Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Veri İletişimi ve Bilgisayar Ağları | EBT 521 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İBRAHİM ÖZÇELİK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. İBRAHİM ÖZÇELİK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Günümüz ağ sistemlerinde iletişim, belirli kurallar çerçevesinde gerçekleştirilir. Bunlar içerisinde verinin, fiziksel olarak iletimini sağlayan, gönderilen veride herhangi bir hatanın olup olmadığını belirleyen ve belirli zaman kriterleri içerisinde hedefine gidip gitmediğini kontrol eden kavramlar mevcuttur. Bu ders ile yukarıda belirtilen kavramlar doğrultusunda veri iletişimi ve TCP/IP ağlarının kuramsal ve teknolojik altyapısını vermek üzere hazırlanmıştır. |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Veri iletişimi temel bilgilerini öğrenir | Anlatım, | |
2 | Kablolu ve kablosuz tüm iletişim sistemlerinin anlaşılmasına ve değerlendirmesine imkan veren ölçütleri ve karakteristik özellikleri öğrenir | Anlatım, | |
3 | TCP/IP protokol mimarisini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
4 | Altağlar (subnetting) oluşturur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
5 | Yönlendirme algoritmaları ve protokollerini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
6 | Yönlendirme cihazının konfigürasyonunu yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
7 | |||
8 | |||
9 | |||
10 | |||
11 | |||
12 | |||
13 | |||
14 | |||
15 | |||
16 | |||
17 | |||
18 | |||
19 | |||
20 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Veri İletişimi Temelleri | |
2 | Sayısal İletim (Sayısal-Sayısal) | |
3 | Sayısal İletim (Analog-Sayısal) | |
4 | Analog İletim (Sayısal-Analog) | |
5 | Hata Sezme (Parity, CRC) ve Düzeltme (Hamming)Teknikleri | |
6 | Arayüz Standartları (RS-232, RS-485) | |
7 | Ağlarda Gecikme ve Akış Kontrolü (Idle RQ) | |
8 | Selective Repeat ve Go Back N Mekanizmaları | |
9 | Çoğullama (Frekans, Zaman ve Kod Bölmeli Çoğullama) | |
10 | TCP/IP Mimarisi ve Uygulama katman protokolleri | |
11 | Aktarım katmanı ve TCP, UDP protokol detayları | |
12 | Ağ katmanı ve IP, ICMP protokol detayları | |
13 | Alt Ağ Oluşturma ve Simülasyon Uygulaması | |
14 | Yönlendirici Cihazı, Konfigürasyonu ve IP Yönlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1- Veri iletişimi Ders Notu, Doç.Dr. İbrahim ÖZÇELİK |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Veri iletişimi temel bilgilerini öğrenir | |||||
2 | Kablolu ve kablosuz tüm iletişim sistemlerinin anlaşılmasına ve değerlendirmesine imkan veren ölçütleri ve karakteristik özellikleri öğrenir | |||||
3 | TCP/IP protokol mimarisini öğrenir | |||||
4 | Altağlar (subnetting) oluşturur | |||||
5 | Yönlendirme algoritmaları ve protokollerini öğrenir | |||||
6 | Yönlendirme cihazının konfigürasyonunu yapar | |||||
7 | ||||||
8 | ||||||
9 | ||||||
10 | ||||||
11 | ||||||
12 | ||||||
13 | ||||||
14 | ||||||
15 | ||||||
16 | ||||||
17 | ||||||
18 | ||||||
19 | ||||||
20 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 20 | 40 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 145 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |