Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Akademik Söylem | ELT 506 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ELİF BOZYİĞİT |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ELİF BOZYİĞİT, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilerin İngilizce Dil Öğretimi (ELT) bağlamlarında başarılı akademik söylem için gereken becerileri ve bilgiyi geliştirmelerine yardımcı olmak için tasarlanmıştır. Öğrenciler akademik yayınları nasıl analiz edeceklerini, yüksek kaliteli akademik metinler nasıl üreteceklerini ve etkili akademik konuşmalar nasıl yapacaklarını öğrenecekler. Bu dersin sonunda öğrenciler şunları yapabileceklerdir: ELT alanındaki akademik yayınları analiz etmek ve eleştirel olarak değerlendirmek. Akademik metinlerin türlerini ve bölümlerini analiz etmek ve tanımlamak Net ve ikna edici akademik sunumlar yapmak. Uygun akademik dil ve üslup kullanmak. Akademik araştırma ve yazmada etkili bir şekilde iş birliği yapmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders sürecinde, öğrencilerle akademik söylemin ve yazımın temel unsurları teorik ve pratik harmanlanarak tartışılacak. Öğrencilere, farklı akademik yayın türleri, bu türlerin parçaları, ve gerektirdikleri stiller tanıtılacaktır. Ders içi ve dışı etkinliklerle öğrencilerde kalıcı öğrenme hedeflenecektir. Yine bu ders içerisinde, yazılı akademik yayınlara ek olarak sözlü ve görsel akademik paylaşımlara da yer verilecektir. Öğrencilerin ELT alanındaki akademik faaliyetlere, türlere ve stillere yönelik farkındalıklarının, bilgilerinin ve becerilerinin arttırılması hedeflenmektedir.
|
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Bu ders için öğretim elemanı tarafından derlenen açık erişimli kaynaklar öğrencilere okuma listesi olarak yönlendirilecektir. |
Ders Kaynakları | Academic Writing for Graduate Students - John M. Swales & Christine B. Feak Making Effective Presentations at Professional Conferences - Mary Renck Jalongo & crystal Machado 57 Ways to Screw Up in Grad School - Kevin D. Haggarty & Aaron Doyle Ek makale ve materyaller öğretim elemanı tarafından paylaşılacaktır. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce Öğretmenliği alanında detaylı bilgiye sahiptir. | ||||||
2 | İngilizce Öğretmenliği alanındaki son yenilikleri kavrar ve tanır. | ||||||
3 | Edindiği bilgilerin sınıf ortamında nasıl kulanılması gerektiğini bilir. | ||||||
4 | İngilizce Öğretmenliği alanındaki literatürü tarar ve bilgiye ulaşma yolunu kavrar. | X | |||||
5 | Alanınyla ilgili yeni öneriler sunar ve uygulamaya yönelik çalışmalar yapar. | X | |||||
6 | Araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar ve yapacağı çalışmalarda bunlardan yararlanır. | X | |||||
7 | İngilizce Öğretmenliği alanında pratik ve teorik bilgilerin sentezi konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
8 | İngilizce Öğretmenliği´ndeki ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını ve yöntemlerini kavrar. | ||||||
9 | Dilin temel yapısının ve edinimsel boyutunun öğretimdeki yerini sentezler. | ||||||
10 | Eleştirel düşünme becerisiyle dil öğretimi literatüründeki eksikleri bilir ve gidermek üzere çalışmalar yapar. | X | |||||
11 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerler temelinde gerçekleştirir. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kullanabilme yetisini edinmek ve bu bilgiler senteziyle yeni işlevsel bilgiler oluşturur. | X | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum içinde, İngilizce öğretimine ilişkin kişisel ve mesleki gelişim hedefleri belirlemek, fırsatlar kollamak ve mesleki gelişime yönelik araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilir. | X | |||||
14 | Anadil ile yabancı dili dilbilgisel, dilbilimsel ve yazınsal açılardan irdeler; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerini kazanır. | ||||||
15 | Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunular yapabilme becerilerinin kazandırılır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|