Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi MYİ 508 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ÖZER UYGUN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Tedarik Zinciri, müşteri gereksinimlerini doğrudan veya dolaylı olarak karşılayan tüm aşamalardan oluşmaktadır. Sadece üretici ve tedarikçileri değil, taşımacıları, depoları, perakendecileri ve müşterileri de içermektedir. Her firma içerisindeki tedarik zinciri, müşteri gereksinimlerini yerine getiren tüm fonksiyonlardan oluşmaktadır (ürün geliştirme, pazarlama, üretim ve operasyonlar, dağıtım, finans, müşteri hizmetleri).

Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi ürünlerin tedarikçilerden üreticilere ve dağıtıcılara hareketini ve bilginin, paranın ve ürünün her iki yöne hareketini içermektedir.  Bu bakımdan oluşan ilişkisel yapıya ‘Tedarik ağı’ veya ‘tedarik webi’ ifadesini kullanmak bile mümkündür. Tipik bir tedarik zinciri aşamaları: müşteriler, satıcılar, dağıtıcılar (toptancılar), imalatçılar ve tedarikçilerdir.

Dolayısıyla bu dersin amacı, Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi ana başlığı içerisinde yer alan çeşitli konuların teorik ve pratik bilgilerini öğrencilere kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Tedarik zincirini anlama, tedarik zincirinin bileşenleri, tedarik zincirinin karar aşamaları, dağıtım ağının tasarlanması, tesis yerleşimi ve kapasite ataması modelleri, tedarik zincirinde risk yönetimi ve esneklik, belirsizlik durumunda ağ tasarımı, envanter modelleri, talep tahmin modelleri, bütünleşik planlama, satış ve üretim planlama

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tedarik zincirini anlar, dağıtım ağı modellerini bilir Deney ve Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar,
2 Envanter ve stok yönetimi modellerini uygular Deney ve Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
3 Talep tahmin yöntemlerini kullanabilir Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar,
4 Bütünleşik planlama ile satış ve üretim planlaması yapabilir Deney ve Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tedarik Zincirini nlama, Tedarik Zinciri Bileşenler 1. Hafta Sunusu
2 Tedarik Zincirinde Karar Aşamaları 2. Hafta Sunusu
3 Dağıtım ağının tasarlanması 3. Hafta Sunusu
4 Ağ tasarım kararları, Tesis Yerleşimi ve Kapasite Ataması Modelleri 4. Hafta Sunusu
5 Tedarik zincirinde risk yönetimi ve esneklik 5. Hafta Sunusu
6 Envanter ve Stok Kavramları 6. Hafta Sunusu
7 Envanter ve Stok Yönetim Modelleri 7. Hafta Sunusu
8 Tedarik Zincirinde Talep Tahmini: Zaman serisi analizleri 8. Hafta Sunusu
9 Tedarik Zincirinde Talep Tahmini: Eğilim (Trend) bazlı teknikler, Mevsimsel değişim bazlı teknikler 9. Hafta Sunusu
10 Yıl içi sınavı Sınava hazırlık
11 Tedarik Zincirinde Bütünleşik Planlama 11. Hafta Sunusu
12 Tedarik Zincirinde Bütünleşik Planlama: Maliyet 12. Hafta Sunusu
13 Satış ve Üretim Planlama: Tedarik Zincirinde Arz ve Talebin Planlanması 13. Hafta Sunusu
14 Satış ve Üretim Planlama: Optimizasyon Uygulaması 14. Hafta Sunusu
Kaynaklar
Ders Notu

Doç. Dr. Özer Uygun, Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi Ders notları SABİS üzerinden paylaşılacaktır.

Ders Kaynakları

1. Chopra, S., & Meindl, P. (2004). Supply chain management: Strategy, planning, and operations – second edition. Pearson Prentice Hall.
2. Chopra, S., & Meindl, P., (2017). Tedarik Zinciri Yönetimi: Strateji, planlama ve operasyon, Çeviri Editörü: Emrah Bulut, Nobel.
3. Steven Nahmias, Production and Operations Analysis, 4th Ed. 2001
4. Heizer and Render, Operations Management, 9th ed.
5. Hamdy Taha, Operations Research: An Introduction, 9th Ed., 2011
6. Mehmet Tanyaş, Murat Baskak, Üretim Planlama ve Kontrol, İrfan Yayımcılık
7. Gönül Yenersoy, Üretim Planlama Kontrol, Papatya Yayınevi

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. X
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. X
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Sürdürülebilir kalkınma ve mühendislik yönetimi alanında gelişmelerini sürdürülebilirliği sağlamak için yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve uygulama gerekliliğini bilir ve bunun için kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
1 Tedarik zincirini anlar, dağıtım ağı modellerini bilir 3 3
2 Envanter ve stok yönetimi modellerini uygular 3 0 3
3 Talep tahmin yöntemlerini kullanabilir 3
4 Bütünleşik planlama ile satış ve üretim planlaması yapabilir 3 3
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 25
1. Ödev 38
2. Ödev 37
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 7 7
Kısa Sınav 1 5 5
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 138
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,52
Dersin AKTS Kredisi 6