Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hemşirelik Esasları Öğretimi I | HMS 523 | 0 | 2 + 6 | 5 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZLEM DOĞU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ÖZLEM DOĞU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu derste öğrenci, hemşireliğin dört temel kavramı olan insan, sağlık, çevre ve hemşireliği anlayarak ve psikomotor beceri gelişimini modeller doğrultusunda kullanarak bakım yapma öğretisi kazanır. |
Dersin İçeriği | Bu ders hemşirelik eğitiminin tarihsel sürecini, hemşirelik eğitim felsefesini, Hemşirelik esasları dersinin önemini, hemşirelik bakım uygulamalarını içerir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hemşirelik eğitiminin tarihsel gelişimini açıklar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Hemşirelik Esasları dersine ilişkin temel ilke ve uygulamaları açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Öğretim yöntem ve teknikleri, başarı değerlendirme yöntemleri, eğitimci özelliklerini tanımlar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Labaratuvar uygulamarına ilişkin temel bilgi ve kurallarını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Klinik uygulamalara ilişkin temel bilgi ve kurallarını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Hemşirelik eğitimindeki yenilikleri takip eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türkiye´de Hemşirelik Eğitiminin Tarihsel Süreci | |
2 | Hemşirelik Eğitiminin Felsefesi | |
3 | Hemşirelik Esasları Dersinin Hemşirelik Eğitimindeki Yeri ve Önemi | |
4 | Hemşirelik Esasları Öğretiminde Eğitimci Faktörü | |
5 | Hemşirelik Esasları Öğretiminde Öğretim Yöntemleri | |
6 | Hemşirelik Esasları Öğretiminde Başarı Değerlendirme Yöntemleri | |
7 | Hemşirelik Esasları Dersinde Beceri Uygulamaları | |
8 | Hemşirelik Esasları Dersinde Beceri Uygulamaları | |
9 | Hemşirelik Esasları Dersinde Beceri Uygulamaları | |
10 | Hemşirelik Esasları Dersinde Klinik Uygulama | |
11 | Hemşirelik Esasları Dersinde Klinik Uygulama | |
12 | Hemşirelik Esasları Dersinde Klinik Uygulama | |
13 | Hemşirelik Eğitiminde İnovasyon ve Simülasyon Uyg. | |
14 | Hemşirelik Eğitiminde İnovasyon ve Uzaktan Eğitim |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Sabuncu N, Ay F. (Ed). Klinik Beceriler, Sağlığın Değerlendirilmesi, Hasta Bakım ve Takibi. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2010. |
Ders Kaynakları | Sabuncu N, Ay F. (Ed). Klinik Beceriler, Sağlığın Değerlendirilmesi, Hasta Bakım ve Takibi. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2010. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bilime katkı sağlar | ||||||
2 | Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek ulusal ve uluslar arası alanındaki yenilikleri bakıma aktarır | ||||||
3 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir | ||||||
4 | Mesleğini yaparken evrensel değerlere ve etik ilkelere uygun davranır | ||||||
5 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir | ||||||
6 | Alanının gerektirdiği düzeyde istatistik kullanır | ||||||
7 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
8 | Yaptığı bilimsel çalışma sonuçlarını kliniğe aktararak bakım kalitesini yükseltir | ||||||
9 | Hemşirelik lisans yeterliklerine dayalı olarak, hemşirelik alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir | ||||||
10 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | ||||||
11 | Sağlık ekibi içinde klinik kararlarda aktif rol alır ve danışmanlık yapar | ||||||
12 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | ||||||
13 | Alanının gerektirdiği düzeyde yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanır | ||||||
14 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır | ||||||
15 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Hemşirelik eğitiminin tarihsel gelişimini açıklar. | |||||||||||||||
2 | Hemşirelik Esasları dersine ilişkin temel ilke ve uygulamaları açıklar | |||||||||||||||
3 | Öğretim yöntem ve teknikleri, başarı değerlendirme yöntemleri, eğitimci özelliklerini tanımlar. | |||||||||||||||
4 | Labaratuvar uygulamarına ilişkin temel bilgi ve kurallarını açıklar | |||||||||||||||
5 | Klinik uygulamalara ilişkin temel bilgi ve kurallarını açıklar | |||||||||||||||
6 | Hemşirelik eğitimindeki yenilikleri takip eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |