Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İki Fazlı Akışlara Giriş | OTO 517 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. KEMAL ERMİŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Gerçekte bir çok sistemlerin çalışmasının iki fazlı akışla gerçekleşmekte olduğunu anlatmak ve örneklendirmek, İki fazlı akışları öğretmek Akış rejimleri ve seyrini öğretme, Akış haritalarını kullanmayı öğretme, Temel sakınım denklemlerin öğretilmesi, Sıstemlerde basınç düşümünü temel sistem elemanlarında tanımlama ve hesaplamak İki fazlı kritik akışı tanımlama, Akışkanlar mekaniğini öğretme |
Dersin İçeriği | İki fazlı akışlara ile ilgili terimler ve tanımlamalar, Akış rejimleri, Akış seyirleri ve geçiş noktaları, Akış haritaları, Temel sakınım eşitlikleri, Ayrık akış modelleri ve basınç düşümü, Deneysel akış modelleri, Bağlantı parçalarında basınç düşümü, İki fazlı kritik akışlar, Sürekli değişen akış modelleri, Farklı akış rejimlerinde akışkanların mekaniği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bir çok gerçek sistemin tek fazlı değil iki fazlı olduğunu kavrama | Anlatım, Gösterip Yaptırma, | |
2 | İki fazlı akışkanlarla ilgili terimleri öğrenme ve aralarındaki ilişkiyi kavrama | Anlatım, | |
3 | Akış rejim çeşitlerini öğrenme | Anlatım, | |
4 | Akış haritalarından akışın rejimini bulmayı öğrenme | Anlatım, Tartışma, | |
5 | Temel sakınım denklemlerini öğrenme ve kullanma | Anlatım, Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, |
6 | Basınç düşümü denklemlerini sistem elemanları üzerinde kullanma | Anlatım, | |
7 | Ayrık akış modellerini tanıma ve kullanma | Anlatım, Tartışma, | |
8 | Deneysel akış modellerini öğrenme | Anlatım, | |
9 | İki fazlı akışlarda kritik akışları kavrama | Anlatım, | |
10 | Sürekli değişen modelleri öğrenme | Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
11 | Farklı akışlar için akışlar mekaniği denklemlerini kullanma | Tartışma, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İki fazlı akışlara giriş | |
2 | İki fazlı akışlarda temel tanımlar | |
3 | İki fazlı akışlarda akış rejimleri; akış seyirleri, | |
4 | Geçiş noktaları, haritaları | |
5 | Genelleştirilmiş sakınım eşitlikleri | |
6 | Ayrık akış modelleri ve iki fazlı basınç düşümü | |
7 | Homojen akışlar | |
8 | Ayrık akışlarda basınç düşümü | |
9 | Deneysel akış modelleri | |
10 | Ara Sınav | |
11 | Bağlantı parçalarında basınç düşümü | |
12 | İki fazlı kritik akışlar | |
13 | Sürekli değişen akış modelleri | |
14 | Farklı akış rejimlerinde akışkanların mekaniği |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1- Carey, V. P., Liquid-vapor Phase Change Phenomena, Hemisphere Pub. Co., Washington, DC. |
Ders Kaynakları | 2- Wallis G. B., One-dimensional Two-phase Flow McGraw-Hill, New York. 3- Bergles, A. E. Et all, Two-phase Flow and Heat transfer in the Power and Process Industries, Hemisphere, New York. 4- D. Butterworth and Hewitt, G. F., Two-phase flow and Heat Transfer, Oxford University Press, Oxford, England |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bir çok gerçek sistemin tek fazlı değil iki fazlı olduğunu kavrama | |||||
2 | İki fazlı akışkanlarla ilgili terimleri öğrenme ve aralarındaki ilişkiyi kavrama | |||||
3 | Akış rejim çeşitlerini öğrenme | |||||
4 | Akış haritalarından akışın rejimini bulmayı öğrenme | |||||
5 | Temel sakınım denklemlerini öğrenme ve kullanma | |||||
6 | Basınç düşümü denklemlerini sistem elemanları üzerinde kullanma | |||||
7 | Ayrık akış modellerini tanıma ve kullanma | |||||
8 | Deneysel akış modellerini öğrenme | |||||
9 | İki fazlı akışlarda kritik akışları kavrama | |||||
10 | Sürekli değişen modelleri öğrenme | |||||
11 | Farklı akışlar için akışlar mekaniği denklemlerini kullanma |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 143 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |