Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Siyasal İletişim | GZT 002 | 0 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SAFİYYE NİLÜFER PEKŞEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Siyasal iletişimle ilgili kavramları ve kuramsal yaklaşımları incelemek. Siyasal iletişimi hem geleneksel hem de eleştirel bir perspektif içerisinde çözümlemek. Siyasal iletişimin politik meşruiyeti sağlamadaki rolünü ortaya koymak Politik konuşma ve politik söylem üzerinde medya etkilerini çözümlemek. |
Dersin İçeriği | Siyasal iletişimdeki uzmanlaşmanın siyasal kampanyalar, siyasal pazarlama, siyasal reklamlar üzerinde ne gibi değişiklikler yarattığını ortaya koymak. Seçmenin oy verme davranışı üzerinde etkili olabilecek unsurları belirlemek. Bireyin siyasetin bir öznesi olabilmesinde sivil toplumun, sivil itaatsizlik eylemlerinin, yeni toplumsal hareketlerin rolünü ortaya koymak. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Siyasal iletişime ilişkin kavramlar ve kuramsal yaklaşımları bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | Siyasal iletişimin önemli aktörlerinden birinin de bireyler olduğunu ve bireyin neden siyasetin bir öznesi olması gerektiğini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
3 | Siyasal iletişim konusunda uzmanlaşır ve siyasal kampanya çalışmalarında yer alabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Siyasal danışmanlık konusunda gerekli olan alt yapıyı edinebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, akış ve öğrencilerden beklentiler | |
2 | Siyasal İletişim ve Siyasal Aktörler: tanımlama ve kavramlaştırma, siyaset ve iletişim kavramları arasındaki bağlantılar | |
3 | Siyasal iletişimin akademik örgütlenme içindeki gelişimi ve farklı siyasal iletişim kavrayışları | |
4 | Siyasal iletişimin kurumsallaşması ve basın özgürlüğü mücadelesi | |
5 | Tekelleşmenin iletişim ortamında yaygınlık kazanması ve kamu hizmeti yayıncılığı | |
6 | Siyasal örgütlerin iletişimi uzmanlık alanı olarak görme eğilimleri | |
7 | Meşruluk ve yönetememe krizi tanımlarında siyasal iletişim. Yeni toplumsal hareketler ve demokratik katılım olanakları | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Siyasal kampanya ve reklamların seçmen üzerinde etkisi | |
10 | Siyasetçilerin imajı ve siyasal uzmanlar | |
11 | Ana akım ve eleştirel yaklaşımlarda kamusal alan ve kamuoyu | |
12 | Sosyo psikolojik bir kavram olarak kamuoyu ve kamuoyu araştırmaları | |
13 | Medyatik siyaset ve siyasetin teatralleşmesi | |
14 | Dersin genel değerlendirmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Aysel Aziz (2014), Sİyasal İletişim, Ankara, Nobel Yayıncılık Erol Çankaya (2015), Siyasal İletişim, Ankara: İmge Kitapevi Özkan, A. Siyasal İletişim Stratejileri, 2007, İstanbul. Heywood, A. (2006). Siyaset, Özipek, B.B. ve ark. (çev.), Liberte Yayınları, Ankara, Siyaset Nedir?, 1-15. Tokgöz, O. (1986). "Siyasal İletişim", Atauz, S. (der.), Türkiye'de Sosyal Bilim Araştırmalarının Gelişimi içinde, Türk Sosyal Bilimler Derneği, Olgaç Matbaası, Ankara, 97-116. Wolton, D. (1991). "Siyasal İletişim: Bir Model Yaratmak", Birikim Sayı 30, 51-58. Aziz, A. (2007). Siyasal İletişim, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, Siyasal İletişimin Olgu ve Süreci, 3-7. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1.1. İletişim bilimine ve gazetecilik mesleğine ilişkin temel kavramları ve ilkeleri bilir. | X | |||||
2 | 1.2. Haber değerine sahip bilgiye erişim yöntemlerini, haber toplama ve yazmayı bilir. | X | |||||
3 | 1.3. Gazeteciliğin tarihsel bilgisini ve teknolojik gelişmelerin etkisiyle geldiği noktayı kavrar. | X | |||||
4 | 1.4. Gazeteciliğin yapısal, yönetsel ve teknik özelliklerini bilir. | X | |||||
5 | 1.5. Haber kaynaklarını değerlendirmeyi ve haber kaynaklarının sınıflandırılmasını bilir. | X | |||||
6 | 1.6. Farklı habercilik türlerine ilişkin bilgi sahibidir. | X | |||||
7 | 1.7. Küreselleşme ekseninde iletişimin ulusal, uluslararası ve kültürlerarası boyutlarını bilir. | X | |||||
8 | 1.8. İletişim araçlarının toplumsal etkilerini, araştırma ve analiz yöntemlerini bilir. | X | |||||
9 | 1.9. Gazetecilik mesleğinin hukuki, siyasi, ekonomik, tarihi, kültürel ve sosyolojik boyutlarını bilir. | X | |||||
10 | 2.1. Geleneksel medya ve yeni medya mecralarında içerik üretme, yayınlama beceresine sahiptir. | X | |||||
11 | 2.2. Haber kaynaklarına erişim ve ürettiği haberi doğrulama becerisine sahiptir. | X | |||||
12 | 2.3. Gazeteciliğin mesleki sorunlarını tanımlama ve bu sorunlara ilişkin açıklama getirebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
13 | 2.4. Eleştirel bakış açısıyla medya içeriklerini değerlendirebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
14 | 2.5. İletişim teknolojilerini takip etme ve üretim süreçlerinde etkin kullanabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
15 | 2.6. Özdenetim ve editoryal kontrol yapabilme donanımına sahiptir. | X | |||||
16 | 2.7. Fotoğrafı çekme, düzenleme ve mizanpaj yapabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
17 | 2.8. Bilimsel bir araştırmayı tasarlama, yürütme ve sonuçlarını raporlaştırma becerisine sahiptir. | X | |||||
18 | 2.9. Edindiği kuramsal bilgiyi mesleki uygulamalarda kullanabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
19 | 3.1. Gazetecilik ve habercilik alanında bireysel ve ekip çalışmaları gerçekleştirerek sorumluluk alır. | X | |||||
20 | 3.2. Gazetecilik ve habercilik alanında yaşanan teknolojik gelişmeleri takip eder. | X | |||||
22 | 3.3. Medya teknolojilerini etkin kullanma yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
23 | 3.5. Gazeteciliğin farklı uzmanlık alanları için haber üretir. | X | |||||
24 | 3.4. Gazetecilik ve habercilikle ilgili fikirlerini, sorunlara ilişkin çözüm alternatiflerini bilimsel verilerle destekler. | X | |||||
25 | 3.6. Zaman sınırlamasıyla çalışma, düşünme, yazma ve hızlı karar verme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
26 | 3.7. Gazete ve haber sitesi tasarlayarak bu ortamlar için içerik üretir. | ||||||
27 | 3.8. Kendisini en uygun şekilde ifade edebilme ve etkili iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
28 | 3.9. Medya sektöründeki yeni kavram ve yaklaşımları yakından takip ederek mesleki gelişim sağlar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | PÇ 28 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Siyasal iletişime ilişkin kavramlar ve kuramsal yaklaşımları bilir. | ||||||||||||||||||||||||||||
2 | Siyasal iletişimin önemli aktörlerinden birinin de bireyler olduğunu ve bireyin neden siyasetin bir öznesi olması gerektiğini bilir. | ||||||||||||||||||||||||||||
3 | Siyasal iletişim konusunda uzmanlaşır ve siyasal kampanya çalışmalarında yer alabilir. | ||||||||||||||||||||||||||||
4 | Siyasal danışmanlık konusunda gerekli olan alt yapıyı edinebilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 3 | 9 | 27 |
Proje / Tasarım | 3 | 9 | 27 |
Performans Görevi (Atölye) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |