Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uluslararası İletişim | GZT 027 | 0 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır |
Önerilen Seçmeli Dersler | Uluslararası ilişkiler ve kurumlar Siyasal Düşünceler Tarihi |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SERHAT YETİMOVA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amacı, uluslararası iletişimin temel aktörleri ve arçları ile dönüşen dünya düzeni hakkında bilgi aktarımında bulunarak uluslararası politikada kitle iletişim araçlarının aynadığı rolü anlatmaktır. |
Dersin İçeriği | Uluslararası iletişimin anlamı ve kapsamı, dünya düzeni, uluslararası medya kuruluşları, küresel sermeya, kitle iletişim araçları-uluslararası güç mücadelelesi ilişkisi, küreselleşme ve iletişim ilişkisi, uluslararası politika ve dış politika gibi konuları içermektedir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İletişim, küreselleşme, kültür kavramlarını tanımlayabilecek | Anlatım, | |
2 | Küreselleşmenin dönemlerini ve kavram üzerine yapılan tartışmaları tanımlayabilecek | Anlatım, | |
3 | İletişim ve iletişim türlerini tanımlayabilecek | Anlatım, | |
4 | Sosyal bir olgu olan iletişim kavramını çok yönlü olarak tanımlayabilecek | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
5 | Uluslararası haber ajanslarının işleyişi, küresel radyo ve televizyon kuruluşları konularını açıklayabilecek | Anlatım, | |
6 | Uluslararası iletişim kavramını çok yönlü olarak tanımlayabilecek | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Uluslararası İletişimin Altyapısı | |
2 | Küresel Medya Sistemleri | |
3 | Küresel Medya Sistemleri | |
4 | Uluslararası Medya ve dış politika | |
5 | İletişim ve Güç | |
6 | İletişim ve Güç | |
7 | Küresel İletişim Kültürleri | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Küreselleşme ve İletişim | |
10 | Küreselleşme ve İletişim | |
11 | Küresel Haber Ağlar | |
12 | Uluslararası iletişimde medyanın araçsallaştırılması | |
13 | Uluslararası örgütler ve iletişim | |
14 | Sermayenin küreselleşmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Rıdvan Bülbül (2000), Uluslararası İletişim, Ankara: Nobel Yayıncılık Meltem Bostancı (2013), Uluslararası İletişim Ekonomi - Politiği / İletişim Politikalarında Küreselleşme, Chiviyazıları Yayınevi Burcu Sunar Cankurtaran 82016), Uluslararası İlişkilere Disiplinlerarası Bir Yaklaşım: Uluslararası İletişim Perspektifi, İrfan Erdoğan, Dünyanın Çarpık Düzeni ve Uluslararası İletişim, Kaynak Yayınları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1.1. İletişim bilimine ve gazetecilik mesleğine ilişkin temel kavramları ve ilkeleri bilir. | X | |||||
2 | 1.2. Haber değerine sahip bilgiye erişim yöntemlerini, haber toplama ve yazmayı bilir. | X | |||||
3 | 1.3. Gazeteciliğin tarihsel bilgisini ve teknolojik gelişmelerin etkisiyle geldiği noktayı kavrar. | X | |||||
4 | 1.4. Gazeteciliğin yapısal, yönetsel ve teknik özelliklerini bilir. | X | |||||
5 | 1.5. Haber kaynaklarını değerlendirmeyi ve haber kaynaklarının sınıflandırılmasını bilir. | X | |||||
6 | 1.6. Farklı habercilik türlerine ilişkin bilgi sahibidir. | X | |||||
7 | 1.7. Küreselleşme ekseninde iletişimin ulusal, uluslararası ve kültürlerarası boyutlarını bilir. | X | |||||
8 | 1.8. İletişim araçlarının toplumsal etkilerini, araştırma ve analiz yöntemlerini bilir. | X | |||||
9 | 1.9. Gazetecilik mesleğinin hukuki, siyasi, ekonomik, tarihi, kültürel ve sosyolojik boyutlarını bilir. | ||||||
10 | 2.1. Geleneksel medya ve yeni medya mecralarında içerik üretme, yayınlama beceresine sahiptir. | ||||||
11 | 2.2. Haber kaynaklarına erişim ve ürettiği haberi doğrulama becerisine sahiptir. | ||||||
12 | 2.3. Gazeteciliğin mesleki sorunlarını tanımlama ve bu sorunlara ilişkin açıklama getirebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
13 | 2.4. Eleştirel bakış açısıyla medya içeriklerini değerlendirebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
14 | 2.5. İletişim teknolojilerini takip etme ve üretim süreçlerinde etkin kullanabilme becerisine sahiptir. | ||||||
15 | 2.6. Özdenetim ve editoryal kontrol yapabilme donanımına sahiptir. | ||||||
16 | 2.7. Fotoğrafı çekme, düzenleme ve mizanpaj yapabilme becerisine sahiptir. | ||||||
17 | 2.8. Bilimsel bir araştırmayı tasarlama, yürütme ve sonuçlarını raporlaştırma becerisine sahiptir. | ||||||
18 | 2.9. Edindiği kuramsal bilgiyi mesleki uygulamalarda kullanabilme becerisine sahiptir. | ||||||
19 | 3.1. Gazetecilik ve habercilik alanında bireysel ve ekip çalışmaları gerçekleştirerek sorumluluk alır. | ||||||
20 | 3.2. Gazetecilik ve habercilik alanında yaşanan teknolojik gelişmeleri takip eder. | ||||||
22 | 3.3. Medya teknolojilerini etkin kullanma yetkinliğine sahiptir. | ||||||
23 | 3.5. Gazeteciliğin farklı uzmanlık alanları için haber üretir. | ||||||
24 | 3.4. Gazetecilik ve habercilikle ilgili fikirlerini, sorunlara ilişkin çözüm alternatiflerini bilimsel verilerle destekler. | ||||||
25 | 3.6. Zaman sınırlamasıyla çalışma, düşünme, yazma ve hızlı karar verme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
26 | 3.7. Gazete ve haber sitesi tasarlayarak bu ortamlar için içerik üretir. | ||||||
27 | 3.8. Kendisini en uygun şekilde ifade edebilme ve etkili iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
28 | 3.9. Medya sektöründeki yeni kavram ve yaklaşımları yakından takip ederek mesleki gelişim sağlar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | PÇ 28 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İletişim, küreselleşme, kültür kavramlarını tanımlayabilecek | ||||||||||||||||||||||||||||
2 | Küreselleşmenin dönemlerini ve kavram üzerine yapılan tartışmaları tanımlayabilecek | ||||||||||||||||||||||||||||
3 | İletişim ve iletişim türlerini tanımlayabilecek | ||||||||||||||||||||||||||||
4 | Sosyal bir olgu olan iletişim kavramını çok yönlü olarak tanımlayabilecek | ||||||||||||||||||||||||||||
5 | Uluslararası haber ajanslarının işleyişi, küresel radyo ve televizyon kuruluşları konularını açıklayabilecek | ||||||||||||||||||||||||||||
6 | Uluslararası iletişim kavramını çok yönlü olarak tanımlayabilecek |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
3. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 3 | 20 | 60 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |