Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ürojinekoloji | HMS 540 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. DİLEK AYGİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ürojinekoloji hemşireliğinin sorumluluklarını bilme, tanıma ve hemşirelik bakımını uygulama becerisini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Ürojinekoloji hemşireliği, Dünyada ve Ülkemizde Kontinens Hemşireliği, Pelvik Organ Prolapsusu ve Hemşirelik Bakımı, Pelvik Taban Disfonksiyonu ve Hemşirelik Yaklaşımı, Üriner İnkontinans, Obstetrik Bakım ve Kontinensin Sürdürülmesi, Yaşlanma ve Kontinensin Sürdürülmesi ve Hemşirelik Bakımını kapsar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ürojinekoloji hemşireliğinin sorumluluklarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
2 | Dünyada ve Ülkemizde Kontinens Hemşireliğini tanır. | Eğitsel Oyun, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Pelvik Organ Prolapsusu ve Hemşirelik Bakımını bilir ve yönetir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, | |
4 | POP?ların Tedavisi ve Cerrahi Tedavi Yöntemlerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | |
5 | POP?lu Hastaların Post-op Bakımı bilir ve yönetir. | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | |
6 | Pelvik Taban Disfonksiyonu ve Hemşirelik Yaklaşımı bilir ve yönetir | Soru-Cevap, Problem Çözme, Anlatım, | |
7 | Pelvik Ağrı ve Hemşirelik Bakımını bilir ve yönetir. | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | |
8 | Aşırı Aktif Mesane ve hemşirelik Bakımını bilir ve yönetir. | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | |
9 | Fekal İnkontinans ve Hemşirelik Bakımını bilir ve yönetir. | Soru-Cevap, Problem Çözme, Anlatım, | |
10 | Üriner İnkontinans Tiplerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | |
11 | Üriner İnkontinans Cerrahi ve Farmokolojik Tedavi Yöntemleri bilir. | Soru-Cevap, Problem Çözme, Anlatım, | |
12 | Üriner İnkontinans Cerrahisinde Hemşirelik Bakımını bilir ve yönetir. | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | |
13 | Obstetrik Bakım ve Kontinensin Sürdürülmesi ve Hemşirelik Bakımını bilir ve yönetir. | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | |
14 | Yaşlanma ve Kontinensin Sürdürülmesi ve Hemşirelik Bakımını bilir ve yönetir. | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ürojinekoloji Hemşireliği ve sorumlulukları | |
2 | Dünyada ve Ülkemizde Kontinens Hemşireliği | |
3 | Pelvik Organ Prolapsusu (POP) ve Hemşirelik Bakımı | |
4 | POP ların Tedavisi ve Cerrahi Tedavi Yöntemleri | |
5 | POP lu Hastaların Post-op Bakımı | |
6 | Pelvik Taban Disfonksiyonu ve Hemşirelik Yaklaşımı | |
7 | Pelvik Ağrı ve Hemşirelik Yaklaşımı | |
8 | Aşırı Aktif Mesane ve Hemşirelik Yaklaşımı | |
9 | Fekal İnkontinans ve Hemşirelik Yaklaşımı | |
10 | Üriner İnkontinans Tipleri | |
11 | Üriner İnkontinans Cerrahi ve Farmokolojik Tedavi Yöntemleri | |
12 | Üriner İnkontinans Cerrahisinde Hemşirelik Bakımı | |
13 | Obstetrik Bakım ve Kontinensin Sürdürülmesi ve Hemşirelik Yaklaşımı | |
14 | Yaşlanma ve Kontinensin Sürdürülmesi ve Hemşirelik Yaklaşımı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bilime katkı sağlar | X | |||||
2 | Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek ulusal ve uluslar arası alanındaki yenilikleri bakıma aktarır | X | |||||
3 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir | X | |||||
4 | Mesleğini yaparken evrensel değerlere ve etik ilkelere uygun davranır | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir | X | |||||
6 | Alanının gerektirdiği düzeyde istatistik kullanır | ||||||
7 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
8 | Yaptığı bilimsel çalışma sonuçlarını kliniğe aktararak bakım kalitesini yükseltir | X | |||||
9 | Hemşirelik lisans yeterliklerine dayalı olarak, hemşirelik alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir | X | |||||
10 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | X | |||||
11 | Sağlık ekibi içinde klinik kararlarda aktif rol alır ve danışmanlık yapar | X | |||||
12 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | X | |||||
13 | Alanının gerektirdiği düzeyde yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanır | X | |||||
14 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır | X | |||||
15 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ürojinekoloji hemşireliğinin sorumluluklarını bilir. | |||||||||||||||
2 | Dünyada ve Ülkemizde Kontinens Hemşireliğini tanır. | |||||||||||||||
3 | Pelvik Organ Prolapsusu ve Hemşirelik Bakımını bilir ve yönetir. | |||||||||||||||
4 | POP?ların Tedavisi ve Cerrahi Tedavi Yöntemlerini bilir. | |||||||||||||||
5 | POP?lu Hastaların Post-op Bakımı bilir ve yönetir. | |||||||||||||||
6 | Pelvik Taban Disfonksiyonu ve Hemşirelik Yaklaşımı bilir ve yönetir | |||||||||||||||
7 | Pelvik Ağrı ve Hemşirelik Bakımını bilir ve yönetir. | |||||||||||||||
8 | Aşırı Aktif Mesane ve hemşirelik Bakımını bilir ve yönetir. | |||||||||||||||
9 | Fekal İnkontinans ve Hemşirelik Bakımını bilir ve yönetir. | |||||||||||||||
10 | Üriner İnkontinans Tiplerini bilir. | |||||||||||||||
11 | Üriner İnkontinans Cerrahi ve Farmokolojik Tedavi Yöntemleri bilir. | |||||||||||||||
12 | Üriner İnkontinans Cerrahisinde Hemşirelik Bakımını bilir ve yönetir. | |||||||||||||||
13 | Obstetrik Bakım ve Kontinensin Sürdürülmesi ve Hemşirelik Bakımını bilir ve yönetir. | |||||||||||||||
14 | Yaşlanma ve Kontinensin Sürdürülmesi ve Hemşirelik Bakımını bilir ve yönetir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |