Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hücrenin Moleküler Biyolojisi | BIF 511 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. BİRSEN AYDEMİR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. BİRSEN AYDEMİR, |
Dersin Yardımcıları | Prof.Dr. BİRSEN AYDEMİR |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Hücrenin moleküler yapısı ve organzelerinin kavranması sağlanacaktır |
Dersin İçeriği | Hücre ve organellerin yapısı, tanımlanması ve fonksiyonları. Hücredeki molekülerin sentezi, hücre bölünmesi ve farklılaşma mekanizmaları anlatılacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hücrenin yapısının öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Gezi / Gözlem, | |
2 | Kimyasal bağların önemini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Gezi / Gözlem, | |
3 | Biyomoleküllerin yapısını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
4 | Biyomoleküllerin yapısını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Gezi / Gözlem, | |
5 | DNA yapısını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Gezi / Gözlem, | |
6 | DNA sentezinin öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | |
7 | RNA yapısını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Gezi / Gözlem, | |
8 | RNA sentezini öğrenir | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Gezi / Gözlem, | |
9 | Proteinlerin yapısını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
10 | Protein sentezinin öğrenir | Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
11 | small RNA, interferans RNA, mikro RNA ve klinink öneminin kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
12 | small RNA, interferans RNA, mikro RNA ve klinink öneminin kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
13 | Hücre bölünmesinin kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
14 | Kanserin moleküller mekanizmalarının öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Atom, element ve molekül kavramları | ders kitapları |
2 | Kimyasal bağlar | ders kitapları |
3 | Su ve biyolojik önemi | ders kitapları |
4 | Hücrenin yapısal özellikleri | ders kitapları |
5 | Proteinlerin yapısı | ders kitapları |
6 | Protein sentezi | ders kitapları |
7 | DNA moleküller yapısı | ders kitapları |
8 | DNA sentezi | ders kitapları |
9 | RNA moleküler yapısı | ders kitapları |
10 | RNA sentezi | ders kitapları |
11 | small RNA, İnterferans RNA, mikroRNA | ders kitapları |
12 | Hücre bölünmesi | ders kitapları |
13 | Hücre farklılaşması | ders kitapları |
14 | Kanser ve biyomolekülerin rolü | ders kitapları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Hausman C. Hücre moleküler yaklaşım, İzmir Tıp Kitapevi, İzmir, 2006. |
Ders Kaynakları | Konular ile ilgili internet siteleri |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Program kapsamında öğrenci aldığı derslere göre biyofiziğin temel ilkelerini ve molekül biyofiziğini temel kavramlarını anlayabilme | X | |||||
2 | Biyoenerjetiği, hücredeki biyofiziksel olayları, aksiyon potansiyelini, sinaptik iletimi, hücre içindeki sinyal iletim mekanizmalarını, temel informasyon kavramlarını, biyoinformatiğin temel kavramlarını, biyoelektriğin temel ilkelerini, kalp ve kas sistemindeki elektriksel mekanizmaları, elektroansefalografi (EEG) ve elektromiyografi nin (EMG) temel ilkelerini, kas-sinir sisteminin fiziksel ilkelerini kavrayabilme. | X | |||||
3 | Dolaşım ve solunum sisteminin dinamiğini anlabilme. | X | |||||
4 | Duyu sistemi biyofiziğini kavrayabilme. | ||||||
5 | Radyasyon biyofiziğini öğrenme. | X | |||||
6 | Moleküler biyofizik yöntemlerini ve tıbbi görüntüleme yöntemlerinin temel ilkelerini öğrenme ve uygulayabilme. | X | |||||
7 | Tez aşamasında proje veya projeler kapsamında araştırma tekniklerini öğrenme,kongre sunusu ve makale yazabilme. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Hücrenin yapısının öğrenir | |||||||
2 | Kimyasal bağların önemini öğrenir | |||||||
3 | Biyomoleküllerin yapısını öğrenir | |||||||
4 | Biyomoleküllerin yapısını öğrenir | |||||||
5 | DNA yapısını öğrenir | |||||||
6 | DNA sentezinin öğrenir | |||||||
7 | RNA yapısını öğrenir | |||||||
8 | RNA sentezini öğrenir | |||||||
9 | Proteinlerin yapısını öğrenir | |||||||
10 | Protein sentezinin öğrenir | |||||||
11 | small RNA, interferans RNA, mikro RNA ve klinink öneminin kavrar | |||||||
12 | small RNA, interferans RNA, mikro RNA ve klinink öneminin kavrar | |||||||
13 | Hücre bölünmesinin kavrar | |||||||
14 | Kanserin moleküller mekanizmalarının öğrenir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 7 | 112 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |