Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İnsan Vücudunun İşlevsel Organizasyonu ve Sistemlerin Fizyolojisi-II | FZL 623 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. DERYA GÜZEL ERDOĞAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu derste; dokular, oganlar ve fonksiyonları, vücudun kontrol sistemleri ve birbiri ile ilişkisi; kan, solunum, endokrin, üreme, üriner, sindirim ve sinir sistemi fizyolojisi ele alınacaktır. |
Dersin İçeriği | Dersin içeriği ayrıntılı bir şekilde aşağıdaki Haftalık Konular kısmında belirtilmiştir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kan ve şekilli elemanlarıyla ilgili genel bilgileri kavrayabilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, |
2 | Hemostaz ve kan pıhtılaşması ile ilgili genel bilgileri kavrayabilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Solunum sistemi ile ilgili genel bilgileri kavrayabilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Endokrin ve üreme sistemi ile ilgili genel bilgileri kavrayabilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Üriner sistem ile ilgili genel bilgileri kavrayabilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Sindirim sistemi ile ilgili genel bilgileri kavrayabilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | Sinir sistemi ile ilgili genel bilgileri kavrayabilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
8 | Homonculus ve beyin korteksini kavrayabilme . | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
9 | Motor ve bütünleştirici nörofizyolojiyi kavrayabilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Arthur C. Guyton, John E. Hall. (2013) Tıbbi Fizyoloji 12. Basım: Nobel Yayınları Kim E. Barrett, Susan M. Barman, Scott Boitano, Heddwen L. Brooks (2011) Ganong'un Tıbbi Fizyolojisi 23. Basım: Nobel Yayınları Robert M. Berne (2008) Berne Levy - Fizyoloji. 8. Basım: Nobel Yayınları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Fizyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olmak. | ||||||
2 | Bireysel olarak veya araştırma grupları içinde bilimsel projelere dâhil olma ve sorumluluk alma özgüvenini edinmek | ||||||
3 | Fizyoloji alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlamak, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapmak ve çözüm önerileri getirmek. | ||||||
4 | En az bir yabancı dilde araştırma yapabilecek düzeye sahip olmak. | ||||||
5 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, çevresel, bilimsel ve etik değerleri gözetmek | ||||||
6 | Yüksek lisans eğitimi sırasında kazandığı bilgi ve becerileri eleştirel yolla değerlendirerek, alanıyla ilgili edinmesi gereken yeni bilgileri ve bilgi kaynaklarını belirlemek ve öğrenim gereksinimlerini gidereceği etkinliklere katılmak. | ||||||
7 | Fizyoloji alanında uygulanan teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olmak. | ||||||
8 | Fizyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek. | ||||||
9 | Bilimsel araştırmanın hazırlanma ve uygulama süreçlerine katılarak deneyim sahibi olmak. | ||||||
10 | Programda fizyoloji ile ilişkili konularında edindiği temel bilgileri yazılı, sözlü ve görsel olarak ulusal ve uluslararası düzeyde etkin bir şekilde ifade edebilmek. | ||||||
11 | Fizyoloji alanı ile ilgili çalışmalarda kullanılan laboratuvar yöntemlerini uygulayabilmek | ||||||
12 | Çalışmalarının sonuçlarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak sunabilmek. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kan ve şekilli elemanlarıyla ilgili genel bilgileri kavrayabilme. | ||||||||||||
2 | Hemostaz ve kan pıhtılaşması ile ilgili genel bilgileri kavrayabilme. | ||||||||||||
3 | Solunum sistemi ile ilgili genel bilgileri kavrayabilme. | ||||||||||||
4 | Endokrin ve üreme sistemi ile ilgili genel bilgileri kavrayabilme. | ||||||||||||
5 | Üriner sistem ile ilgili genel bilgileri kavrayabilme. | ||||||||||||
6 | Sindirim sistemi ile ilgili genel bilgileri kavrayabilme. | ||||||||||||
7 | Sinir sistemi ile ilgili genel bilgileri kavrayabilme. | ||||||||||||
8 | Homonculus ve beyin korteksini kavrayabilme . | ||||||||||||
9 | Motor ve bütünleştirici nörofizyolojiyi kavrayabilme. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 70 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 2 | 6 | 12 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 10 | 2 | 20 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |