Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İslam Tarihi Araştırmalarında Usul | ITS 501 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. LEVENT ÖZTÜRK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. LEVENT ÖZTÜRK, |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İslam Tarihi alanında objektif, eleştirel ve bilimsel ölçütlere uygun metodik bilgi üretme yollarını öğrenmek ve tarih kavrayışı kazanmak |
Dersin İçeriği | Tarih ve Tarihçilik, İslam Tarihi Çalışmalarının Sınırları ve Temel Sorunları, İslam Tarihi Araştırmalarında Takip Edilmesi Gereken Yöntemler |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tarih kavrayışını kendi cümleleriyle ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Tarihçi yetkinliğini çalışmalarında gösterir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | İslam Tarihi alanının temel problemlerini sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
4 | Problemleri çözmede takip edeceği metotları kullanır. | Anlatım, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
5 | Tarih materyallerini çözümler. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
6 | Tarih materyallerini değerlendirir. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
7 | Tarih rivayetlerini eleştirir. | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gezi / Gözlem, | |
8 | Elde ettiği bilgileri bilimsel bir dil kullanarak yazma becerisini gerçekleştirir. | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tarihin Mevzuu ve Sahası | - |
2 | İslâm Tarihi Çalışmalarının Sınırları | - |
3 | Tarih Çalışmalarında Metodoloji | - |
4 | Tarih Araştırmalarında Takip Edilmesi Gereken Temel Prensipler | - |
5 | İslâm Tarihi Çalışmalarında Usul | - |
6 | İslâm Tarihi Araştırmalarının Temel Problemleri | - |
7 | İslâm Tarihinin Kaynaklarına Genel Bir Bakış | - |
8 | Kaynakların Kullanım Usulleri | - |
9 | Kaynakların Kullanım Usulleri | - |
10 | Kaynakların Tenkidi | - |
11 | Tenkit Yöntemleri | - |
12 | İç Tenkit, Dış Tenkit | - |
13 | Yorumlama | - |
14 | Sentez ve Telif | - |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Aycan, İrfan-Söylemez, Mahfuz (2002), İdeolojik Tarih Okumaları, Ankara: Ankara OkuluYayınları. |
Ders Kaynakları | [2] Langiois, V.- Seignobos, C.H. (1937),Tarih Tetkiklerine Giriş, İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; | X | |||||
2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; | X | |||||
3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; | X | |||||
4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; | X | |||||
5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; | X | |||||
6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; | X | |||||
7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; | X | |||||
8 | Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; | X | |||||
9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; | X | |||||
10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Tarih kavrayışını kendi cümleleriyle ifade eder. | 3 | |||||||||
2 | Tarihçi yetkinliğini çalışmalarında gösterir. | 3 | |||||||||
3 | İslam Tarihi alanının temel problemlerini sıralar. | 4 | |||||||||
4 | Problemleri çözmede takip edeceği metotları kullanır. | 4 | |||||||||
5 | Tarih materyallerini çözümler. | 3 | |||||||||
6 | Tarih materyallerini değerlendirir. | 3 | |||||||||
7 | Tarih rivayetlerini eleştirir. | 4 | |||||||||
8 | Elde ettiği bilgileri bilimsel bir dil kullanarak yazma becerisini gerçekleştirir. | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 147 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |