Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kompozit Malzemelerin Konstrüksiyonu | IMM 502 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AKIN AKINCI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kompozitlerin konstrüksiyon ve tamirini kavrama becerisini kazandırmak; mekanik, termal ve yapıştırmalı tamir yöntemlerini belirlemek, tamir bölgesinin tahribatsız muayenesini açıklamak. |
Dersin İçeriği | Kompozitlerin konstrüksiyon ve tamiri; mekanik, termal ve yapıştırmalı tamir yöntemleri, tamir bölgesinin tahribatsız muayenesi uygulamalarının tanıtılması. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kompozit malzemenin tanımını yapabilme, genel özelliklerini ve kullanım alanlarını düzenleyebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Kompozit dizayn şekilleri ve tamir tekniklerini ilgili standartlara göre organize edebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
3 | Cıvata ve perçin ile tamiri ilgili standartlara göre planlayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
4 | Termal ve yapıştırma ile tamiri ilgili standartlara göre değerlendirebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
5 | Tamir elemanlarını işlevlerine göre hazırlayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
6 | Tamir öncesi yüzey ön işlemlerini ilgili standartlara göre planlayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Kompozit malzeme (KM) tanımı ve genel özellikleri. | |
3 | KMlerin kullanım alanları ve karşılaşılan problemler. | |
4 | KMlerin konstrüksiyon esasları, dizayn şekilleri, KM tamir teknikleri. | |
5 | Mekanik birleştirme yöntemiyle tamir (cıvata, perçin). | |
6 | Termal birleştirme yöntemiyle tamir | |
7 | Yapıştırmalı birleştirme yöntemi ile tamir | |
8 | Tamir elemanları (yama, yapıştırıcı, cıvata, perçin v.s.) | |
9 | ARASINAV | |
10 | Tamir yapılacak hasarlı bölge tesbiti | |
11 | Yüzey ön işlemleri | |
12 | Tamir için bağlantı tasarımları | |
13 | Tamir edilen bölgelerin muayenesi | |
14 | Tamirli bölgenin gerilme analizi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] L. C. Hollaway, Polymers and Polymer Composites in Construction, Amer Society of Civil Engineers, 1990
|
Ders Kaynakları | [1] M. M. Schwartz; Composite Materials Handbook, McGraw-Hill Inc., London, 1992. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | İmalat yöntemleri, İmalat planlama ve kontrol, malzemelerin özellikleri, üretim planlama gibi konularda temel bilgi birikimine sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kompozit malzemenin tanımını yapabilme, genel özelliklerini ve kullanım alanlarını düzenleyebilme | ||||||
2 | Kompozit dizayn şekilleri ve tamir tekniklerini ilgili standartlara göre organize edebilme | ||||||
3 | Cıvata ve perçin ile tamiri ilgili standartlara göre planlayabilme | ||||||
4 | Termal ve yapıştırma ile tamiri ilgili standartlara göre değerlendirebilme | ||||||
5 | Tamir elemanlarını işlevlerine göre hazırlayabilme | ||||||
6 | Tamir öncesi yüzey ön işlemlerini ilgili standartlara göre planlayabilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 25 |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 10 |
3. Ödev | 10 |
4. Ödev | 0 |
Toplam | 125 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 1 | 25 | 25 |
Ödev | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |