Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ekonomi | ILT 204 | 4 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ŞÜKRÜ CİCİOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Bir bilim dalı olarak ekonominin temel mantığını kavramak. Ekonomi ile alakalı kavramların anlaşılması. Ekonomik olayların incelenmesi ve yorumlanması için temel kuralların açıklanması... |
Dersin İçeriği | Ekonomiye giriş, ekonomik düşünceler, ekonomi biliminin tanımı ve diğer bilimlerle ilgisi, Ekonomik sistemler, nüfus meseleleri ve ekonomik büyüme, Fiyat mekanizmasının işleyişi, arz-talep kanunları ve ekonomik karar birimleri, Üretim , üretim maliyetleri ve üretim faktörleri, tabiat, emek, sermaye, Teşebbüs ve türleri, İşgücü ve işsizlik sorunları, uluslar arası iş gücü akımları, Bankalar ve para, enflasyon, deflasyon ve devalüasyon, Yabancı sermaye, çok uluslu şirketler... |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir bakış açısından hareketle, iktisadi konularda analitik yönden tutarlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisine sahip olma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
2 | Genel mikro iktisat teorisi hakkında bilgili olma. | Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Boşluk Doldurma Testleri, |
3 | Genel makro iktisat teorisi hakkında bilgili olma. | Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Boşluk Doldurma Testleri, |
4 | Uluslararası iktisat teorisi ve politikası hakkında bilgili olma | Soru-Cevap, Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Boşluk Doldurma Testleri, |
5 | İktisadın sosyal bir bilim olduğu gerçeğini göz önünde bulundurarak toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma. | Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Boşluk Doldurma Testleri, |
6 | Temel ekonometri ve istatistik teorilerini mikro ve makro iktisadi problemlere çözüm üretmede kullanabilme yeteneğine sahip olma. | Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, |
7 | Genel işletme yönetimi, pazarlama, insan kaynakları idaresi, şirket finansmanı, turizm işletmeciliği ve kamu idareciliği gibi kendilerinin seçtiği fakat bölümün direkt eğitim konusuna girmeyen alanlardan birinde de uzmanlaşmaya sahip olma | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, |
8 | Kamu, endüstri, tarım, çevre ve doğal kaynaklar, çalışma, bilgi ve mülkiyet ekonomileri, uluslararası finans, para banka, iktisadi büyüme ve kalkınma, politik iktisat ve ekonometrik yöntemler gibi alanlardan kendilerinin seçtiği iktisadın alt dallarından dördünde uzmanlaşma hedefine sahip olma | Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
9 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olma. | Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Boşluk Doldurma Testleri, |
10 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken yeterli düzeyde muhasebe bilgisine sahip olma. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, |
11 | Türkçede olduğu gibi bir yabancı dilde de yazılı (ve tercihen ilave olarak sözlü) iletişim becerisine sahip olma. | Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, |
12 | Hem temel bilgisayar kullanımlarını (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SAS, SPSS, Eviews, Access, Minitab ve benzeri) kullanabilme | Gözlem, | Eşleştirme Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İktisadi Hayata Toplu Bakış, Genel Kavramlar, İktisadi Olay ve Tarafları, Kıtlık (Nedret Kanunu), İktisadi Adam Davranışı ve Tarafların Davranış Biçimleri | Salih Şimşek- M Kemal Aydın, İktisat Bilimine Giriş, Değişim Yayınları, İstanbul, 2004 (4.Baskı), |
2 | Piyasa, Talep ve Talebi Etkileyen Unsurlar, Arz ve Arzı Etkileyen Unsurlar, Piyasa Dengesi, Piyasa Dengesinde Meydana Gelen Değişmeler, | Salih Şimşek- M Kemal Aydın, İktisat Bilimine Giriş, Değişim Yayınları, İstanbul, 2004 (4.Baskı), |
3 | Esneklik (Elastiklik): Talep ve Arz Esneklikleri, Hesaplama Şekilleri ve Yorumları | Salih Şimşek- M Kemal Aydın, İktisat Bilimine Giriş, Değişim Yayınları, İstanbul, 2004 (4.Baskı), |
4 | Arz ve Talep Uygulamaları: Vergi, Teşvik, Taban ve Tavan Fiyatlamaları | Salih Şimşek- M Kemal Aydın, İktisat Bilimine Giriş, Değişim Yayınları, İstanbul, 2004 (4.Baskı), |
5 | Tüketici Dengesi: Fayda Analizi, Eş-Fayda ve Bütçe fonksiyonları ile tüketici dengesinin belirlenmesi | Salih Şimşek- M Kemal Aydın, İktisat Bilimine Giriş, Değişim Yayınları, İstanbul, 2004 (4.Baskı), |
6 | Üretim Teorisi (Üretici Dengesi): Azalan Verim Kanunu, Eş-Ürün ve Maliyet Doğrusu Fonksiyonları, Uzu Dönem Üretim Maliyetlerinin Belirlenmesi | Salih Şimşek- M Kemal Aydın, İktisat Bilimine Giriş, Değişim Yayınları, İstanbul, 2004 (4.Baskı), |
7 | Piyasalar: Tam Rekabet ve Eksik Rekabet Piyasaları | Salih Şimşek- M Kemal Aydın, İktisat Bilimine Giriş, Değişim Yayınları, İstanbul, 2004 (4.Baskı), |
8 | ARA SINAV | |
9 | Makro İktisada Giriş: Milli Gelir, Büyüme, İşsizlik ve Enflasyonun Hesaplanması ve Yorumlanması | Salih Şimşek- M Kemal Aydın, İktisat Bilimine Giriş, Değişim Yayınları, İstanbul, 2004 (4.Baskı), |
10 | Harcama Yöntemine Göre Milli Gelir Dengesi: Çarpan ve Hızlandıran Mekanizmalarının İşleyişi | Salih Şimşek- M Kemal Aydın, İktisat Bilimine Giriş, Değişim Yayınları, İstanbul, 2004 (4.Baskı), |
11 | Açık ve Kapalı Ekonomilerde Maliye Politikaları | Salih Şimşek- M Kemal Aydın, İktisat Bilimine Giriş, Değişim Yayınları, İstanbul, 2004 (4.Baskı), |
12 | Para, Bankacılık Sistemi, Para Teorisi ve Para Politikası | Salih Şimşek- M Kemal Aydın, İktisat Bilimine Giriş, Değişim Yayınları, İstanbul, 2004 (4.Baskı), |
13 | AS-AD Analizi | Salih Şimşek- M Kemal Aydın, İktisat Bilimine Giriş, Değişim Yayınları, İstanbul, 2004 (4.Baskı), |
14 | Uluslararası Ekonomi: Ticaret Teorisi ve Politikaları | Salih Şimşek- M Kemal Aydın, İktisat Bilimine Giriş, Değişim Yayınları, İstanbul, 2004 (4.Baskı), |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim üyesinin ders notları |
Ders Kaynakları | İktisada Giriş adı taşıyan tüm kitaplar kullanılabilir |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İletişim Bilimine ve radyo, tv ve sinema mesleğine ilişkin temel kavramları ve ilkeleri bilir | ||||||
2 | Radyo, tv ve sinemanın tarihsel bilgisini ve teknolojik gelişmelerin etkisiyle geldiği noktayı kavrar. | ||||||
3 | Yapım, yönetim, senaryo, görüntü yönetimi, kurgu ve ses tasarımı gibi alanlara yönelik profesyonel bir kavrayış ve uygulama becerisi elde eder. | ||||||
4 | Radyo, televizyon ve sinema alanlarına dair kavramlar, yaklaşımlar ve tartışmalar ile başka disiplinler arasında bağlantı kurar. | ||||||
5 | Geliştirdiği projelerin gerçekleşmesi için gerekli ekip ve donanımı kurar ve koordine eder. | ||||||
6 | Küreselleşme ekseninde iletişimin ulusal, uluslararası ve kültürlerarası boyutlarını bilir. | ||||||
7 | İletişim araçlarının toplumsal etkilerini, araştırma ve analiz yöntemlerini bilir. | ||||||
8 | Radyo, Tv ve sinemanın hukuki, siyasi, ekonomik, tarihi, kültürel ve sosyolojik boyutlarını bilir. | ||||||
9 | Geleneksel medya ve yeni medya mecralarında içerik üretme, yayınlama beceresine sahiptir. | ||||||
10 | Radyo, Tv ve sinema alanında mesleki sorunlarını tanımlama ve bu sorunlara ilişkin açıklama getirebilme becerisine sahiptir. | ||||||
11 | Enformasyon kaynaklarına erişimi ve ürettiği içeriği doğrulama becerisine sahiptir. | ||||||
12 | İletişim teknolojilerini takip etme ve üretim süreçlerinde etkin kullanabilme becerisine sahiptir. | ||||||
13 | Eleştirel bakış açısıyla medya içeriklerini değerlendirebilme becerisine sahiptir. | ||||||
14 | Fotoğraf çekme, düzenleme ve mizanpaj yapabilme becerisine sahiptir. | ||||||
15 | Bilimsel bir araştırmayı tasarlama, yürütme ve sonuçlarını raporlaştırma becerisine sahiptir. | ||||||
16 | Edindiği kuramsal bilgiyi mesleki uygulamalarda kullanabilme becerisine sahiptir. | ||||||
17 | Radyo, Tv ve sinema alanında bireysel ve ekip çalışmaları gerçekleştirerek sorumluluk alır. | ||||||
18 | Radyo, Tv ve sinema alanında yaşanan teknolojik gelişmeleri takip eder. | ||||||
19 | Radyo, Tv ve sinema alanıyla ilişkili fikirlerini, sorunlara ilişkin çözüm alternatiflerini bilimsel verilerle destekler. | ||||||
20 | Medya teknolojilerini etkin kullanma yetkinliğine sahiptir. | ||||||
21 | Zaman sınırlamasıyla çalışma, düşünme, yazma ve hızlı karar verme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
22 | Radyo, televizyon ve sinema alanında yaratıcı projeler üretir ve yenilikçi bir yaklaşım sergiler. | ||||||
23 | Medya sektöründeki yeni kavram ve yaklaşımları yakından takip ederek mesleki gelişim sağlar. | ||||||
24 | Medyada özgün projeler geliştirmeyi hedefler ve orijinal fikirler üretir. | ||||||
25 | Kendisini en uygun şekilde ifade edebilme ve etkili iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir bakış açısından hareketle, iktisadi konularda analitik yönden tutarlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisine sahip olma | |||||||||||||||||||||||||
2 | Genel mikro iktisat teorisi hakkında bilgili olma. | |||||||||||||||||||||||||
3 | Genel makro iktisat teorisi hakkında bilgili olma. | |||||||||||||||||||||||||
4 | Uluslararası iktisat teorisi ve politikası hakkında bilgili olma | |||||||||||||||||||||||||
5 | İktisadın sosyal bir bilim olduğu gerçeğini göz önünde bulundurarak toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma. | |||||||||||||||||||||||||
6 | Temel ekonometri ve istatistik teorilerini mikro ve makro iktisadi problemlere çözüm üretmede kullanabilme yeteneğine sahip olma. | |||||||||||||||||||||||||
7 | Genel işletme yönetimi, pazarlama, insan kaynakları idaresi, şirket finansmanı, turizm işletmeciliği ve kamu idareciliği gibi kendilerinin seçtiği fakat bölümün direkt eğitim konusuna girmeyen alanlardan birinde de uzmanlaşmaya sahip olma | |||||||||||||||||||||||||
8 | Kamu, endüstri, tarım, çevre ve doğal kaynaklar, çalışma, bilgi ve mülkiyet ekonomileri, uluslararası finans, para banka, iktisadi büyüme ve kalkınma, politik iktisat ve ekonometrik yöntemler gibi alanlardan kendilerinin seçtiği iktisadın alt dallarından dördünde uzmanlaşma hedefine sahip olma | |||||||||||||||||||||||||
9 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olma. | |||||||||||||||||||||||||
10 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken yeterli düzeyde muhasebe bilgisine sahip olma. | |||||||||||||||||||||||||
11 | Türkçede olduğu gibi bir yabancı dilde de yazılı (ve tercihen ilave olarak sözlü) iletişim becerisine sahip olma. | |||||||||||||||||||||||||
12 | Hem temel bilgisayar kullanımlarını (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SAS, SPSS, Eviews, Access, Minitab ve benzeri) kullanabilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 85 |
1. Kısa Sınav | 5 |
2. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 5 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 117 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |