kullanımı, Halkla ilişkiler uygulamaları, Siyasal reklamlar, Kamuoyu yoklamaları | Oya Tokgöz (2010) Seçimler, Siyasal Reklamlar ve Siyasal İletişim. Ankara: İmge Kitabevi. |
10 | Siyasal Kampanyaların Ögeleri II: Siyasal tartışmalar, Siyasal Danışmanlık hizmetleri, Yeni İletişim Teknolojileri | Oya Tokgöz (2010) Seçimler, Siyasal Reklamlar ve Siyasal İletişim. Ankara: İmge Kitabevi. |
11 | Siyasal Reklamcılık: Siyasal reklam türleri, Siyasal reklamcılık/siyasal pazarlama ilişkisi. | Oya Tokgöz (2010) Seçimler, Siyasal Reklamlar ve Siyasal İletişim. Ankara: İmge Kitabevi. |
12 | Türkiye´de Siyasal Kampanyaların Gelişimi, Özellikleri | Oya Tokgöz (2010) Seçimler, Siyasal Reklamlar ve Siyasal İletişim. Ankara: İmge Kitabevi. |
13 | Türkiye´den Kampanya Örnekleri I | |
14 | Türkiye´den Kampanya Örnekleri II |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu |
Oya Tokgöz (2010) Seçimler, Siyasal Reklamlar ve Siyasal İletişim. Ankara: İmge Kitabevi. |
Ders Kaynakları | Necati Özkan (2002) Türkiye´den ve Dünyadan Örneklerle Seçim Kazandıran Kampanyalar. İstanbul: Mediacat Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar. | X | |||||
2 | Kurum ve hedef kitleleri arasında köprü görevi görür. | ||||||
3 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. | X | |||||
4 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar. | X | |||||
5 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler. | X | |||||
7 | Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar. | X | |||||
8 | Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrencinin, siyasal kampanyalara ilişkin tarihsel gelişim süreçlerini ve belli başlı siyasal kampanya türlerini kavraması | |||||||
2 | Öğrencinin siyasal kampanyaların temel aktörlerini tanıması. | |||||||
3 | Öğrencinin modern ve post-modern seçim kampanyalarının temel özelliklerini, temel unsurlarını ve dayandıkları mecraları ayrıştırabilmesi. | |||||||
4 | ABD´deki ve Kıta Avrupa´sındaki kampanya uygulamalarının farklılıklarını algılayabilmesi ve farklılığın nedenlerini kavrayabilmesi. | |||||||
5 | Kamuoyu oluşturulmasına katkıda bulunabilir hale gelmesi. | |||||||
6 | Hedef kitlelerle ve kampanya aktörleriyle iletişim kurup sürdürebilmeyi başarması ve küçük ölçekli de olsa kendisi bir kampanya örgütleyebilir olması. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 30 |
2. Ödev | 20 |
1. Proje / Tasarım | 50 |
Toplam | 100 |
6. Final | 40 |
5. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Sözlü Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |