Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Reklamcılık Tarihi HIR 003 0 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. BERKAY BULUŞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

 Bu dersin amacı reklam ve reklamcılığın günümüze uzanan hikayesini ekonomik, teknolojik ve toplumsal parametreler ışığında tarihsel perspektifte incelemektir.

 

Dersin İçeriği

Reklamcılığın dünyadaki ve Türkiye’deki tarihi bu dersin konusunu oluşturur.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Ekonomik, toplumsal ve teknolojik gelişmeler ışığında reklamcılığın dünyadaki tarihini yorumlar Anlatım, Soru-Cevap,
2 Ekonomik, toplumsal ve teknolojik gelişmeler ışığında reklamcılığın Türkiye’deki tarihini yorumlar Soru-Cevap, Anlatım,
3 Reklam sektörünün geçmişten günümüze geçirdiği evreleri sıralar Soru-Cevap, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş ve Reklamcılığa Dair Temel Kavramlar
2 Temel Reklam Ortamları
3 Reklam Sektörü ve Reklam Üretim Süreci
4 Reklamcılık Tarihine Giriş
5 Reklama Benzer Uygulamaları Dönemi
6 Reklamın Keşif Dönemi
7 Modern Dönem Reklamcılık Anlayışı
8 Ara Sınav
9 Postmodern Dönem Reklamcılık Anlayışı I
10 Postmodern Dönem Reklamcılık Anlayışı II
11 Türkiye’de Reklam Tarihi I
12 Türkiye’de Reklam Tarihi II
13 Reklamda Yeni Ufuklar
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Reklam  Yönetimi  (2018).,  TOSUN  NURHAN  ZEYNEP,TÜZEL  URALTAŞ  KIVANÇ NAZLIM,NAS  ALPARSLAN,ÖZKAYA  BETÜL,GÜDÜM  SİNEM,ERTÜRK  BURÇİN,DÖNMEZ  MEVLÜT,ÇERÇİ MUSTAFAZADE MERVE,ÜLKER  YELDA,KARŞU CESUR DAMLA,VAROL ERDEM,KİÇİR İBRAHİM. Beta Basım Yayım Dağıtım A. Ş., Basım sayısı:1,  Sayfa  Sayısı  790,  ISBN:978-605-242-189-5  

Mark Tungate, Adland- A global history of advertising

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar. X
2 Kurum ve hedef kitleleri arasında köprü görevi görür.
3 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. X
4 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar. X
5 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler. X
7 Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar. X
8 Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 7 PÇ 8
1 Ekonomik, toplumsal ve teknolojik gelişmeler ışığında reklamcılığın dünyadaki tarihini yorumlar
2 Ekonomik, toplumsal ve teknolojik gelişmeler ışığında reklamcılığın Türkiye’deki tarihini yorumlar
3 Reklam sektörünün geçmişten günümüze geçirdiği evreleri sıralar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 40
1. Proje / Tasarım 28
1. Ödev 8
2. Ödev 7
Toplam 83
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 5 5
Ödev 2 5 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5
Dersin AKTS Kredisi 5