Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Sinemasında Yazınsal Uyarlamalar | CUL 530 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SÜREYYA ÇAKIR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencileri, Türk sinemasındaki yazınsal uyarlamalarla tanıştırmak ve öğrencilere bu uyarlamaların kültürel ve tarihsel analizleri için temel yaklaşımlar kazandırmak |
Dersin İçeriği | Türk sinemasındaki yazınsal uyarlamaların tarihsel bağlamıyla birlikte analiz edilmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sinema-edebiyat ilişkisini toplumsal ve kültürel tarih perspektifinden kavrar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Anlatım, | |
2 | Görüntü dili ve yazın dili arasındaki karşılıklı ilişkiyi değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
3 | Uyarlama sorunlarını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
4 | Bir uyarlama metnini farklı perspektiflerden değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı | |
2 | Türkiye Toplumsal Tarihi Üzerine Meseleler | |
3 | Türkiye Toplumsal Tarihi Üzerine Meseleler | |
4 | Toplumsal Tarih Ekseninde Sinema ve Edebiyat İncelemeleri | |
5 | Toplumsal Tarih Ekseninde Sinema ve Edebiyat İncelemeleri | |
6 | Toplumsal Tarih Ekseninde Sinema ve Edebiyat İncelemeleri | |
7 | Ara sınav | |
8 | Türk Sinemasında Yazınsal Uyarlamalar | |
9 | Türk Sinemasında Yazınsal Uyarlamalar | |
10 | Uyarlama Örnekleri | |
11 | Uyarlama Örnekleri | |
12 | Uyarlama Örnekleri | |
13 | Uyarlama Örnekleri | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Timothy Corrigan, Film Eleştirisi, çev. Ahmet Gürata, Ankara: Dipnot Yayınları, 2008 Zeynep Çetin Erus, Amerikan ve Türk Sinemalarında Uyarlamalar İstanbul: Es yay. 2005. Süreyya Çakır, Sinema ve Edebiyat İlişkileri, Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kültürel Çalışmalar alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır. | X | |||||
2 | Disiplinlerarası ve disiplinleraşırı çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları Kültürel Çalışmalar alanına adapte edebilme becerisini kazanır. | X | |||||
3 | Uzmanlık alanı ile ilgili olarak ulusal ve uluslararası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. | ||||||
4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. | X | |||||
5 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olur. | ||||||
6 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. | X | |||||
7 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında Kültürel Çalışmalar alanına katkı sağlama becerisini kazanır. | X | |||||
8 | Bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslararası toplantılarda bilim çevreleri ile paylaşır. | X | |||||
9 | İleri sürülen bir tezden yola çıkarak, bununla ilgili araştırma ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla Kültürel Çalışmalar alanında bilimsel bir çalışma gerçekleştirir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sinema-edebiyat ilişkisini toplumsal ve kültürel tarih perspektifinden kavrar. | |||||||||
2 | Görüntü dili ve yazın dili arasındaki karşılıklı ilişkiyi değerlendirir. | |||||||||
3 | Uyarlama sorunlarını kavrar. | |||||||||
4 | Bir uyarlama metnini farklı perspektiflerden değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |