Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kitle İletişim Sistemleri HIR 007 0 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü ERDAL BİLİCİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu ders kitle iletişim sistemlerinin gelişim sürecini ve yapısını incelemeyi amaçlar.
Dersin İçeriği Ders kapsamında, normatif medya kuramları-iletişim sistemlerinin ortaya çıkış ve gelişim süreci, normatif medya kuramları çerçevesinde iletişim alanının düzenlenmesi gerekçe ilke ve uygulamaları, iletişim alanını düzenleme ve denetleme yöntemleri, Avrupa´da iletişim düzeninde meydana gelen gelişmeler, Türkiye?de iletişim alanının düzenlenmesi konuları ele alınacaktır.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kitle iletişim sistemlerinin gelişimini ve yapısını analiz eder. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım,
2 Medyanın toplumsal yaşama etkilerini eleştirel bir bakış açısıyla çözümler. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 İletişim politikalarında meydana gelen değişim sürecini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Farklı ülkelerdeki iletişim sistemlerini kıyaslar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İletişim Alanının Diğer Alanlarla İlişkisi
2 İletişim Sistemlerinin Sınıflandırılmasıyla İlgili Çalışmalar
3 Normatif Medya Kurumları
4 Otoriter - Liberal Özgürlükçe Medya Kurumları
5 Sosyal Sorumluluk Kuramı
6 Sovyet- Totaliter Medya Kuramı
7 Gelişme Aracı Kuramı- Katılımcı Demokratik Medya Kuramı
8 Ara Sınav
9 İletişim Politikalarında Değişim
10 İletişim Politikalarında Özelleştirme ve Deregülasyon Eğilimleri
11 İletişim Alanının Düzenlenmesi Gerekçe ve İlkeleri
12 İletişim Alanını Düzenleme ve Denetleme Yöntemleri
13 Avrupa´da İletişim Düzeninde Meydana Gelen Gelişmeler
14 Türkiye´de İletişim Alanının Düzenlenmesi
Kaynaklar
Ders Notu 1. Işık, Metin (2002). Dünya ve Türkiye Bağlamında Kitle İletişim Sistemleri. Konya: Eğitim Kitabevi.
Ders Kaynakları 1. Işık, Metin (2005). Kitle İletişim Teorilerine Giriş. Konya: Eğitim Kitabevi.
2. Işık, Metin (2000). İletişimden Kitle İletişimine. Konya: Mikro Yayınları.
3. İlal, Ersin (2007). İletişim Yığınsal İletim Araçları ve Toplum, İstanbul: Der Yayınları.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar. X
2 Kurum ve hedef kitleleri arasında köprü görevi görür.
3 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. X
4 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar. X
5 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler. X
7 Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar. X
8 Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 7 PÇ 8
1 Kitle iletişim sistemlerinin gelişimini ve yapısını analiz eder.
2 Medyanın toplumsal yaşama etkilerini eleştirel bir bakış açısıyla çözümler.
3 İletişim politikalarında meydana gelen değişim sürecini açıklar.
4 Farklı ülkelerdeki iletişim sistemlerini kıyaslar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 20
1. Ödev 15
2. Ödev 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,04
Dersin AKTS Kredisi 5