Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Halkla İlişkiler ve Tanıtım HIR 111 1 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SİMGE ÜNLÜ
Dersi Verenler Doç.Dr. SİMGE ÜNLÜ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Tanıtım yöntem ve stratejilerinin ortaya konması, hangisinin ne zaman kullanılacağının örneklerle çalışılması.

Dersin İçeriği

Halkla ilişkiler ve tanıtımın unsurlarının benimsetilmesi

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tanıtımın unsurlarını sıralar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Gözlem, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
2 Türkiye ve dünyadaki tanıtım stratejilerinin farkındadır. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Gözlem, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
3 Tanıtım kampanyası düzenler. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
4 Tanıtımda kültürel faklılıkların farkındadır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Gözlem, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
5 Tanıtımda kullanılacak medya araçlarını sıralar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Gözlem, Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı ve giriş
2 Halkla ilişkiler nedir?
3 Halkla ilişkilerin tarihi
4 Halkla ilişkiler araçları
5 Halkla ilişkilerin diğer disiplinlerle ilişkileri
6 Halkla ilişkiler uzmanının görevleri
7 Kurumsal sosyal sorumluluk
8 İmaj ve itibar yönetimi-I
9 İmaj ve itibar yönetimi-II
10 Tanıtım
11 Tanıtım stratejileri oluşturma I
12 Tanıtım stratejileri oluşturma II
13 Öğrencilerin tanıtım projeleri sunumları I
14 Öğrencilerin tanıtım projeleri sunumları II
Kaynaklar
Ders Notu

Halkla İlişkilere Giriş - Prof. Dr. Metin IŞIK

Ders Kaynakları

Turizmde tanıtım ve reklam, Media Cat Yayınları, Ahmet Tolungüç

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar. X
2 Kurum ve hedef kitleleri arasında köprü görevi görür.
3 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. X
4 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar. X
5 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler. X
7 Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar. X
8 Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 7 PÇ 8
1 Tanıtımın unsurlarını sıralar
2 Türkiye ve dünyadaki tanıtım stratejilerinin farkındadır.
3 Tanıtım kampanyası düzenler.
4 Tanıtımda kültürel faklılıkların farkındadır.
5 Tanıtımda kullanılacak medya araçlarını sıralar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 45
1. Final 55
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 1 5 5
Ödev 1 10 10
Proje / Tasarım 1 15 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 161
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,44
Dersin AKTS Kredisi 6