Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Medya İşletmeciliği ve Ekonomisi RTS 405 7 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi IŞIL ŞİMŞEK
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi IŞIL ŞİMŞEK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı
Dersin İçeriği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Medyadaki yoğunlaşma ve sahiplik yapıları çerçevesinde medya atmosferini makro anlamda değerlendirebilecektir.
2 Hem geleneksel hem de yeni medyanın önemli gelir kaynaklarından biri olan reklam endüstrisinin işleyişini yorumlayabilecektir.
3 Basın ekonomisini ve işletmeciliğini tanımlayabilecektir.
4 Radyo ve televizyon sektörünün ekonomisini ve işletmecilik yapısını açıklayabilecektir.
5
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Medya Ekonomisine Giriş
2 Medyada Sahiplik Sorunu ve Tekelleşme Eğilimleri
3 Reklam Endüstrisi ve Medya
4 Basın İşletmeciliği
5 Radyo-Televizyon Sektörünün Ekonomisi ve İşletmeciliği
6 Sinema Sektörünün Ekonomisi ve İşletmeciliği
7 Yeni Medya ve Yaratıcı Endüstri
8 Ara Sınav
9 Medya İşletmelerinde Çalışanların Yaşamı
10 Medyada Rekabet ve Analiz Seviyeleri
11 Medyanın Küreselleşmesinde Temel Meseleler
12 Medya İşletmeciliğinde Ekonomi-Politik Meseleler
13 Medya İşletmeciliği için Yönle
14 Medya Ekonomi Araştırmalarında Gelecek Yönelimler
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İletişim Bilimine ve radyo, tv ve sinema mesleğine ilişkin temel kavramları ve ilkeleri bilir
2 Radyo, tv ve sinemanın tarihsel bilgisini ve teknolojik gelişmelerin etkisiyle geldiği noktayı kavrar.
3 Yapım, yönetim, senaryo, görüntü yönetimi, kurgu ve ses tasarımı gibi alanlara yönelik profesyonel bir kavrayış ve uygulama becerisi elde eder.
4 Radyo, televizyon ve sinema alanlarına dair kavramlar, yaklaşımlar ve tartışmalar ile başka disiplinler arasında bağlantı kurar.
5 Geliştirdiği projelerin gerçekleşmesi için gerekli ekip ve donanımı kurar ve koordine eder.
6 Küreselleşme ekseninde iletişimin ulusal, uluslararası ve kültürlerarası boyutlarını bilir.
7 İletişim araçlarının toplumsal etkilerini, araştırma ve analiz yöntemlerini bilir.
8 Radyo, Tv ve sinemanın hukuki, siyasi, ekonomik, tarihi, kültürel ve sosyolojik boyutlarını bilir.
9 Geleneksel medya ve yeni medya mecralarında içerik üretme, yayınlama beceresine sahiptir.
10 Radyo, Tv ve sinema alanında mesleki sorunlarını tanımlama ve bu sorunlara ilişkin açıklama getirebilme becerisine sahiptir.
11 Enformasyon kaynaklarına erişimi ve ürettiği içeriği doğrulama becerisine sahiptir.
12 İletişim teknolojilerini takip etme ve üretim süreçlerinde etkin kullanabilme becerisine sahiptir.
13 Eleştirel bakış açısıyla medya içeriklerini değerlendirebilme becerisine sahiptir.
14 Fotoğraf çekme, düzenleme ve mizanpaj yapabilme becerisine sahiptir.
15 Bilimsel bir araştırmayı tasarlama, yürütme ve sonuçlarını raporlaştırma becerisine sahiptir.
16 Edindiği kuramsal bilgiyi mesleki uygulamalarda kullanabilme becerisine sahiptir.
17 Radyo, Tv ve sinema alanında bireysel ve ekip çalışmaları gerçekleştirerek sorumluluk alır.
18 Radyo, Tv ve sinema alanında yaşanan teknolojik gelişmeleri takip eder.
19 Radyo, Tv ve sinema alanıyla ilişkili fikirlerini, sorunlara ilişkin çözüm alternatiflerini bilimsel verilerle destekler.
20 Medya teknolojilerini etkin kullanma yetkinliğine sahiptir.
21 Zaman sınırlamasıyla çalışma, düşünme, yazma ve hızlı karar verme yetkinliğine sahiptir.
22 Radyo, televizyon ve sinema alanında yaratıcı projeler üretir ve yenilikçi bir yaklaşım sergiler.
23 Medya sektöründeki yeni kavram ve yaklaşımları yakından takip ederek mesleki gelişim sağlar.
24 Medyada özgün projeler geliştirmeyi hedefler ve orijinal fikirler üretir.
25 Kendisini en uygun şekilde ifade edebilme ve etkili iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24 PÇ 25
1 Medyadaki yoğunlaşma ve sahiplik yapıları çerçevesinde medya atmosferini makro anlamda değerlendirebilecektir.
2 Hem geleneksel hem de yeni medyanın önemli gelir kaynaklarından biri olan reklam endüstrisinin işleyişini yorumlayabilecektir.
3 Basın ekonomisini ve işletmeciliğini tanımlayabilecektir.
4 Radyo ve televizyon sektörünün ekonomisini ve işletmecilik yapısını açıklayabilecektir.
5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
Toplam 50
1. Final 50
Toplam 50
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)