Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Spss Uygulamaları ve Kantitatif Veri Analizi | MLY 527 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MURAT GÜVEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Dr. Kadriye İZGİ ŞAHPAZ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Maliye alanında SPSS uygulamaları konusunda yüksek lisans düzeyindeki bilgilerin öğrencilere kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Veri girilmesi, veri denetimi, veri analizi, korelasyon, regresyon, güvenilirlik analizi, faktör analiz ve genel hatları ile SPSS´in tanıtımı |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Veri girme yöntemlerinin kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Veri analiz tekniklerinin öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Maliye alanında SPSS uygulaması yapabilme becerisinin kazanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Korelasyon katsayılarını hesaplar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Basit t-testi ve çoklu regresyon analizi yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Güvenilirlik analizi gerçekleştirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Veri Analizi ve Araştırma Yöntemi | Kitaplardaki ilgili bölümler |
2 | SPSS Paket Proğramı tanıtılması ve Temel İşlemler | Kitaplardaki ilgili bölümler |
3 | Verilerin girilmesi ve edit edilmesi (Veri dosyalarının hazırlanması) | Kitaplardaki ilgili bölümler |
4 | Veri denetimi ve transformasyonu | Kitaplardaki ilgili bölümler |
5 | Tanımlayıcı bilgiler | Kitaplardaki ilgili bölümler |
6 | Korelasyon | Kitaplardaki ilgili bölümler |
7 | Arasınav | Kitaplardaki ilgili bölümler |
8 | T-test | Kitaplardaki ilgili bölümler |
9 | Basit regresyona giriş | Kitaplardaki ilgili bölümler |
10 | Regresyonun istatistiksel özellikleri | Kitaplardaki ilgili bölümler |
11 | Çoklu Regresyon | Kitaplardaki ilgili bölümler |
12 | Güvenilirlik Analizi | Kitaplardaki ilgili bölümler |
13 | Faktor Analizi | Kitaplardaki ilgili bölümler |
14 | Genel Değerlendirme | Kitaplardaki ilgili bölümler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Remzi Altunışık, Recai Coşkun,Serkan Bayraktaroğlu ve Engin Yıldırım, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı. 4. bs. Sakarya, 2005. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ekonomik ve mali konulardaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilme | X | |||||
2 | Maliye alanındaki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilme | X | |||||
3 | Maliye alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulama, çözüm yöntemi geliştirme, çözme, sonuçları değerlendirme ve gerektiğinde uygulayabilme | X | |||||
4 | Maliye alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilme | X | |||||
5 | Maliye alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme | X | |||||
6 | Maliye alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme | X | |||||
7 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; ileri düzeyde mali hukuk, mali iktisat, bütçe ve maliye teorisi bilgisine sahip olma | X | |||||
8 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olma ("European Language Portfolio Global Scale", Level B2) | X | |||||
9 | Maliye alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme | X | |||||
10 | Maliye alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleme | X | |||||
11 | Maliye alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Veri girme yöntemlerinin kavrar | |||||||||||
2 | Veri analiz tekniklerinin öğrenir | |||||||||||
3 | Maliye alanında SPSS uygulaması yapabilme becerisinin kazanır | |||||||||||
4 | Korelasyon katsayılarını hesaplar | |||||||||||
5 | Basit t-testi ve çoklu regresyon analizi yapar | |||||||||||
6 | Güvenilirlik analizi gerçekleştirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 25 |
1. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Kısa Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 147 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |