Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Termoplastiklerin İmalat Yöntemleri | IMM 504 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Polimerik Malzemeler |
Önerilen Seçmeli Dersler | Polimerik Malzemeler ve Kaplama |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AKIN AKINCI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Polimer malzemelerin endüstri ve günlük hayatımızda yaygın olarak kullanılması, Teknolojideki hızlı gelişme ile birlikte, son yıllarda geleneksel malzemelerin yerini plastik malzemeler almaya başlamıştır. Bu amaçla, endüstrinin değişik alanlarında görev yapan ve mesleki okullarda görev yapacak veya yapmakta olan kalifiye elemanların polimer malzeme teknolojilerini ve üretim yöntemlerini bilmesi ve uygulamasına önemle ihtiyaç olduğu düşünülmektedir. |
Dersin İçeriği | polimerlere giriş, polimer imalat yöntemleri ve sınıflandırma, Enjeksiyonla şekillendirme, Ekstrüzyon yöntemi, Basınçlı kalıplama yöntemi, Döküm yöntemi, Döner kalıplama yöntemi, Haddeleme, Isıl şekillendirme yöntemi, Termoplastik köpükleme yöntemleri, Plastiklere talaşlı şekil verme yöntemleri, Plastik malzemeleri birleştirme yöntemleri. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Termoplastiklerin üretim tekniklerini sınıflandırabilir ve analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Enjeksiyon yöntemi ile plastik parça kalıplanmasını planlayabilir ve geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Döner kalıplama yönteminin avantaj ve dezavantajlarını karşılaştırabilir ve parçayı geliştirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Basınçlı ve transfer kalıplama yöntemlerini karşılaştırabilir ve yöntemi geliştirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Ekstrüzyonla profil boru üretimini planlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Plastik malzemeleri birleştirme yöntemleri arasında benzetim kurar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Ekstrüzyonla Film ve levha üretimini planlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | Kompound üretim yöntemiyle yarı mamül hammadde üretimini planlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
9 | Termoforming yöntemi ile örnek bir parça üretimini planlayabilir. | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | polimerik malzemelere giriş | |
2 | termoplastik polimerlerin sınıflandırılması | |
3 | termoplastik malzemelerin kimyasal yapısı | |
4 | termoplastik malzemelerin termal özellikleri | |
5 | termoplastik malzemelerin mekanik özellikleri | |
6 | termoplastik malzemelere uygulanan deneysel yöntemler | |
7 | termoplastik malzemeler de kullanılan dolgu malzemeleri | |
8 | termoplastik malzemeler de kullanılan takviye malzemeleri | |
9 | termoplastik malzemeler de kullanılan diğer katkı malzemeleri | |
10 | termoplastik malzemelerde granül yarı ürün üretimi | |
11 | termoplastik malzemeler de mastırbeç kullanımı | |
12 | termoplastik malzemelerin uzun ürün şeklinde üretimi | |
13 | termoplastik malzemelerin kompleks şekilli olarak üretimi | |
14 | termoplastik malzemelerin kompozit üretiminde matriks olarak kullanımı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Christopher C. Ibeh, Thermoplastic Materials, Properties, Manufacturing Methods, and Applications, CRC Press, 2011
|
Ders Kaynakları | [2] Biron M, Thermoplastics and Thermoplastic Composites, Plastics Design Library, 2013
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | İmalat yöntemleri, İmalat planlama ve kontrol, malzemelerin özellikleri, üretim planlama gibi konularda temel bilgi birikimine sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Termoplastiklerin üretim tekniklerini sınıflandırabilir ve analiz eder. | ||||||
2 | Enjeksiyon yöntemi ile plastik parça kalıplanmasını planlayabilir ve geliştirir. | ||||||
3 | Döner kalıplama yönteminin avantaj ve dezavantajlarını karşılaştırabilir ve parçayı geliştirebilir. | ||||||
4 | Basınçlı ve transfer kalıplama yöntemlerini karşılaştırabilir ve yöntemi geliştirebilir. | ||||||
5 | Ekstrüzyonla profil boru üretimini planlayabilir. | ||||||
6 | Plastik malzemeleri birleştirme yöntemleri arasında benzetim kurar. | ||||||
7 | Ekstrüzyonla Film ve levha üretimini planlayabilir. | ||||||
8 | Kompound üretim yöntemiyle yarı mamül hammadde üretimini planlayabilir | ||||||
9 | Termoforming yöntemi ile örnek bir parça üretimini planlayabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 25 |
Toplam | 25 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |