Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Demokrasi ve Medya HIR 004 0 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SİMGE ÜNLÜ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Damla Karşu

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Demokrasi ve medya ilişkisinin tarihsel perspektif bağlamında Türkiye örneğini de içine alarak analiz edilmesi.

Dersin İçeriği

Demokrasinin doğuşu ve gelişim süreci,
Demokrasi ve medya ilişkisi,
Normatif medya kuramları,
Medyanın birey ve toplum üzerindeki etkileri,
Türkiye Örneğinde medya ve demokrasi olguları ele alınacaktır.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Demokrasinin gelişim sürecini irdeler. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Demokratik bir toplumda medyanın işlevlerini ele alır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Medya ve demokrasi ilişkisini kavratır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Medyanın birey ve toplum üzerindeki etkilerini ele alır. Anlatım, Beyin Fırtınası,
5 Medya Sistemlerinin oluşum sürecini ve çeşitlerini irdeler. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Türkiye'de medya ve demokrasinin gelişim sürecini irdeler. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Demokrasinin doğuşu ve gelişim süreci
2 Demokratik toplum ve medya
3 Medyanın İşlevleri: haber ve bilgi verme, eğitme ve eğlendirme
4 Denetim ve eleştiri
5 Kamuoyu oluşumuna katkı: medya ve kamuoyu, kamuoyu oluşum sürecinde medyanın rolü
6 Medyanın birey ve toplum üzerindeki etkileri ve etik değerler-I
7 Medyanın birey ve toplum üzerindeki etkileri ve etik değerler-II
8 Ara Sınav
9 Otoriter medya kuramı
10 Totaliter medya kuramı
11 Liberal medya kuramı
12 Medyaya eleştirel bir bakış: zengin medya fakir demokrasi
13 Türkiye'deki medya sistemi: 1923-2012
14 Türkiye'de medya ve demokrasi
Kaynaklar
Ders Notu

Öğrencilere her hafta için demokrasi ve medya ilişkisine dair makaleler verilecektir. 

Ders Kaynakları

Sartori, Giovanni (1999): Demokrasi Teorisine Geri Dönüş, Yetkin Kitabevi, İstanbul
Keane, John (2004): Medya ve Demokrasi, Ayrıntı Yayınları; İstanbul
Işık, Metin (2004): Medyada Yeni Yaklaşımlar, Eğitim Kitabevi, Konya
Işık Metin (2011): Türkiye ve Dünya Bağlamında Kitle İletişim Sistemleri, Eğitim Kitabevi, Konya
Ekmel Geçer, (2013) Türkiye Medyasını Anlamak: Demokratik Bir Yapı Mümkün mü?, Kolektif Kitap, İstanbul

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar. X
2 Kurum ve hedef kitleleri arasında köprü görevi görür.
3 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. X
4 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar. X
5 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler. X
7 Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar. X
8 Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 7 PÇ 8
1 Demokrasinin gelişim sürecini irdeler.
2 Demokratik bir toplumda medyanın işlevlerini ele alır.
3 Medya ve demokrasi ilişkisini kavratır.
4 Medyanın birey ve toplum üzerindeki etkilerini ele alır.
5 Medya Sistemlerinin oluşum sürecini ve çeşitlerini irdeler.
6 Türkiye'de medya ve demokrasinin gelişim sürecini irdeler.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 20
1. Kısa Sınav 20
2. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 15 15
Proje / Tasarım 1 15 15
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,8
Dersin AKTS Kredisi 5