Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hemşirelik Bakımı | HMS 542 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZLEM DOĞU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu derste, öğrencinin bakım kavramını, bileşenlerini ve bakım aktivitelerinin değişim sürecini kavraması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders, bakım kavramını, bileşenlerini ve bakım aktivitelerinin değişim sürecini içerir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bakım ve hemşirelik bakımı kavramlarını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Hemşirelik bakımının bileşenlerini açıklar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Hemşirelik bakımının tarihsel gelişimini açıklar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Bakımı etkileyen faktörleri açıklar, | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Bakım etiği kavramını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Hemşirelik bakım aktivitelerini eleştirel bakış açısıyla inceler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
7 | Hemşirelik uygulamalarına ilişkin yenilikleri takip eder | Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bakım Kavramı | |
2 | Bakım Kavramı | |
3 | Hemşirelik Bakımı Kavramı | |
4 | Hemşirelik Bakımı Bileşenleri | |
5 | Hemşirelik Bakımının Tarihsel Gelişimi | |
6 | Hemşirelik Bakımını Etkileyen Faktörler | |
7 | Hemşirelik Bakımını Etkileyen Faktörler | |
8 | Bakım Etiği | |
9 | Hemşirelik Bakım Aktiviteleri | |
10 | Hemşirelik Bakım Aktiviteleri | |
11 | Hemşirelik Bakım Aktiviteleri | |
12 | Bakım Uygulamalarına İlişkin Yenilikler | |
13 | Bakım Uygulamalarına İlişkin Yenilikler | |
14 | Bakım Uygulamalarına İlişkin Yenilikler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Fry S.T. (2006) Case Studies in Nursing Ethics. Third Edition. Jones andbartlett Publeshers. UK. |
Ders Kaynakları | Fry S.T. (2006) Case Studies in Nursing Ethics. Third Edition. Jones andbartlett Publeshers. UK. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bilime katkı sağlar | X | |||||
2 | Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek ulusal ve uluslar arası alanındaki yenilikleri bakıma aktarır | X | |||||
3 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir | X | |||||
4 | Mesleğini yaparken evrensel değerlere ve etik ilkelere uygun davranır | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir | X | |||||
6 | Alanının gerektirdiği düzeyde istatistik kullanır | X | |||||
7 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
8 | Yaptığı bilimsel çalışma sonuçlarını kliniğe aktararak bakım kalitesini yükseltir | X | |||||
9 | Hemşirelik lisans yeterliklerine dayalı olarak, hemşirelik alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir | X | |||||
10 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | X | |||||
11 | Sağlık ekibi içinde klinik kararlarda aktif rol alır ve danışmanlık yapar | X | |||||
12 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | X | |||||
13 | Alanının gerektirdiği düzeyde yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanır | X | |||||
14 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır | X | |||||
15 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bakım ve hemşirelik bakımı kavramlarını tanımlar. | |||||||||||||||
2 | Hemşirelik bakımının bileşenlerini açıklar. | |||||||||||||||
3 | Hemşirelik bakımının tarihsel gelişimini açıklar. | |||||||||||||||
4 | Bakımı etkileyen faktörleri açıklar, | |||||||||||||||
5 | Bakım etiği kavramını açıklar | |||||||||||||||
6 | Hemşirelik bakım aktivitelerini eleştirel bakış açısıyla inceler | |||||||||||||||
7 | Hemşirelik uygulamalarına ilişkin yenilikleri takip eder |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |