Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İki Fazlı Akışlarda Isı Transferi | OTO 542 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. KEMAL ERMİŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sistemlerde iki fazlı akışla oluşan ısı transferini öğretme ve örneklerle açıklama, İki fazlı akışlarda ısı transferi terimlerini ve tanımlamalarını öğretme, Kaynama olayını öğretme ve termodinamik hesap yapma, Çekirdek kaynama ve kaynama mekaniği prensibini öğretme, Konveksiyonel kaynama ve aşırı soğutulmuş kaynamayı öğretme, Yoğuşma ve yoğuşma mekaniği anlama ve öğrenme, Nusselt Teori, Laminer ve türbülanslı film yoğuşmasını anlama ve işlem yapabilme, Uygulama alanları anlama, Proses uygulamaları öğretme |
Dersin İçeriği | İki fazlı akışlarda ısı transferi ile ilgili terimler, Kaynama olayları ve termodinamik hesaplama, Çekirdek kaynama ve kaynama mekaniği prensibi, Gölet ve karışık kaynama olayının özellikleri, Konveksiyonel kaynama ve aşırı soğutulmuş kaynama, Kaynama akışı (Chen modeli), Alt basınç kaynaması, Doymuş kaynama, Kritik ısı akış, Yoğuşma mekaniği, Nusselt Teori, Laminer ve türbülanslı film yoğuşması, Uygulama alanları, Proses uygulamaları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İki fazlı akışlarda ısı transferi ile ilgili terimleri öğrenme ve aralarındaki ilişkiyi kavrama | Anlatım, | |
2 | İki fazlı akışlarda ısı transferinin temel tanımları öğrenme | Anlatım, | |
3 | Kaynama olayları anlama ve termodinamik hesap yapabilme | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
4 | Çekirdek kaynama ve kaynama mekaniği prensibini öğrenme | Anlatım, | |
5 | Gölet ve karışık kaynama olayının özelliklerini öğrenme | Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, |
6 | Konveksiyonel kaynama ve aşırı soğutulmuş kaynamayı öğrenme | Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
7 | Kaynama akışı (Chen modeli), Alt basınç kaynaması, Doymuş kaynama, Kritik ısı akışı öğrenme ve kavrama | Anlatım, | |
8 | Yoğuşma ve yoğuşma mekaniği anlama ve öğrenme | Anlatım, | |
9 | Nusselt Teori, Laminer ve türbülanslı film yoğuşmasını anlama ve işlem yapabilme | Anlatım, Tartışma, | |
10 | Uygulama alanları; Kazanlar, Yoğuşturucular, Buhar üreteçleri, Soğutucular öğrenme ve hesap yapabilme | Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
11 | Proses uygulamaları: Kimyasal ayrıştırma, Gaz ayrıştırma, Petrol rafine işlemi öğrenme ve kavrama | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İki fazlı akışlarda ısı transferine giriş | |
2 | İki fazlı akışlarda ısı transferinin temel tanımlar | |
3 | Kaynama olayları ve kaynamanın termodinamiği | |
4 | Çekirdek kaynama, Kaynama mekaniği | |
5 | Gölet kaynama, Karışık kaynama | |
6 | Konveksiyonel kaynama; Aşırı soğutulmuş kaynama | |
7 | Kaynama akışı (Chen modeli) | |
8 | Alt basınç kaynaması, Doymuş kaynama, Kritik ısı akışı | |
9 | Yoğuşma ve Yoğuşma mekaniği | |
10 | Ara Sınav | |
11 | Nusselt Teori | |
12 | Laminer ve türbülanslı film yoğuşması | |
13 | Uygulama alanları; Kazanlar, Yoğuşturucular, Buhar üreteçleri, Soğutucular | |
14 | Proses uygulamaları: Kimyasal ayrıştırma, Gaz ayrıştırma, Petrol rafine işlemi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Collier, J. G., and Thome, J. R., Convective Boiling and Condensation 3rd. Ed. Oxford Science Publications |
Ders Kaynakları | [1] Lahey, R. T., Ed., Boiling Heat transfer, Elsevier Science Publishers, Amsterdam. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | İki fazlı akışlarda ısı transferi ile ilgili terimleri öğrenme ve aralarındaki ilişkiyi kavrama | |||||
2 | İki fazlı akışlarda ısı transferinin temel tanımları öğrenme | |||||
3 | Kaynama olayları anlama ve termodinamik hesap yapabilme | |||||
4 | Çekirdek kaynama ve kaynama mekaniği prensibini öğrenme | |||||
5 | Gölet ve karışık kaynama olayının özelliklerini öğrenme | |||||
6 | Konveksiyonel kaynama ve aşırı soğutulmuş kaynamayı öğrenme | |||||
7 | Kaynama akışı (Chen modeli), Alt basınç kaynaması, Doymuş kaynama, Kritik ısı akışı öğrenme ve kavrama | |||||
8 | Yoğuşma ve yoğuşma mekaniği anlama ve öğrenme | |||||
9 | Nusselt Teori, Laminer ve türbülanslı film yoğuşmasını anlama ve işlem yapabilme | |||||
10 | Uygulama alanları; Kazanlar, Yoğuşturucular, Buhar üreteçleri, Soğutucular öğrenme ve hesap yapabilme | |||||
11 | Proses uygulamaları: Kimyasal ayrıştırma, Gaz ayrıştırma, Petrol rafine işlemi öğrenme ve kavrama |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 143 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |