Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Birinci Basamak Evde Bakım ve Geriatri | HMS 627 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AYŞE ÇEVİRME |
Dersi Verenler | Prof.Dr. AYŞE ÇEVİRME, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Evde bakım hizmetlerinin tanımı, tarihçesi, mevzuat ve yönetmelikleri tanımlar | ||
2 | Geriatri bakımının tanımı, kapsamı, hizmet ve amaçlarını tanımlar | ||
3 | Evde bakıma yönelik insan gücünü ve hizmetinin kapsamını açıklar | ||
4 | Evde bakım ve geriatriye yönelik kuram ve modelleri söyleyebilir | ||
5 | Kronik hastalığı olan çocuğa yönelik evde bakımın içeriğini tanımlar | ||
6 | Kronik hastalığı olan adölesan ve genç bireylere yönelik evde bakımın içeriğini tanımlar | ||
7 | Yetişkin bireylere yönelik evde bakımın içeriğini tanımlar | ||
8 | Geriatrik bakım ve evde bakımın yasal ve etik sorunlarını tanımlar |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Evde bakım hizmetlerinin tanımı, tarihçesi, mevzuat ve yönetmelikler | |
2 | Geriatri bakımının tanımı, kapsamı, hizmet ve amaçları | |
3 | Evde bakım hizmetlerini veren sağlık insan gücü ve hizmetin kapsamı | |
4 | Evde bakım ve geriatrik bakım, kuram ve modelleri | |
5 | Çocuklara ait kronik hastalıklarda evde bakım | |
6 | Adölesan ve genç bireylere ait kronik hastalıklarda evde bakım | |
7 | Yetişkin bireye ait kronik hastalıklarda evde bakım | |
8 | Geriatrik bakım sorunları ve evde bakım | |
9 | Evde bakımda yasal ve etik sorunlar | |
10 | Ara sınav | |
11 | Geriatrik bakımda yasal ve etik sorunlar | |
12 | Evde bakımda kanıt temelli uygulamalar | |
13 | Geriatrik bakımda kanıt temelli uygulamalar | |
14 | Final Sınavı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Doktora yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile eğitim düzeyine uygun eleştirir ve bilime katkı sağlar. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | ||||||
4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
5 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | ||||||
6 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | ||||||
7 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
8 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Evde bakım hizmetlerinin tanımı, tarihçesi, mevzuat ve yönetmelikleri tanımlar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
2 | Geriatri bakımının tanımı, kapsamı, hizmet ve amaçlarını tanımlar | ||||||||
3 | Evde bakıma yönelik insan gücünü ve hizmetinin kapsamını açıklar | ||||||||
4 | Evde bakım ve geriatriye yönelik kuram ve modelleri söyleyebilir | ||||||||
5 | Kronik hastalığı olan çocuğa yönelik evde bakımın içeriğini tanımlar | ||||||||
6 | Kronik hastalığı olan adölesan ve genç bireylere yönelik evde bakımın içeriğini tanımlar | ||||||||
7 | Yetişkin bireylere yönelik evde bakımın içeriğini tanımlar | ||||||||
8 | Geriatrik bakım ve evde bakımın yasal ve etik sorunlarını tanımlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Performans Görevi (Seminer) | 16 | 4 | 64 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |