Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Biyoseramikler ve Karakterizasyonu IMM 587 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ŞADUMAN ŞEN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Malzeme alanındaki hızlı gelişmeler sonucu biyomalzemeler alanında da hızla artarak yeni gelişmeler kaydedilmektedir. İnsanın kaçınılmaz yedek parça ihtiyacı bu alanda çalışacak daha fazla yetişmiş eleman ihtiyacını ortaya çıkarmıştır. Özellikle seramik esaslar biyomalzemeler bu alanın önemli kısmını teşkil etmektedir. Ülkemizde bu alanda çalışacak yetişmiş eleman ihtiyacı olması sebebi ile öğrencilerimizin biyoseramik malzemeler,uygulamaları ve analizleri hakkında bilgi ve birikimlerinin olması gerekmektedir.

Dersin İçeriği

Seramik malzemeler ve özellikleri-Biyoseramikler (Al2O3, ZrO2, HA, TCP vb.) ve üretimleri, doku etkileşimleri, apatit esaslı malzemeler, biyouyumluluk ve analizler

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Biyomalzemelerin yapı ve özellikleri
3 Mekanik özellikler
4 Kimyasal özellikler
5 Biyoseramiklerin dokuyla etkileşimi
6 Alümina seramikler
7 Zirkonya seramikler
8 Hidroksi apatit biyoseramikler
9 Trikalsiyum fosfat biyoseramikler
10 Cam seramik olan biyoseramikler
11 Biyomalzeme teknolojisinde yeni biyoseramikler
12 Biyouyumluluk testleri
13 Antibakteriyel testler
14 Biyomalzemelere uygulanan bazı testler
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1. Joyce Y. Wong, Joseph D. Bronzino "Biomaterials" CRC Press
2. Joon B. park and Joseph D. Bronzino "Biomaterials-Principles and Applications" CRC Press.
3. Boccaccini A.R. and Gough J.E "Tissue Engineering Using Ceramics and polymers" CRC Press, 2007

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 İmalat yöntemleri, İmalat planlama ve kontrol, malzemelerin özellikleri, üretim planlama gibi konularda temel bilgi birikimine sahip olur.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 20
2. Ödev 20
1. Performans Görevi (Seminer) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 55
1. Final 45
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 2 15 30
Performans Görevi (Seminer) 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 149
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,96
Dersin AKTS Kredisi 6