Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Dinler Tarihine Giriş CUL 507 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ESRA AKAY DAĞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Yok

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Dinler tarihinin bir bilim dalı olarak ortaya çıkışını hazırlayan ortam, onu dinle ilgilenin diğer bilim dallarından ayıran farkları ve dünyadaki büyük dini gelenekler hakkında öğrenciyi bilgilendirmek.

Dersin İçeriği

On dokuzuncu yüzyıl öncesi din araştırmaları; dinler tarihinin müstakil bir araştırma alanı olarak ortaya çıkışı; Dinler tarihi araştırmalarında yaşanan teorik gelişmeler ve bunlar üzerinde, bilim algısında yaşanana değişikliklerin etkisi.
Yaşayan dünya dinleri: Hinduizm, Budizm, Yahudilik, Hıristiyanlık ve İslam

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 On dokuzuncu yüzyıl öncesinde dinle ilgili araştırmalar
2 Dinler tarihinin müstakil bir çalışma alanı olarak ortaya çıkışı
3 Pozitivistik/evrimci bilim anlayışı ve din çalışmaları üzerindeki etkisi
4 Bilim felsefesinde yaşanan değişimler ve bunun din araştırmalarına etkisi
5 Din araştırmalarındaki ana yaklaşımlar (tarihsel, karşılaştırmalı)
6 Din araştırmalarındaki ana yaklaşımlar (fenomenoloji, feminist, bilişsel)
7 Yaşayan Dünya dinleri, Giriş
8 Sınav
9 Hinduizm
10 Budizm
11 Yahudilik
12 Hıristiyanlık
13 Islam
14 Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu


[1] Fuat Aydın, “ Hinduzim ve Budizm”, Yaşayan Dünya Dinleri, Ders Notları.
[2] Fuat Aydın, Yahudilik, İnsan Yayınları, İstanbul.
[3] Fuat Aydın, Hırıstiyanlık, Dinler Tarihi Ders Notları.

Ders Kaynakları

[1] Fuat Aydın (derleyen çev.) Dinler Tarihi İncelemelerinde Çağdaş Yaklaşımlar, Eski Yeni Yayınları, Ankara 2013. 

[2] James L. Cox, Kutsalı İfade Etmek, çev. Fuat Aydın, İz yayınları, İstanbul.
[3] William Paden, Kutsalın Yorumu, Abdurrahman Kurt, Sentez Yayınları, İstanbul 2008.
[4] Eric Sharpe, Dinler Tarihi, Tarihsel Bir Anlatı, Sakarya Üniversitesi Kültür Yayınları, Sakarya.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Kültürel Çalışmalar alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır. X
2 Disiplinlerarası ve disiplinleraşırı çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları Kültürel Çalışmalar alanına adapte edebilme becerisini kazanır. X
3 Uzmanlık alanı ile ilgili olarak ulusal ve uluslararası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır.
4 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. X
5 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olur. X
6 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. X
7 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında Kültürel Çalışmalar alanına katkı sağlama becerisini kazanır. X
8 Bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslararası toplantılarda bilim çevreleri ile paylaşır. X
9 İleri sürülen bir tezden yola çıkarak, bununla ilgili araştırma ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla Kültürel Çalışmalar alanında bilimsel bir çalışma gerçekleştirir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
2. Kısa Sınav 10
2. Ödev 10
3. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 1 1
Ödev 3 10 30
Toplam İş Yükü 143
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,72
Dersin AKTS Kredisi 6