Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sağlığı Değerlendirme ve Klinik Karar Verme HMS 503 1 2 + 0 2 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. DİLEK AYGİN
Dersi Verenler Prof.Dr. DİLEK AYGİN,
Dersin Yardımcıları Yrd.Doç.Dr. Havva SERT
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersin amacı; öğrenciye, bireyin sağlığının değerlendirilmesi ile ilgili uzmanlık bilgi, tutum ve beceri kazandırmak ve geliştirmektir.
Dersin İçeriği Bu ders fiziksel değerlendirme yöntemleri, Objektif ve subjektif veri toplama, sistemlerin değerlendirilmesi ve değrlendirme sonuçlarına göre hemşirelik uygulamalarını içerir.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Fiziksel tanılamanın amaçlarını tartışır Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
2 Fiziksel tanılama tekniklerini açıklar Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma,
3 Sistemlerin fiziksel değerlendirmesini yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Eğitsel Oyun,
4 Fiziksel değerlendirme sonuçlarına göre hemşirelik bakımı uygular. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tanışma ve Dersin Tanımı, Sağlık Değerlendirilmesinde veri Toplama ve Tanılama
2 Yaşam Evrelerine Göre (Bebek, Çocuk, Ergen, Yetişkin) Gelişmelerin Değerlendirmesi Fonksiyonel Tanılama ve Hemşirenin Rolü
3 Beslenme, Büyüme ve Ölçümler
4 Deri, Saç ve Tırnakların Tanılaması
5 Baş, Boyun Göz, Kulak ve Burun Tanılaması
6 Toraks ve Akciğerlerin Tanılanması
7 Kalp ve Periferik Vasksüler Sistem Tanılaması
8 Meme ve Aksilla Tanılanması
9 Abdomen ve Gastrointestinal Sistem Tanılaması
10 Erkek ve Kadın Genito-Üriner Sistem Tanılaması
11 Kas İskelet Sistemi Tanılanması
12 Mental Durum Tanılanması, Sinir Sisteminin Tanılaması
13 Sağlıklı Kadının Değerlendirilmesi ve Gebe Tanılaması
14 Geriatrik Tanılama
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Eti Aslan F (Ed) (2014). Sağlığın Değerlendirilmesi. Ankara: Akademisyen Yayınevi.
Kuyurtar F (Ed) (2013). Klinisyen/Öğrenci Hemşire ve Ebeler için Fizik Muayene. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri Ltd, Şti.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bilime katkı sağlar X
2 Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek ulusal ve uluslar arası alanındaki yenilikleri bakıma aktarır X
3 Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir X
4 Mesleğini yaparken evrensel değerlere ve etik ilkelere uygun davranır X
5 Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir X
6 Alanının gerektirdiği düzeyde istatistik kullanır
7 Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. X
8 Yaptığı bilimsel çalışma sonuçlarını kliniğe aktararak bakım kalitesini yükseltir X
9 Hemşirelik lisans yeterliklerine dayalı olarak, hemşirelik alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir X
10 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır
11 Sağlık ekibi içinde klinik kararlarda aktif rol alır ve danışmanlık yapar X
12 Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler X
13 Alanının gerektirdiği düzeyde yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanır
14 Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır X
15 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Fiziksel tanılamanın amaçlarını tartışır
2 Fiziksel tanılama tekniklerini açıklar
3 Sistemlerin fiziksel değerlendirmesini yapar.
4 Fiziksel değerlendirme sonuçlarına göre hemşirelik bakımı uygular.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Proje / Tasarım 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Performans Görevi (Seminer) 1 12 12
Final 1 12 12
Toplam İş Yükü 152
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,08
Dersin AKTS Kredisi 6