Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
19. ve 20. Yüzyıl Düşünce Akımları | ADE 609 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi FATİH ŞİMŞEK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. İsmail CANDAN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | 19. ve 20. yy.a özgü Alman düşünce akımlarını incelemek. |
Dersin İçeriği | Batı’da ortaya çıkan edebiyat, sanat, dil, din, kültür, siyaset ve estetik değişimlerine yönelik etkili olan düşünce yapısının incelenmesi üzerinde durulacaktır. Tarihi süreci, Aydınlanma dönemi, 19. ve 20. yüzyılları görüşleriyle Avrupa ve dünya toplumlarında söz sahibi olmuş olan Kant, Hegel, Max Weber, Horkheimer, Theodor Adorno, Freud, Habermas gibi düşünürlerin fikirleri, etkileri üzerinde örneklerle çalışılacak, incelenecek ve tartışmalar üzerinde durulacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Alman Edebiyatında önemli yer tutan 20. Y.y.a ait akımların ortaya çıkışını hazırlayan tarihi nedenleri açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Alman Edebiyatında önemli yer tutan 20. Y.y.a ait akımların ortaya çıkışını hazırlayan toplumsal nedenleri açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Bu akımların karakteristik özelliklerini, felsefecilerini, edebi eser türlerini ve edebiyatçılarını betimler. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Bu akımların karakteristik özelliklerini, felsefecilerini, tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | Bu akımlara özgü edebi eser türlerini ve edebiyatçılarını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
6 | Bu akımların karakteristik özelliklerini, felsefecilerini, edebi eser türlerini ve edebiyatçılarını karşılaştırır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İdealizm | |
2 | Pozitivizm | |
3 | Materyalizm | |
4 | Yeni Kantcılık | |
5 | Yeni Hegelcilik | |
6 | Pragmatizm | |
7 | Yaşam Felsefesi | |
8 | Yorumsamacılık | |
9 | Yapısöküm | |
10 | Arasınav | |
11 | Varoluşçuluk | |
12 | Yapısalcılık | |
13 | Dil Felsefesi | |
14 | Eleştirel Teori |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | GÜRSEL, Aytaç (2003), Genel Edebiyat Bilimi, Say Yayınları, İstanbul. |
Ders Kaynakları | 1. Gutzen, Dieter (vd.) (1989): Einführung in die neuere deutsche Literaturwissenschaft, Erich Schmidt V., Berlin 2. Wellek, Rene; Warren, Austin (1971): Theorie der Literatur, Athenäum Verlag, Frankfurt am Main |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak | X | |||||
2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak | X | |||||
3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak | X | |||||
4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak | X | |||||
5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak | X | |||||
6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak | X | |||||
7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek | X | |||||
8 | Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapmak (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatmak) | X | |||||
9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak | X | |||||
10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Alman Edebiyatında önemli yer tutan 20. Y.y.a ait akımların ortaya çıkışını hazırlayan tarihi nedenleri açıklar. | ||||||||||
2 | Alman Edebiyatında önemli yer tutan 20. Y.y.a ait akımların ortaya çıkışını hazırlayan toplumsal nedenleri açıklar. | ||||||||||
3 | Bu akımların karakteristik özelliklerini, felsefecilerini, edebi eser türlerini ve edebiyatçılarını betimler. | ||||||||||
4 | Bu akımların karakteristik özelliklerini, felsefecilerini, tanır. | ||||||||||
5 | Bu akımlara özgü edebi eser türlerini ve edebiyatçılarını tanır. | ||||||||||
6 | Bu akımların karakteristik özelliklerini, felsefecilerini, edebi eser türlerini ve edebiyatçılarını karşılaştırır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |