Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çatışma Yönetimi ve Barış Gazeteciliği | GZT 041 | 0 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. ALİ ÇINAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çatışma ve Barış kavramlarının habercilikte kullanımını öğrenmek. Barış Gazeteciliği örnekleri bağlamında haber okuryazarlığını yapabilmek. Çatışma Yönetiminin gerekli olduğu haber durumlarını öğrenmek. |
Dersin İçeriği | Barış Gazeteciğili faaliyetlerinin kapsamlı bir şekilde değerlendirilmesi yapılacaktır. Medya kurumları ve çalışanlarının Barış Gazeteciliğinin üzerindeki etkileri değerlendirilecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | - Çatışma ve Barış kavramlarının tanımını yapmak. Çatışma ve Barış Haberciliğini oluşturan koşulları öğrenebilmek. | ||
2 | - Barış Gazeteciliğinin tarihsel süreçte geçirdiği evreleri akademik düzeyde değerlendirebilmek. | ||
3 | - Medyanın örgütsel yapısının Barış Gazeteciliği üzerindeki etkilerini gözlemleyebilmek. | ||
4 | - Medya profesyonellerinin yaklaşımlarının Barış Gazeteciliği kapsamında değerlendirmesini yapmak. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse genel bakış | |
2 | Çatışma Yönetimi ve Barış Gazeteciliğinin farklı tanımları ve bu gazetecilik türünü diğerlerinden farklılaştıran özellikler | |
3 | Çatışma Yönetimi ve Barış Gazeteciliğinin ortaya çıkış koşulları ve bu koşulların değerlendirilmesi. | |
4 | Çatışma Yönetimi ile alakalı psikoloji alanında yapılan çalışmaların incelenmesi | |
5 | Çatışma Yönetimi ve Barış Gazeteciliğinin pratikleri ve araştırmacı gazeteciliğin farklı anlamları. | |
6 | Bürokrasi, Kanunlar bağlamında Çatışma Yönetimi ve Barış Gazeteciliğinin karşı karşıya kaldığı durumların incelenmesi. | |
7 | Medya sahiplik yapısı ve Çatışma Yönetimi ve Barış Gazeteciğili arasındaki bağıntıların değerlendirilmesi. | |
8 | Vize Sınavı | |
9 | Çatışma Yönetimi ve Barış Gazeteciliği’nde yetkinlik için saha araştırmalarının yapılması. | |
10 | Yapılan Saha araştırmalarının karşılıklı değerlendirilmesi | |
11 | Dünyadan Çatışma Yönetimi ve Barış Gazeteciliği örnekleri | |
12 | Türkiye’den Çatışma Yönetimi ve Barış Gazeteciliği örnekleri | |
13 | Çatışma Yönetimi ve Barış Gazeteciliğinin bir gazetecilik türü olarak karşı karşıya kalabileceği olumsuz durumlar ve gelecek ile ilgili değerlendirmeler. | |
14 | Final Sınavı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | İnal A (2009) Haber Medyası, Siyaset ve ‘Terör’, Terör ve Haber Söylemi, M. Şeker ve N.T. Şeker (ed.) içinde, İstanbul: Literatürk Yayınları, Alankuş S (2009) Yeni Habercilik Arayışları: Hak Odaklı Habercilik, Yurttaş Gazeteciliği, Barış Gazeteciliği, Sevda Alankuş (der.) içinde, Gazeteciliğe Başlarken: Okuldan Haber Odasına, İstanbul: IPS İletişim Vakfı Yayınları, Dökmen, Ü.(2013). “İletişim Çatışmaları ve Empati” Remzi Kitabevi.İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1.1. İletişim bilimine ve gazetecilik mesleğine ilişkin temel kavramları ve ilkeleri bilir. | ||||||
2 | 1.2. Haber değerine sahip bilgiye erişim yöntemlerini, haber toplama ve yazmayı bilir. | ||||||
3 | 1.3. Gazeteciliğin tarihsel bilgisini ve teknolojik gelişmelerin etkisiyle geldiği noktayı kavrar. | ||||||
4 | 1.4. Gazeteciliğin yapısal, yönetsel ve teknik özelliklerini bilir. | ||||||
5 | 1.5. Haber kaynaklarını değerlendirmeyi ve haber kaynaklarının sınıflandırılmasını bilir. | ||||||
6 | 1.6. Farklı habercilik türlerine ilişkin bilgi sahibidir. | ||||||
7 | 1.7. Küreselleşme ekseninde iletişimin ulusal, uluslararası ve kültürlerarası boyutlarını bilir. | ||||||
8 | 1.8. İletişim araçlarının toplumsal etkilerini, araştırma ve analiz yöntemlerini bilir. | ||||||
9 | 1.9. Gazetecilik mesleğinin hukuki, siyasi, ekonomik, tarihi, kültürel ve sosyolojik boyutlarını bilir. | ||||||
10 | 2.1. Geleneksel medya ve yeni medya mecralarında içerik üretme, yayınlama beceresine sahiptir. | ||||||
11 | 2.2. Haber kaynaklarına erişim ve ürettiği haberi doğrulama becerisine sahiptir. | ||||||
12 | 2.3. Gazeteciliğin mesleki sorunlarını tanımlama ve bu sorunlara ilişkin açıklama getirebilme becerisine sahiptir. | ||||||
13 | 2.4. Eleştirel bakış açısıyla medya içeriklerini değerlendirebilme becerisine sahiptir. | ||||||
14 | 2.5. İletişim teknolojilerini takip etme ve üretim süreçlerinde etkin kullanabilme becerisine sahiptir. | ||||||
15 | 2.6. Özdenetim ve editoryal kontrol yapabilme donanımına sahiptir. | ||||||
16 | 2.7. Fotoğrafı çekme, düzenleme ve mizanpaj yapabilme becerisine sahiptir. | ||||||
17 | 2.8. Bilimsel bir araştırmayı tasarlama, yürütme ve sonuçlarını raporlaştırma becerisine sahiptir. | ||||||
18 | 2.9. Edindiği kuramsal bilgiyi mesleki uygulamalarda kullanabilme becerisine sahiptir. | ||||||
19 | 3.1. Gazetecilik ve habercilik alanında bireysel ve ekip çalışmaları gerçekleştirerek sorumluluk alır. | ||||||
20 | 3.2. Gazetecilik ve habercilik alanında yaşanan teknolojik gelişmeleri takip eder. | ||||||
22 | 3.3. Medya teknolojilerini etkin kullanma yetkinliğine sahiptir. | ||||||
23 | 3.5. Gazeteciliğin farklı uzmanlık alanları için haber üretir. | ||||||
24 | 3.4. Gazetecilik ve habercilikle ilgili fikirlerini, sorunlara ilişkin çözüm alternatiflerini bilimsel verilerle destekler. | ||||||
25 | 3.6. Zaman sınırlamasıyla çalışma, düşünme, yazma ve hızlı karar verme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
26 | 3.7. Gazete ve haber sitesi tasarlayarak bu ortamlar için içerik üretir. | ||||||
27 | 3.8. Kendisini en uygun şekilde ifade edebilme ve etkili iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
28 | 3.9. Medya sektöründeki yeni kavram ve yaklaşımları yakından takip ederek mesleki gelişim sağlar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | PÇ 28 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | - Çatışma ve Barış kavramlarının tanımını yapmak. Çatışma ve Barış Haberciliğini oluşturan koşulları öğrenebilmek. | ||||||||||||||||||||||||||||
2 | - Barış Gazeteciliğinin tarihsel süreçte geçirdiği evreleri akademik düzeyde değerlendirebilmek. | ||||||||||||||||||||||||||||
3 | - Medyanın örgütsel yapısının Barış Gazeteciliği üzerindeki etkilerini gözlemleyebilmek. | ||||||||||||||||||||||||||||
4 | - Medya profesyonellerinin yaklaşımlarının Barış Gazeteciliği kapsamında değerlendirmesini yapmak. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|