Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çevre Haberciliği | GZT 024 | 0 | 2 + 1 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SAFİYYE NİLÜFER PEKŞEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ali Çınar |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çevre haberlerinin okuryazarlığını yapabilmek. Çevre haberlerinin oluştuğu şartları öğrenebilmek. Çevre haberi yapabilmek için gerekli olan entelektüel birikimin öneminin kavranmasını sağlamak. |
Dersin İçeriği | Çevre haberciliği faaliyetlerinin kapsamlı bir şekilde değerlendirilmesi yapılacaktır. Medya kurumları ve çalışanlarının araştırmacı gazeteciliğin üzerindeki etkileri değerlendirilecektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | - Çevre haberciliğini tanımını yapmak. Çevre haberciliğini oluşturan koşulları öğrenebilmek. - | ||
2 | Çevre haberciliğinin tarihsel süreçte geçirdiği evreleri akademik düzeyde değerlendirebilmek. - | ||
3 | Medya profesyonellerinin yaklaşımlarının çevre haberciliği kapsamında değerlendirmesini yapmak. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse genel bakış | |
2 | Çevre haberciliğinin farklı tanımları ve bu gazetecilik türünü diğerlerinden farklılaştıran özellikler | |
3 | Çevre Haberciliğinin ortaya çıkış koşulları ve bu koşulların değerlendirilmesi. | |
4 | Çevre Haberciliği ile alakalı Uluslararası Metinler ve Yasaların değerlendirilmesi | |
5 | Çevre Haberciliği pratikleri ve araştırmacı gazeteciliğin farklı anlamları. | |
6 | Bürokrasi, Kanunlar bağlamında Çevre Haberciliğinin karşı karşıya kaldığı durumların incelenmesi. | |
7 | Medya sahiplik yapısı ve Çevre Haberciliği arasındaki bağıntıların değerlendirilmesi. | |
8 | Vize Sınavı | |
9 | Çevre Haberciliğinde yetkinlik için alan araştırmalarının yapılması. | |
10 | Yapılan Saha araştırmalarının karşılıklı değerlendirilmesi | |
11 | Dünyadan Çevre Haberciliği örnekleri | |
12 | Türkiye’den Çevre Haberciliği örnekleri | |
13 | Çevre Haberciliğinin bir gazetecilik türü olarak karşı karşıya kalabileceği olumsuz durumlar ve gelecek ile ilgili değerlendirmeler. | |
14 | Final Sınavı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Somersan, S. (1993). Türkiye’de Çevre ve Siyaset. İstanbul: Metis Yayıncılık. Özmen, Y. Ö. (2011). Çevre iletişimi: Çevre haberlerinin yapısal analizi ve okuyucu farkındalığı. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Anadolu Üniversitesi: Eskişehir. Kırlı, S. ve Sarı, Ü. (2012). (Der.). Medya ve Gündelik Yaşamda Çevre Gerçeği. İstanbul: Aya Kitap. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1.1. İletişim bilimine ve gazetecilik mesleğine ilişkin temel kavramları ve ilkeleri bilir. | X | |||||
2 | 1.2. Haber değerine sahip bilgiye erişim yöntemlerini, haber toplama ve yazmayı bilir. | X | |||||
3 | 1.3. Gazeteciliğin tarihsel bilgisini ve teknolojik gelişmelerin etkisiyle geldiği noktayı kavrar. | X | |||||
4 | 1.4. Gazeteciliğin yapısal, yönetsel ve teknik özelliklerini bilir. | X | |||||
5 | 1.5. Haber kaynaklarını değerlendirmeyi ve haber kaynaklarının sınıflandırılmasını bilir. | X | |||||
6 | 1.6. Farklı habercilik türlerine ilişkin bilgi sahibidir. | X | |||||
7 | 1.7. Küreselleşme ekseninde iletişimin ulusal, uluslararası ve kültürlerarası boyutlarını bilir. | X | |||||
8 | 1.8. İletişim araçlarının toplumsal etkilerini, araştırma ve analiz yöntemlerini bilir. | X | |||||
9 | 1.9. Gazetecilik mesleğinin hukuki, siyasi, ekonomik, tarihi, kültürel ve sosyolojik boyutlarını bilir. | X | |||||
10 | 2.1. Geleneksel medya ve yeni medya mecralarında içerik üretme, yayınlama beceresine sahiptir. | X | |||||
11 | 2.2. Haber kaynaklarına erişim ve ürettiği haberi doğrulama becerisine sahiptir. | X | |||||
12 | 2.3. Gazeteciliğin mesleki sorunlarını tanımlama ve bu sorunlara ilişkin açıklama getirebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
13 | 2.4. Eleştirel bakış açısıyla medya içeriklerini değerlendirebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
14 | 2.5. İletişim teknolojilerini takip etme ve üretim süreçlerinde etkin kullanabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
15 | 2.6. Özdenetim ve editoryal kontrol yapabilme donanımına sahiptir. | X | |||||
16 | 2.7. Fotoğrafı çekme, düzenleme ve mizanpaj yapabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
17 | 2.8. Bilimsel bir araştırmayı tasarlama, yürütme ve sonuçlarını raporlaştırma becerisine sahiptir. | X | |||||
18 | 2.9. Edindiği kuramsal bilgiyi mesleki uygulamalarda kullanabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
19 | 3.1. Gazetecilik ve habercilik alanında bireysel ve ekip çalışmaları gerçekleştirerek sorumluluk alır. | X | |||||
20 | 3.2. Gazetecilik ve habercilik alanında yaşanan teknolojik gelişmeleri takip eder. | X | |||||
22 | 3.3. Medya teknolojilerini etkin kullanma yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
23 | 3.5. Gazeteciliğin farklı uzmanlık alanları için haber üretir. | X | |||||
24 | 3.4. Gazetecilik ve habercilikle ilgili fikirlerini, sorunlara ilişkin çözüm alternatiflerini bilimsel verilerle destekler. | X | |||||
25 | 3.6. Zaman sınırlamasıyla çalışma, düşünme, yazma ve hızlı karar verme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
26 | 3.7. Gazete ve haber sitesi tasarlayarak bu ortamlar için içerik üretir. | X | |||||
27 | 3.8. Kendisini en uygun şekilde ifade edebilme ve etkili iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
28 | 3.9. Medya sektöründeki yeni kavram ve yaklaşımları yakından takip ederek mesleki gelişim sağlar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | PÇ 28 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | - Çevre haberciliğini tanımını yapmak. Çevre haberciliğini oluşturan koşulları öğrenebilmek. - | ||||||||||||||||||||||||||||
2 | Çevre haberciliğinin tarihsel süreçte geçirdiği evreleri akademik düzeyde değerlendirebilmek. - | ||||||||||||||||||||||||||||
3 | Medya profesyonellerinin yaklaşımlarının çevre haberciliği kapsamında değerlendirmesini yapmak. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 100 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |