Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Osmanlı´Da Tekke Ebediyatı | ITS 526 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SEZAİ KÜÇÜK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Dr.Öğr.Üyesi BÜŞRA ÇAKMAKTAŞ, Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL METE |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Tasavvuf Edebiyat ilişkisini lisansüstü eğitimi yapan öğrencilere tanıtmak |
Dersin İçeriği | Tekke kültürünün edebiyatla İlişkisini mutasavvıfların divanlarından hareketle incelemek |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ontoloji ve bir ilim olması bakımından tasavvuf kavramını analiz eder. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Tekke Edebiyatı hakkında bilgi sahibi olur. | Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Tasavvuf ve Divan edebiyatı arasındaki ilişkiyi kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Meşhur mutasavvıfların divanları hakkında bilgi sahibi olur. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
5 | Mutasavvıfların divanında geçen tasavvufî ve edebî remizleri bilir. | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Tasavvuf ve Tekke edebiyatındaki divanlar üzerinden edebiyatın mahiyetini ve mesajını yorumlar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tasavvuf Kavramının Ontolojik Mahiyeti | |
2 | Tasavvuf Edebiyat ilişkisi | |
3 | Tekke Edebiyatı | |
4 | Tasavvuf ve Divan Edebiyatı | |
5 | Sunullah Gaybi Divanı´ndan seçmeler | |
6 | Sezayi-i Gülşeni Divanı´ndan seçmeler | |
7 | Hüdayi Divanı´ndan seçmeler | |
8 | Eşrefzade Rumi Divanı´ndan seçmeler | |
9 | Niyazi-i Mısrî Divanı´ndan seçmeler | |
10 | Şeyh Galib Divanı´ndan seçmeler | |
11 | Erzurumlu İ. Hakkı Divanı´ndan seçmeler | |
12 | Kuddusi Divanı´ndan seçmeler | |
13 | Muhammed Lutfi Divanı´ndan seçmeler | |
14 | Esrâr Dede Divanı´ndan seçmeler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | - |
Ders Kaynakları | 1. Niyazî-i Mısrî Divanı, Sağlam Kitabevi, İstanbul 1976. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; | X | |||||
2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; | X | |||||
3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; | X | |||||
4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; | X | |||||
5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; | X | |||||
6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; | X | |||||
7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; | X | |||||
8 | Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; | X | |||||
9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; | X | |||||
10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ontoloji ve bir ilim olması bakımından tasavvuf kavramını analiz eder. | ||||||||||
2 | Tekke Edebiyatı hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||||||
3 | Tasavvuf ve Divan edebiyatı arasındaki ilişkiyi kavrar. | ||||||||||
4 | Meşhur mutasavvıfların divanları hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||||||
5 | Mutasavvıfların divanında geçen tasavvufî ve edebî remizleri bilir. | ||||||||||
6 | Tasavvuf ve Tekke edebiyatındaki divanlar üzerinden edebiyatın mahiyetini ve mesajını yorumlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 3 | 15 | 45 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |