Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Dil Eğitiminde Kuramlar, Yöntemler ve Çağdaş Yaklaşımlar ELT 501 1 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

-

Önerilen Seçmeli Dersler

-

Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MELİHA RABİYE ŞİMŞEK
Dersi Verenler Doç.Dr. MELİHA RABİYE ŞİMŞEK,
Dersin Yardımcıları

-

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu ders öğrencilerin İngiliz dili ve eğitimi alanındaki en yeni yaklaşımları kazanmasını ve kendi derslerinde uygulamasını amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Bu derste, 1990´lara değin yaygın biçimde kullanılan yöntem ve yaklaşımların tarihsel ve eleştirel biçimde ele alınması ve iletişimsel dil öğretimi geleneği içinde yer alan içerik odaklı ve görev odaklı dil öğretimi gibi dil öğretimindeki güncel konular üzerinde durulacaktır.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İngiliz Dili Eğitiminde yer alan son gelişmeleri ve yenilikleri yakından takip eder ve bilir. Deney ve Laboratuvar, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
2 Öğrenilen son yeniliklerin sınıf ortamında nasıl uygulanması gerektiğini bilir ve uygular. Gözlem, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Anlatım,
3 İlgili alanayazında yer alan konu ile alakalı gelişmeleri ve değişimleri takip eder ve bilir. Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap,
4 Çağdaş yaklaşıımların uygulanmasından doğabilecek olumlu ve olumsuz sonuçları bilir ve kavrar. Rol Oynama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
5 Çağdaş yaklaşımlar hakkında hipotez üretebilir; araştırma yapabilir. Gezi / Gözlem, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ders içeriğinin tanıtımı ve giriş
2 Yabancı Dil Öğretim Yöntemlerinin Değerlendirilmesi
3 İletişimsel Yaklaşım
4 İletişimsel Yaklaşım (dvm)
5 İçerik-Temelli Dil Öğretimi
6 Görev-Temelli Dil Öğretimi
7 Ara Sınav
8 İşbirlikli Dil Öğrenme
9 Çoklu Zeka Kuramı
10 Sinirdilbilimsel Programlama
11 Öğrenme Biçemleri ve Stratejileri
12 Yöntem-Sonrası Öğretim ve Ders Planlama
13 Öğretimsel Senaryoların Değerlendirilmesi
14 Öğretimsel Senaryoların Değerlendirilmesi
Kaynaklar
Ders Notu

Ders notları

Ders Kaynakları

Brown, H. D. (2014). Principles of language learning and teaching: A course in second language acquisition (6th. Ed.). Pearson.

Richards, J. C., & Rodgers, T. S. (2014). Approaches and methods in language teaching (3rd. Ed.). CUP.

Larsen-Freeman, D., & Anderson, M. (2011). Techniques and principles in language teaching (3rd. Ed.). OUP.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İngilizce Öğretmenliği alanında detaylı bilgiye sahiptir. X
2 İngilizce Öğretmenliği alanındaki son yenilikleri kavrar ve tanır. X
3 Edindiği bilgilerin sınıf ortamında nasıl kulanılması gerektiğini bilir. X
4 İngilizce Öğretmenliği alanındaki literatürü tarar ve bilgiye ulaşma yolunu kavrar. X
5 Alanınyla ilgili yeni öneriler sunar ve uygulamaya yönelik çalışmalar yapar. X
6 Araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar ve yapacağı çalışmalarda bunlardan yararlanır. X
7 İngilizce Öğretmenliği alanında pratik ve teorik bilgilerin sentezi konusunda yeterli bilgiye sahiptir. X
8 İngilizce Öğretmenliği´ndeki ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını ve yöntemlerini kavrar. X
9 Dilin temel yapısının ve edinimsel boyutunun öğretimdeki yerini sentezler. X
10 Eleştirel düşünme becerisiyle dil öğretimi literatüründeki eksikleri bilir ve gidermek üzere çalışmalar yapar. X
11 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerler temelinde gerçekleştirir. X
12 Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kullanabilme yetisini edinmek ve bu bilgiler senteziyle yeni işlevsel bilgiler oluşturur. X
13 Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum içinde, İngilizce öğretimine ilişkin kişisel ve mesleki gelişim hedefleri belirlemek, fırsatlar kollamak ve mesleki gelişime yönelik araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilir. X
14 Anadil ile yabancı dili dilbilgisel, dilbilimsel ve yazınsal açılardan irdeler; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerini kazanır. X
15 Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunular yapabilme becerilerinin kazandırılır. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 İngiliz Dili Eğitiminde yer alan son gelişmeleri ve yenilikleri yakından takip eder ve bilir.
2 Öğrenilen son yeniliklerin sınıf ortamında nasıl uygulanması gerektiğini bilir ve uygular.
3 İlgili alanayazında yer alan konu ile alakalı gelişmeleri ve değişimleri takip eder ve bilir.
4 Çağdaş yaklaşıımların uygulanmasından doğabilecek olumlu ve olumsuz sonuçları bilir ve kavrar.
5 Çağdaş yaklaşımlar hakkında hipotez üretebilir; araştırma yapabilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 25
1. Performans Görevi (Uygulama) 15
Toplam 40
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 3 5 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6