Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Tüketici Davranışları HIR 217 3 3 + 0 3 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi TUBA ÇEVİK ERGİN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi TUBA ÇEVİK ERGİN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Bu ders boyunca, tüketici davranışlarını anlamaya çalışmak üzerine odaklanılacaktır. Tüketicilerin nasıl ve neden satın alma kararları verdikleri, satın alma davranışı öncesinde, satın alma sırasında ve satın alma sonrasında, nasıl düşündükleri, hissettikleri ve davrandıkları öğrenilmeye çalışılacaktır. Ayrıca bu derste tüketici davranışlarının altında yatan önemli kavramlar incelenecektir. 

Dersin İçeriği

Tüketici Davranışı Kavram ve Özellikleri, Tüketici Davanışında Disiplinlerarası Yaklaşım, Tüketici Davranışı Genel Modeli, Psikolojik etkiler, Sosyo-kültürel etkiler, Tüketici Satın alma süreci, Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarının anlaşılması, bilimsel yöntemlerle analiz edilmesi, bu mecraların dinamiklerinin anlaşılması ve değerlendirilmesi

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tüketici davranışı kavram ve özelliklerini anlayabilmek Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
2 Tüketici davranışı modellerini değerlendirebilmek Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
3 Tüketici davranışının pazarlama stratejisi ile ilişkisini kavrayabilmek Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
4 Tüketici karar ve satın alma süreçlerini anlayabilmek Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
5 Tüketici davranışlarında disiplinler arası yaklaşımı anlayabilmek Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
6 Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını anlamak ve bilimsel yöntemlere analiz etmek
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tüketici Davranışlarına Giriş Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri', Erhan Koç ' Tüketici Davranışı', Prof. Dr. Yavuz Odabaşı - Gülfidan Barış ' Consumer Behaviour' , Michael Solomon, Gary Bamossy, Soren Askegaard, Margaret K. Hogg
2 Algı Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri', Erhan Koç ' Tüketici Davranışı', Prof. Dr. Yavuz Odabaşı - Gülfidan Barış ' Consumer Behaviour' , Michael Solomon, Gary Bamossy, Soren Askegaard, Margaret K. Hogg
3 Öğrenme ve Hafıza Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri', Erhan Koç ' Tüketici Davranışı', Prof. Dr. Yavuz Odabaşı - Gülfidan Barış ' Consumer Behaviour' , Michael Solomon, Gary Bamossy, Soren Askegaard, Margaret K. Hogg
4 Motivasyon ve İlgilenim Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri', Erhan Koç ' Tüketici Davranışı', Prof. Dr. Yavuz Odabaşı - Gülfidan Barış ' Consumer Behaviour' , Michael Solomon, Gary Bamossy, Soren Askegaard, Margaret K. Hogg
5 Tutumlar Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri', Erhan Koç ' Tüketici Davranışı', Prof. Dr. Yavuz Odabaşı - Gülfidan Barış ' Consumer Behaviour' , Michael Solomon, Gary Bamossy, Soren Askegaard, Margaret K. Hogg
6 Referans Grupları-1 Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri', Erhan Koç ' Tüketici Davranışı', Prof. Dr. Yavuz Odabaşı - Gülfidan Barış ' Consumer Behaviour' , Michael Solomon, Gary Bamossy, Soren Askegaard, Margaret K. Hogg
7 Referans Grupları-2 Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri', Erhan Koç ' Tüketici Davranışı', Prof. Dr. Yavuz Odabaşı - Gülfidan Barış ' Consumer Behaviour' , Michael Solomon, Gary Bamossy, Soren Askegaard, Margaret K. Hogg
8 AİLE Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri', Erhan Koç ' Tüketici Davranışı', Prof. Dr. Yavuz Odabaşı - Gülfidan Barış ' Consumer Behaviour' , Michael Solomon, Gary Bamossy, Soren Askegaard, Margaret K. Hogg
9 Cinsiyet Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri', Erhan Koç ' Tüketici Davranışı', Prof. Dr. Yavuz Odabaşı - Gülfidan Barış ' Consumer Behaviour' , Michael Solomon, Gary Bamossy, Soren Askegaard, Margaret K. Hogg
10 Kişilik Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri', Erhan Koç ' Tüketici Davranışı', Prof. Dr. Yavuz Odabaşı - Gülfidan Barış ' Consumer Behaviour' , Michael Solomon, Gary Bamossy, Soren Askegaard, Margaret K. Hogg
11 Değerler -Yaşam Biçimleri-Kültür Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri', Erhan Koç ' Tüketici Davranışı', Prof. Dr. Yavuz Odabaşı - Gülfidan Barış ' Consumer Behaviour' , Michael Solomon, Gary Bamossy, Soren Askegaard, Margaret K. Hogg
12 Tüketici Davranışı Modelleri-Klasik Modeller ve Modern Modeller Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri', Erhan Koç ' Tüketici Davranışı', Prof. Dr. Yavuz Odabaşı - Gülfidan Barış ' Consumer Behaviour' , Michael Solomon, Gary Bamossy, Soren Askegaard, Margaret K. Hogg
13 Geleneksel ve Dijital mecralardaki tüketici davranışlarının anlaşılması ve analiz edilmesi (Nitel ve Nicel Yöntemler) Pazarlama Araştırması -Alvin C. Burns-Ronald F. Bush- Pazarlama Araştırmaları-A. Ercan Gegez-Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri', Erhan Koç ' Tüketici Davranışı', Prof. Dr. Yavuz Odabaşı - Gülfidan Barış ' Consumer Behaviour' , Michael Solomon, Gary Bamossy, Soren Askegaard, Margaret K. Hogg
14 Geleneksel ve Dijital mecraların tüketici davranışları bağlamında kendilerine özgü dinamiklerinin değerlendirilmesi Dijital Pazarlama- Dave Chaffey& F.E.-Chadwick-Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri', Erhan Koç ' Tüketici Davranışı', Prof. Dr. Yavuz Odabaşı - Gülfidan Barış ' Consumer Behaviour' , Michael Solomon, Gary Bamossy, Soren Askegaard, Margaret K. Hogg
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

' Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri', Erhan Koç

' Tüketici Davranışı', Prof. Dr. Yavuz Odabaşı - Gülfidan Barış

' Consumer Behaviour' , Michael Solomon, Gary Bamossy, Soren Askegaard, Margaret K. Hogg

. Marketing Research- Alvin C. Burns & Ronald F. Bush

. Pazarlama Araştırmaları- A. Ercan Gegez

. Digital Marketing - Dave Chaffey-Fiona Ellis- Chadwick

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar.
2 Kurum ve hedef kitleleri arasında köprü görevi görür. X
3 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. X
4 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar. X
5 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler. X
7 Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar. X
8 Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 7 PÇ 8
1 Tüketici davranışı kavram ve özelliklerini anlayabilmek 2 2 2
2 Tüketici davranışı modellerini değerlendirebilmek 2
3 Tüketici davranışının pazarlama stratejisi ile ilişkisini kavrayabilmek 2 3 3 3
4 Tüketici karar ve satın alma süreçlerini anlayabilmek 2 2 3 3 4
5 Tüketici davranışlarında disiplinler arası yaklaşımı anlayabilmek 2
6 Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını anlamak ve bilimsel yöntemlere analiz etmek 5 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 90
1. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 6 6
Kısa Sınav 1 1 1
Final 1 13 13
Toplam İş Yükü 84
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,36
Dersin AKTS Kredisi 3