Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mühendislik Yönetiminde Örnek Olaylar | MYI 534 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ALPARSLAN SERHAT DEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Hizmet veya ürün üreten işletmelerde ortaya çıkan gerçek hayat problemlerinin analiz edilip modellenerek, çözülecek örnek olaylar ile analitik ve yönetsel bir bakış açısının orta ve üst düzey yöneticiler ile akademisyen adaylarına kazandırılması hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Sistem yaklaşımı ile gerçek hayat problemlerinin ele alınması, tahmin problemleri, atama problemleri, stok yönetimi, proje yönetimi, tesis yer seçimi ve montaj hatlarının dengelenmesine ilişkin problemler, çözüm teknikleri ve örnek olay uygulamaları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mühendislik yönetimi kapsamında karşı karşıya kalabilecekleri genel bir takım problemlere sistematik olarak yaklaşıp, çeşitli çözüm teknikleri ile çözümler elde etme | Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
2 | Problemlerin tanımlanması ve çözüm teknikleri ile modellenmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
3 | Kaynaklardan etkin şekilde yararlanma becerisi | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
4 | Alternatifler arasında en uygununu seçme | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
5 | Stratejik, taktik ve operasyonel karar alma süreçlerini yönetebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sistem Yaklaşımı | Ders Notları |
2 | Örnek Olay | Ders Notları |
3 | Atama Problemi | Ders Notları |
4 | Örnek Olay | Ders Notları |
5 | Tahmin | Ders Notları |
6 | Örnek Olay | Ders Notları |
7 | Proje Yönetimi | Ders Notları |
8 | Örnek Olay | Ders Notları |
9 | Stok Yönetimi | Ders Notları |
10 | Örnek Olay | Ders Notları |
11 | Tesis Yeri Seçimi | Ders Notları |
12 | Örnek Olay | Ders Notları |
13 | Montaj Hatları Dengeleme | Ders Notları |
14 | Örnek Olay | Ders Notları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Tüm haftalara ait ders notları fotokopiden temin edilebilmektedir. |
Ders Kaynakları | Alacapınar, F., Örnek Olay Yöntemi ve Eğitimde Örnek Olaylar, 2008. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Sürdürülebilir kalkınma ve mühendislik yönetimi alanında gelişmelerini sürdürülebilirliği sağlamak için yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve uygulama gerekliliğini bilir ve bunun için kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Mühendislik yönetimi kapsamında karşı karşıya kalabilecekleri genel bir takım problemlere sistematik olarak yaklaşıp, çeşitli çözüm teknikleri ile çözümler elde etme | ||||||
2 | Problemlerin tanımlanması ve çözüm teknikleri ile modellenmesi | ||||||
3 | Kaynaklardan etkin şekilde yararlanma becerisi | ||||||
4 | Alternatifler arasında en uygununu seçme | ||||||
5 | Stratejik, taktik ve operasyonel karar alma süreçlerini yönetebilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 13 | 26 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 162 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |