Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Non İyonizan Işıma ve Elektrosmog | BIF 514 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. BİRSEN AYDEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Prof.Dr. BİRSEN AYDEMİR |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Non-iyonizan Işıma ve Elektrosmog ne olduğunun anlatılması ve kavramların kavratılması |
Dersin İçeriği | Elektromanyetik alanların yapıları, spektrumu, statik elektrik ve manyetik alanlar, çok düşük frekanslı alanlar (ELF), radyofrekans (Rf) alanlar, mikrodalga, elektromanyetik alanın biyolojik etkileri, cep telefonları ve biyolojik etkileri |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Elektromanyetik alanın kavranması | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | Elektromanyetik spektrumun öğrenilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Statik elektrik ve manyetik alanların öğrenilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Frekanslara göre EM alanları sınflandırma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
5 | Çok düşük frekanslı alanlar (ELF) biyolojik etkileri | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
6 | RF alanlar ve etkileri | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
7 | Mikrodalga ve önemi | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
8 | IR ve önemi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
9 | EM biyolojik önemi ve etkileri | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
10 | Cep telefonları ve etkileri | Anlatım, | |
11 | Cep tefonları ve etkileri | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Gezi / Gözlem, | |
12 | Cep tefonları ve etkileri | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
13 | Cep tefonları ve etkileri | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
14 | Cep tefonalrı ve etkileri | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Elektromanyetik alanlar | |
2 | EM alanın fiziksel özellikleri | |
3 | Statik elektrik ve manyetik alanların | |
4 | Frekanslara göre EM alanları sınflandırma | |
5 | Çok düşük frekanslı alanlar (ELF) biyolojik etkileri | |
6 | RF alanlar ve etkileri | |
7 | Mikrodalga | |
8 | IR ve önemi | |
9 | EM biyolojik önemi ve etkileri | |
10 | EM biyolojik önemi ve etkileri | |
11 | EM biyolojik önemi ve etkileri | |
12 | Cep telefonları ve etkileri | |
13 | Cep telefonları ve etkileri | |
14 | Cep telefonları ve etkileri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Puralı N, Hücre Elektrofizyolojisi ve Görüntülemenin Temelleri, Veri Medikal Yayıncılık, Ankara, 2008. |
Ders Kaynakları | Konular ile ilgili internet siteleri |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Program kapsamında öğrenci aldığı derslere göre biyofiziğin temel ilkelerini ve molekül biyofiziğini temel kavramlarını anlayabilme | X | |||||
2 | Biyoenerjetiği, hücredeki biyofiziksel olayları, aksiyon potansiyelini, sinaptik iletimi, hücre içindeki sinyal iletim mekanizmalarını, temel informasyon kavramlarını, biyoinformatiğin temel kavramlarını, biyoelektriğin temel ilkelerini, kalp ve kas sistemindeki elektriksel mekanizmaları, elektroansefalografi (EEG) ve elektromiyografi nin (EMG) temel ilkelerini, kas-sinir sisteminin fiziksel ilkelerini kavrayabilme. | X | |||||
3 | Dolaşım ve solunum sisteminin dinamiğini anlabilme. | X | |||||
4 | Duyu sistemi biyofiziğini kavrayabilme. | ||||||
5 | Radyasyon biyofiziğini öğrenme. | X | |||||
6 | Moleküler biyofizik yöntemlerini ve tıbbi görüntüleme yöntemlerinin temel ilkelerini öğrenme ve uygulayabilme. | X | |||||
7 | Tez aşamasında proje veya projeler kapsamında araştırma tekniklerini öğrenme,kongre sunusu ve makale yazabilme. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Elektromanyetik alanın kavranması | |||||||
2 | Elektromanyetik spektrumun öğrenilmesi | |||||||
3 | Statik elektrik ve manyetik alanların öğrenilmesi | |||||||
4 | Frekanslara göre EM alanları sınflandırma | |||||||
5 | Çok düşük frekanslı alanlar (ELF) biyolojik etkileri | |||||||
6 | RF alanlar ve etkileri | |||||||
7 | Mikrodalga ve önemi | |||||||
8 | IR ve önemi | |||||||
9 | EM biyolojik önemi ve etkileri | |||||||
10 | Cep telefonları ve etkileri | |||||||
11 | Cep tefonları ve etkileri | |||||||
12 | Cep tefonları ve etkileri | |||||||
13 | Cep tefonları ve etkileri | |||||||
14 | Cep tefonalrı ve etkileri |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |