Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Akustik Biyofiziği | BIF 515 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. BİRSEN AYDEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Prof.Dr. BİRSEN AYDEMİR |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Sesin fiziksel özellikleri, ses dalgasını frekans, enerji, şiddeti, kulak yapısı, iştmenin biyofiziksel esasları, işitme teorilerini, işitme kayıt analizleri,ultrasses, infrases, tıpta uygulama alanı, biyolojik etkilerinin kavranması amaçlanmıştır |
Dersin İçeriği | Sesin fiziksel özellikleri, işitme biyofiziği ,sesin tıpta uygulama alanları |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ses dalgasının fiziksel özellikleri öğrenme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
2 | İşitmenin biyofiziksel esasları | Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
3 | İşitmenin biyofiziksel esasları | Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
4 | İşitme teorilerinin öğrenme | Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
5 | İşitme kayıt analizleri | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
6 | Ultrases ve tıbbi uygulamalardaki rölü | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
7 | İnfrases ve özellikleri | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
8 | Sesin Tıpta tedavi amaçlı kullanımı | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
9 | İşitme fizyolojisi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
10 | İşitme fizyolojisi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Rol Oynama, | |
11 | Kulağın anatomisi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
12 | Kulağın anatomisi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
13 | Konu ile ilgili problemleri çözümünü öğrenme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
14 | Konu ile ilgili problemleri çözümünü öğrenme | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ses dalgasının fiziksel özellikleri | ders kitapları ve makaleler |
2 | Ses dalgasının fiziksel özellikleri | ders kitapları ve makaleler |
3 | İşitmenin biyofiziksel esasları | ders kitapları ve makaleler |
4 | İşitmenin biyofiziksel esasları | ders kitapları ve makaleler |
5 | İşitme teorilerinin öğrenme | ders kitapları ve makaleler |
6 | İşitme kayıt analizleri | ders kitapları ve makaleler |
7 | Ultrases ve tıbbi uygulamalardaki rölü | ders kitapları ve makaleler |
8 | Ultrases ve tıbbi uygulamalardaki rölü | ders kitapları ve makaleler |
9 | İnfrases ve özellikleri | ders kitapları ve makaleler |
10 | Sesin Tıpta tedavi amaçlı kullanımı | ders kitapları ve makaleler |
11 | Sesin Tıpta tedavi amaçlı kullanımı | ders kitapları ve makaleler |
12 | İşitme fizyolojisi | ders kitapları ve makaleler |
13 | Kulağın anatomisi | ders kitapları ve makaleler |
14 | İşitme ile ilgili problem çözümü | ders kitapları ve makaleler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Tıbbi Fizyoloji. 11. baskı. Çeviri editörleri: Çavuşoğlu. H, Çağlayan Yeğen B. İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi, 2007. |
Ders Kaynakları | Konu İle ilgili çeşitli internet siteleri |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Program kapsamında öğrenci aldığı derslere göre biyofiziğin temel ilkelerini ve molekül biyofiziğini temel kavramlarını anlayabilme | X | |||||
2 | Biyoenerjetiği, hücredeki biyofiziksel olayları, aksiyon potansiyelini, sinaptik iletimi, hücre içindeki sinyal iletim mekanizmalarını, temel informasyon kavramlarını, biyoinformatiğin temel kavramlarını, biyoelektriğin temel ilkelerini, kalp ve kas sistemindeki elektriksel mekanizmaları, elektroansefalografi (EEG) ve elektromiyografi nin (EMG) temel ilkelerini, kas-sinir sisteminin fiziksel ilkelerini kavrayabilme. | X | |||||
3 | Dolaşım ve solunum sisteminin dinamiğini anlabilme. | X | |||||
4 | Duyu sistemi biyofiziğini kavrayabilme. | X | |||||
5 | Radyasyon biyofiziğini öğrenme. | X | |||||
6 | Moleküler biyofizik yöntemlerini ve tıbbi görüntüleme yöntemlerinin temel ilkelerini öğrenme ve uygulayabilme. | X | |||||
7 | Tez aşamasında proje veya projeler kapsamında araştırma tekniklerini öğrenme,kongre sunusu ve makale yazabilme. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ses dalgasının fiziksel özellikleri öğrenme | |||||||
2 | İşitmenin biyofiziksel esasları | |||||||
3 | İşitmenin biyofiziksel esasları | |||||||
4 | İşitme teorilerinin öğrenme | |||||||
5 | İşitme kayıt analizleri | |||||||
6 | Ultrases ve tıbbi uygulamalardaki rölü | |||||||
7 | İnfrases ve özellikleri | |||||||
8 | Sesin Tıpta tedavi amaçlı kullanımı | |||||||
9 | İşitme fizyolojisi | |||||||
10 | İşitme fizyolojisi | |||||||
11 | Kulağın anatomisi | |||||||
12 | Kulağın anatomisi | |||||||
13 | Konu ile ilgili problemleri çözümünü öğrenme | |||||||
14 | Konu ile ilgili problemleri çözümünü öğrenme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 7 | 112 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |