Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çocuk Cerrahisi Hemşireliği HMS 683 0 2 + 0 2 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. NURSAN ÇINAR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencinin çocuk yaş ve gelişimsel dönemlerine göre çocuğa ve ailesine yaklaşımı bilmesi, çocukta sık görülen cerrahi hastalıkları tanıması,  perioperatif dönemde görülen sorunları belirleyerek kanıt temelli uygulamalar doğrultusunda hemşirelik bakımını yapması konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır.  

Dersin İçeriği

Bu ders, perioperatif dönemde çocuğun yaş ve gelişimsel dönemlerine göre yaklaşımı, sistemlere göre sık görülen cerrahi yaklaşım gerektiren sorunlar ve kanıt temelli uygulamaları kapsar.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Alanı ile ilgili bilgilere ulaşır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma,
2 Araştırma ya da hemşirelik uygulamalarında, kanıta dayalı veritabanını kullanır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma,
3 Araştırma makalesi hazırlamayı öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Çocuk Cerrahisinde Hasta Güvenliği
2 Çocuk Cerrahisinde Etik ve Yasal Konular
3 Perioperatif Dönemde Çocuğun Değerlendirilmesi, Bakımı ve Aileye Yaklaşım
4 Pediatride Günübirlik Cerrahi ve Hemşirelik Bakımı
5 Çocuk Cerrahisinde Ağrı Yönetimi
6 Pediatrik Travmalarda Hemşirelik Bakımı
7 Çocukta Kalp ve Dolaşım Sistemi Cerrahilerinde Hemşirelik Bakımı
8 Çocukta Kalp ve Dolaşım Sistemi Cerrahilerinde Hemşirelik Bakımı
9 Çocukta Sindirim Sistemi Cerrahilerinde Hemşirelik Bakımı
10 Çocukta Genito-Üriner Sistem Cerrahilerinde Hemşirelik Bakımı
11 Çocukta Sinir Sistemi Cerrahisinde Hemşirelik Bakımı
12 Pediatrik Organ Transplantasyonunda Hemşirelik Bakımı
13 Preoperatif – Postoperatif Dönem Oyun ve Etkinlikler
14 Çocuk Cerrahisinde Güncel Konular
Kaynaklar
Ders Notu

Yayınlanmamış ders notları

Ders Kaynakları

1- Dağoğlu T.,Görak G. (2008). Temel Neonatoloji ve Hemşirelik, Yenilenmiş İkinci Baskı, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul.
2- Duygu Sönmez Düzkaya, Nurhan Özata Keskin, Hafize Akay, Kadriye Doğru Evcimen, Tülay Yakut (2015). Çocuk Hemşireliği Protokolleri. Nobel Tıp Kitabevleri
3- Savaşer S., Yıldız S.(2009). Hemşireler için Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberi. İstanbul Tıp Kitabevi, İstanbul.
4-  Conk Z, Başbakkal Z, Yılmaz HB, Bolışık B. (2013). Pediatri Hemşireliği, Akademisyem Tıp Kitabevi, Ankara.
5- Ball JW, Bindler RC, Cowen KJ. (2010). Child Health Nursing Partnering With Children & Families, Co: Pearson Education, Second Edition, New Jersey.
6- Görak G, Çınar N. Çocukta Fiziksel Sağlığı Değerlendirme (Hemşire ve Ebeler için Rehber), 2018,  Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul.
7- Neyzi O, Ertuğrul T. (2010). Pediatri, 4. Baskı, 1. Cilt İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi.
8- Aksoy G, Kanan N, Akyolcu N. (2017) Cerrahi ve Cerrahi Hemşireliği. Cerrahi Hemşireliği I. Nobel Tıp Kitabevleri, Genişletilmiş 2. Baskı, İstanbul
9- Aslan FE. (2016), Cerrahi Bakım Vaka Analizleri İle Birlikte. Akademisyen Kitabevi, Ankara
10- Karadakovan A, Aslan FE. (2017), Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Akademisyen Kitabevi, 4. Baskı, Cilt 1, Ankara
11- Ignatavicius DD, Workman ML. (2010). Medical-Surgical Nursing. Patient-Centered Collaborative Care, 6nd 
12- Erdil F, Elbaş NÖ. (2001), Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği. Genişletilmiş IV. Baskı, Ankara
13- Yavuz Van Giersbergen M, Kaymakçı Ş. (2015), Ameliyathane Hemşireliği. Meta Basım
14- Akyolcu N, Aksoy G, Kanan N. (2011), Cerrahi Hemşireliği Uygulama Rehberi. İstanbul Tıp Kitabevi:33-68.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Doktora yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile eğitim düzeyine uygun eleştirir ve bilime katkı sağlar. X
2 Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir.
3 Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
4 Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır.
5 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır
6 Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler
7 Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır.
8 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
1 Alanı ile ilgili bilgilere ulaşır.
2 Araştırma ya da hemşirelik uygulamalarında, kanıta dayalı veritabanını kullanır.
3 Araştırma makalesi hazırlamayı öğrenir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Performans Görevi (Seminer) 40
1. Ara Sınav 60
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Final 1 14 14
Toplam İş Yükü 158
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,32
Dersin AKTS Kredisi 6