Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Saray Mimarisi | SAN 605 | 0 | 2 + 2 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Osmanlı Köşk ve Kasırları |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERT AĞAOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Orta Asya Türk devletlerinden Osmanlıların sonuna kadar Türk saray mimarisi ve buna bağlı yapıların gelişim sürecinin zengin görsel malzeme eşliğinde ve yerinde incelemelerle öğrencilere aktarılması |
Dersin İçeriği | Türklerde merkezi mekân geleneği, Türk saraylarının ilk örnekleri, Türk İslam devletlerinden örnekler, Selçuklu saray, köşk ve kasırları, Osmanlı´da başkent ve taşra örnekleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Konu hakkındaki literatüre hakim olur | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Türk saray mimarisinin gelişimini değerlendirir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
3 | İstanbul haneden saraylarını bilir | Anlatım, Bireysel Çalışma, | |
4 | Batı etkisinde gelişen saray mimarisini yorumlar | Anlatım, Bireysel Çalışma, | |
5 | Türk geleneklerinin saray mimarisi üzerindeki etkilerini analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
6 | Konu hakkında tez önerisi sunar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, Gözlem, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Konu hakkında yapılan yayın ve araştırmaların değerlendirilmesi | |
2 | İslam Öncesi Türklerde Saray Mimarisi | |
3 | Türk-İslam Devletlerinde Saray Mimarisi | |
4 | Selçuklu saray ve köşkleri | |
5 | Beylikler dönemi saray mimarisi | |
6 | Osmanlı saraylarının ilk örnekleri: Bursa ve Edirne Sarayları. | |
7 | İstanbulda saray, köşk ve kasırlar | |
8 | Topkapı sarayı | |
9 | Sınav | |
10 | Paşa sarayları: İbrahim Paşa Sarayı, Siyavuş Paşa Sarayı, Sokollu Mehmed Paşa Sarayı, | |
11 | Batılılaşma dönemi saray, köşk ve kasırlar: başkent örnekleri | |
12 | Batılılaşma dönemi saray, köşk ve kasırlar: başkent örnekleri | |
13 | Batılılaşma dönemi saray, köşk ve kasırlar: başkent örnekleri | |
14 | Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim Üyesi tarafından verilecektir. |
Ders Kaynakları | ELDEM, Halil Edhem., Topkapı Sarayı, Kanaat Kütüphanesi, İstanbul, 1931. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İleri sürülen bir tezden yola çıkarak, bununla ilgili araştırma ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat tarihi alanında bilimsel bir çalışma gerçekleştirebilme | X | |||||
2 | Sanatın tarihsel süreç içinde gelişimi çizebilme | ||||||
3 | Sanatsal üsluplar ve özelliklerini ayırt edici özelliklerini kavrayabilme | ||||||
4 | Sanatsal varlıklarımızın sanat tarihi içerisindeki yeri ve dünya sanat tarihine katkılarını değerlendirebilme. | ||||||
5 | Anolojik değerlendirme yapabilme, kendi kültürünü ve sanatını referans alabilecek özgüvende ve yaşadığı çağın olgularını kavrayabilecek donanımda, kendi bilimsel problematiklerini, bilimsel bir dil ile ifade edebilen zihinler yetiştirebilme. | ||||||
6 | Bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslar arası toplantılarda bilim çevreleri ile paylaşabilecek bireylerin yetiştirilmesi | ||||||
7 | Kültür ve sanat varlıklarının korunması ve yaşatılması hususunda duyarlı ve çağdaş düşünebilme | ||||||
8 | Modern yada tarih devirlerinde üretilmiş bir sanat yapıtını kendi bütünü içerisinde değerlendirip, yorumlayabilme yeteneğini geliştirme |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Konu hakkındaki literatüre hakim olur | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | ||
2 | Türk saray mimarisinin gelişimini değerlendirir | 4 | 3 | 5 | 3 | 1 | 3 | 2 | 4 |
3 | İstanbul haneden saraylarını bilir | 5 | |||||||
4 | Batı etkisinde gelişen saray mimarisini yorumlar | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 |
5 | Türk geleneklerinin saray mimarisi üzerindeki etkilerini analiz eder | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 2 | 5 |
6 | Konu hakkında tez önerisi sunar | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Kısa Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |