Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Deneysel Epilepsi Modelleri | FZL 610 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | İleri Nörofizyoloji |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÖNÜL GÜROL ÇİFTCİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Bu ders dersin koordinatörü tarafından verilmektedir. |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Farklı epilepsi tiplerinde gözlenen nöronal mekanizmaları araştırmak amacıyla kullanılan deneysel epilepsi modellerinin ileri düzeyde öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Dersin içeriği ayrıntılı bir şekilde haftalık konular kısmında belirtilmiştir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Penisilin epilepsi modelini kavrayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Bikukullin epilepsi modelini öğrenebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Pikrotoksin epilepsi modelini anlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Tetanus toksini epilepsi modelini kavrayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Kainik asit epilepsi modelini öğrenebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Pentilenetetrazol (ptz) epilepsi modelini anlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | Pilokarpin epilepsi modelini kavrayabilir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
8 | Quisqualik asit epilepsi modelini anlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
9 | Kindlingi öğrenebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
10 | Maksimal elektrosok nöbetleri (MES) anlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
11 | Transgenik fare modellerini kavrayabilir | Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
12 | Tek gen mutasyonları ile oluşturulan fare modellerini anlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
13 | Poligenetik sıçan modellerini (GAERS) kavrayabilir | Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
14 | Poligenetik sıçan modellerini (WAG/Rij)) anlayabilir | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Penisilin epilepsi modeli | |
2 | Bikukullin epilepsi modeli | |
3 | Pikrotoksin epilepsi modeli | |
4 | Tetanus toksini epilepsi modeli | |
5 | Kainik asit epilepsi modeli | |
6 | Pentilenetetrazol (ptz) epilepsi modeli | |
7 | Pilokarpin epilepsi modeli | |
8 | Quisqualik asit epilepsi modeli | |
9 | Kindling | |
10 | Maksimal elektrosok nöbetleri (MES) | |
11 | Transgenik fare modelleri | |
12 | Tek gen mutasyonları ile oluşturulan fare modelleri | |
13 | Poligenetik sıçan modelleri (GAERS) | |
14 | Poligenetik sıçan modeller (WAG/Rij)) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Recent Advances in Epilepsy Research (Advances in Experimental Medicine and Biology) [Paperback]. Devin K. Binder, Helen E. Scharfman |
Ders Kaynakları | Principles of Neural Science Fifth Edition (Principles of Neural Science (Kandel)) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Fizyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olmak. | ||||||
2 | Bireysel olarak veya araştırma grupları içinde bilimsel projelere dâhil olma ve sorumluluk alma özgüvenini edinmek | X | |||||
3 | Fizyoloji alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlamak, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapmak ve çözüm önerileri getirmek. | X | |||||
4 | En az bir yabancı dilde araştırma yapabilecek düzeye sahip olmak. | X | |||||
5 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, çevresel, bilimsel ve etik değerleri gözetmek | X | |||||
6 | Yüksek lisans eğitimi sırasında kazandığı bilgi ve becerileri eleştirel yolla değerlendirerek, alanıyla ilgili edinmesi gereken yeni bilgileri ve bilgi kaynaklarını belirlemek ve öğrenim gereksinimlerini gidereceği etkinliklere katılmak. | X | |||||
7 | Fizyoloji alanında uygulanan teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olmak. | ||||||
8 | Fizyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek. | X | |||||
9 | Bilimsel araştırmanın hazırlanma ve uygulama süreçlerine katılarak deneyim sahibi olmak. | X | |||||
10 | Programda fizyoloji ile ilişkili konularında edindiği temel bilgileri yazılı, sözlü ve görsel olarak ulusal ve uluslararası düzeyde etkin bir şekilde ifade edebilmek. | X | |||||
11 | Fizyoloji alanı ile ilgili çalışmalarda kullanılan laboratuvar yöntemlerini uygulayabilmek | ||||||
12 | Çalışmalarının sonuçlarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak sunabilmek. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Penisilin epilepsi modelini kavrayabilir. | ||||||||||||
2 | Bikukullin epilepsi modelini öğrenebilir | ||||||||||||
3 | Pikrotoksin epilepsi modelini anlayabilir | ||||||||||||
4 | Tetanus toksini epilepsi modelini kavrayabilir | ||||||||||||
5 | Kainik asit epilepsi modelini öğrenebilir | ||||||||||||
6 | Pentilenetetrazol (ptz) epilepsi modelini anlayabilir | ||||||||||||
7 | Pilokarpin epilepsi modelini kavrayabilir. | ||||||||||||
8 | Quisqualik asit epilepsi modelini anlayabilir | ||||||||||||
9 | Kindlingi öğrenebilir | ||||||||||||
10 | Maksimal elektrosok nöbetleri (MES) anlayabilir | ||||||||||||
11 | Transgenik fare modellerini kavrayabilir | ||||||||||||
12 | Tek gen mutasyonları ile oluşturulan fare modellerini anlayabilir | ||||||||||||
13 | Poligenetik sıçan modellerini (GAERS) kavrayabilir | ||||||||||||
14 | Poligenetik sıçan modellerini (WAG/Rij)) anlayabilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |