Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yönetimde Karar Verme Teknikleri | MYİ 504 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HARUN REŞİT YAZĞAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. HARUN REŞİT YAZĞAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | işletmenin sahip olduğu kaynakların etkin kullanılabilme yeteneğinin kazandırılması |
Dersin İçeriği | Bu ders öncelikli olarak işletmelerdeki problemlerin modellerinin nasıl kurulacağı incelecektir. Daha sonrasında kurulan modelin çözüm teknikleri üzerinde durulacaktır. Ulaştırma modelleri ve çözüm önerileri incelendikten sonra Envanter modelleri ve çeşitleri detaylı bir şekilde işlenecektir. Kuyruk modelleri ve işletmelerde nasıl kullanılabileceği üzerinde durulacaktır. Doğrusal Olmayan modeller ve çözüm teknikleri ve Yapay Zeka Tabanlı optimizasyon algoritmaları işlenecektir. Sonraki bölümde ise, üretim çizelgeleme, hat dengeleme ve yalın üretim üzerinde durulacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Karar vermede kullanılan belli başlı tekniklerin öğrenilmesi | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Problemlerin Modellenmesi ve Çözüm tekniklerinin geliştirilmesi | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
3 | Kaynakların etkin kullanım becerisi | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | İşletme için stratejik kararların alınması becerisi | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
5 | Değişen şartlar altında en uygun kararların alınması becerisi | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Doğrusal Modeller | |
2 | Doğrusal Modellerin Çözüm Teknikleri | |
3 | Ulaştırma Modelleri ve Çözümleri | |
4 | Envanter Problemleri | |
5 | Envanter Problemleri | |
6 | Kuyruk Teorisi | |
7 | Doğrusal Olmayan Modeller | |
8 | Doğrusal Olmayan Modeller | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Üretim Çizelgeleme | |
11 | Hat Dengeleme Problemleri | |
12 | Hat Dengeleme Problemleri | |
13 | Benzetim Problemi | |
14 | Benzetim Problemi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Operation Research,Wayne Winston |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Sürdürülebilir kalkınma ve mühendislik yönetimi alanında gelişmelerini sürdürülebilirliği sağlamak için yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve uygulama gerekliliğini bilir ve bunun için kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Karar vermede kullanılan belli başlı tekniklerin öğrenilmesi | ||||||
2 | Problemlerin Modellenmesi ve Çözüm tekniklerinin geliştirilmesi | ||||||
3 | Kaynakların etkin kullanım becerisi | ||||||
4 | İşletme için stratejik kararların alınması becerisi | ||||||
5 | Değişen şartlar altında en uygun kararların alınması becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
1. Ödev | 50 |
2. Ödev | 50 |
Toplam | 140 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 200 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |