Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Oyun Programlama | EBT 548 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Ders için bir ön koşul yoktur |
Önerilen Seçmeli Dersler | Bilgisayar grafiği |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. CEMİL ÖZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Prof. Dr. Cemil Öz |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Oyun teknolojisi bilgisayar mühendisliğinin önemli alanlarından birisi olmuştur. Bu derste oyun programlamanın temelleri ve teknikleri verilerek, öğrencilerin oyun geliştirmeleri sağlanacaktır. |
Dersin İçeriği | Oyun programlaya giriş, Oyun programlamada kullanılan matematik, grafik dönüşümler, animasyon, 3B, oyun programlamada ses, giriş ve çıkış donanımları, oyun motorları ve oyun programlamada kullanılan algoritmalar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | oyun programlamanın temellerini kavramak, | Anlatım, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
2 | 2B ve 3B modelleme yapabilmek | Anlatım, Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Oyun motorlarının çalışma prensiplerini kavramak | Anlatım, Gözlem, | |
4 | oyun programlarında kullanılan algoritmaları öğrenmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oyun programlamaya giriş ve oyun programlamanın tarihi | |
2 | 3B matematik | |
3 | 2B ve 3B dönüşümler | |
4 | 3B modelleme | |
5 | 3B modelleme | |
6 | Karakter modelleme | |
7 | Karakter modelleme | |
8 | Oyunda ses | |
9 | Giriş donanımları | |
10 | Çıkış donanımları | |
11 | Oyun motorları | |
12 | Oyunda yapay zeka | |
13 | Uygulamalar | |
14 | Öğrenci ödev sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Oyun programlamaya giriş ders notları |
Ders Kaynakları | 1. Engel, WF, Beginning Direct 3D Game Programming, 2nd edn, Premier Press, 2003. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | oyun programlamanın temellerini kavramak, | |||||
2 | 2B ve 3B modelleme yapabilmek | |||||
3 | Oyun motorlarının çalışma prensiplerini kavramak | |||||
4 | oyun programlarında kullanılan algoritmaları öğrenmek |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 35 |
2. Ödev | 35 |
Toplam | 70 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |